Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter kun hvis den er "varm"


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et litt merkelig problem med PC'n. Det virker litt som om den ikke vil starter før den har fått "varmet opp". Hvis jeg slår på PC'n når den har vært av lenge starter kun vifter og ikke disker eller DVD-spiller. En stund fungerte det bedre når jeg koblet ut DVD-spilleren, men tror det var tilfeldig.

 

Det som er merkelig er at hvis jeg slår den av og på noen ganger, så starter den som normalt. Og jeg har ikke opplevd at den ikke starter etter omstart (noe jeg gjør endel pga. dual boot). Når den er på er det ingen problemer.

 

Er det noen som har noen tips? (Noe som også er litt rart er at akkurat det samme skjedde med min forrige datamaskin, men tror jeg har byttet samtlige deler siden da).

 

Specs:

Gigabyte GA-P35-DS3R

Intel Q6600 (Quad 2.4GHz)

HIS Radeon HD3870 IceQ3

Mist 500W PSU

ymse disker og en DVD-spiller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et litt merkelig problem med PC'n. Det virker litt som om den ikke vil starter før den har fått "varmet opp". Hvis jeg slår på PC'n når den har vært av lenge starter kun vifter og ikke disker eller DVD-spiller. En stund fungerte det bedre når jeg koblet ut DVD-spilleren, men tror det var tilfeldig.

 

Det som er merkelig er at hvis jeg slår den av og på noen ganger, så starter den som normalt. Og jeg har ikke opplevd at den ikke starter etter omstart (noe jeg gjør endel pga. dual boot). Når den er på er det ingen problemer.

 

 

Hadde akkurat samme symptom på min, da hjalp det å bytte HK. Hadde kaldstart problemer i ganske lang tid, men det gjorde ikke så mye siden maskinen stort sett bestandig var på og stabil når den var varm.

Lenke til kommentar

Greit å få sjekka revisjonen på Mist'en, men utifra komponentene så er den sikkert kjøpt ca 2007 eller 2006? Symptomene ligner nå i alle fall på de som man får med problemer med psu'en, men som nevnt ellers her så kan det også være tegn på et Hk som sliter.

 

Uansett, sjekk revisjonen på Mist'en, er det 1.0 så skal det gå ann å få byttet den uten problemer mener jeg.

Lenke til kommentar

Ja vil tro det. En kompis hadde for en del år siden en maskin han måtte starte flere ganger når den var kald, bytte av psu ordnet problemet (men vet ikke om dette var pga dårlig psu eller for liten)

 

Når det gjelder revisjoner av mist500w, noen som kan si forskjell på rev2 og rev3? Har førstnevnte som har fungert utmerket enn sålenge (bank i pcbordet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...