taleg Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 Jeg sitter her med en nylig skrudd sammen pc med et Abit NF7-s v2 hovedkort, alt ser ut til å fungere som det skal, bortsett fra at det tar en halv evighet for av maskinen skal boot seg ferdig... Er det noen som kan komme med litt hjelp så jeg kan få opp boot farta... nå tar det ca 5 min fra den starter å poste til den begynner å kjøre boot disken...
taleg Skrevet 1. juli 2003 Forfatter Skrevet 1. juli 2003 Rettelse.. næremere 15 min fra jeg trykker på power knappen til den begynner å boote fra diskettstajonen.. hva i rakkern er det som forårsaker dette ?
fUsiOn Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 Resett Cmos slik at du får alt tilbake på default settings. Kanskje det er en av harddiskene eller CD-romer som gjør at den starter så tregt? Prøv å ta ut noen av de og se om det starter fortere.
formann Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 Kan være jumpersettings på noen av diskene eller cd-drevene som står feil.
fUsiOn Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 Kan være jumpersettings på noen av diskene eller cd-drevene som står feil. Fin avatar du har der formann.
formann Skrevet 1. juli 2003 Skrevet 1. juli 2003 Kan være jumpersettings på noen av diskene eller cd-drevene som står feil. Fin avatar du har der formann. Ja.. ikke sant
Ravenlord Skrevet 2. juli 2003 Skrevet 2. juli 2003 Jeg sitter her med en nylig skrudd sammen pc med et Abit NF7-s v2 hovedkort, alt ser ut til å fungere som det skal, bortsett fra at det tar en halv evighet for av maskinen skal boot seg ferdig... Er det noen som kan komme med litt hjelp så jeg kan få opp boot farta... nå tar det ca 5 min fra den starter å poste til den begynner å kjøre boot disken... Hadde noe samme prob. Fant ut at det var nforce driverene som brukes på Hardiskene og IDE driverene, Nforce mente at jeg hadde 2 scsi hardisker. Måtte nesten takke for skryten men det var max feil. Instalerte microsoft sine drivere og ser at windows boot screen ikke går 1 gang rundt engang før den er ferdig
taleg Skrevet 2. juli 2003 Forfatter Skrevet 2. juli 2003 Har nå funnet ut at det er ett eller annet merkelig med harddisken (en WD 80GB, helt ny) som forårsaker problemet... Bytter jeg til en annen disk så går det som det griner.. Men Lifeguard finner ingen feil med 80 GBen(WD werktøy).. men fdisk får lese feil og pqmagic krasjer... hvis jeg kobler den til gml maskinen min (se signatur) som en slave så får jeg brukt pqmagic fra windows til å partisjonere den, men KUN hvis jeg tar en og en partisjon(alle på en gang = en obskur feilmelding). Som slave får jeg brukt disken helt fint..(windows kommer med en feilmelding vel og merke, men den fungerer og maskinen er like rask som en sliten p 150...) og alle maskiner jeg har prøvd disken på booter som sirup.... Noen som har noen som helst ide om hva som er galt ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå