Gå til innhold

BK:Ny med speilrefleks.Noen bilder fra en liten "foto" tur.


DLA

Anbefalte innlegg

Som sagt ny bruker og ny med speilrefleks,men ønsker gjerne kritikk på disse bildene.Artig og høre hva dere synes så håper noen tar en titt.

Natt bildet er nok ikke helt klart da kameraet bare er lagt mot en stolpe og hadde lang exponerings tid....

Men er fornøyd med bildene av vann så blir artig og hør om det blir full slakt fra dere som kan dette.

post-225269-0-24503000-1291480828_thumb.jpg

post-225269-0-82591100-1291480839_thumb.jpg

post-225269-0-32967600-1291480854_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flotte bilder til å være en nybegynner med speilrefleks.

 

Som andre nevnte hadde det sett stilig ut med lengre lukkertid på vannbildene, da får du en slørete effekt som jeg personlig er stor fan av.

Eksempel på dette kan du se under. Bilde tatt tilfeldig fra internett ved google :)

310817423_E4Vjn-M.jpg

 

 

Skal man ta bilder om kvelden er stativ et must, med mindre du har et lyssterkt objektiv og et kamera som kan behandle støy meget godt :)

 

EDIT: Endret posten for å legge ved at eksempelbilde er tatt fra google søking, og ikke privat

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Som sagt kjøpt stativ nå så bare og vente på noe anna vær en snø så blir det nok ut og ta mere bilder.

Skal bli artig og prøve lengre lukkertid og fryse vannet enda mere ja,men må vel vente noen måneder nå før det er rennende vann i bekker og elver at.

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

Endret av DLA
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå har du fått en del tips, så jeg vil bare minne deg om at bilder lett blir rotete. I motsetning til malerier der du helt bestemmer hva som skal være med vil et bilde ta med alt som ligger innenfor utsnittet. F.eks på bildene dine så er det mange kvister og greiner som ligger hulter til bulter uten å tilføre bildet noe spesielt. "Keep it simple"

Dette vil si, prøv å få med så få bildeelementer som mulig hvis de ikke tilfører noe til bildet.

Inntil snøen smelter kan du sette deg ned med en fotobok, samt se på andres bilder og tenke over hva er det som gjør dette til et bra/dårlig bilde. Og når du går ut igjen prøve å formidle det samme som du nå har sett på andres bra bilder. lykke til videre!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Likte det første bildet.. er svak for slike bilder, men jeg føler at du kutter bildet litt langt nede, altså ville jeg ha hatt med mere av byen vår..

 

Hvor tok du bildet fra? er keen på å prøve på et slikt bilde selv :D

 

Takk for det:) synes det er artig med sånne natt bilder selv jeg:) Bildet ble tatt like før man er oppe ved ekeberg camping.I en sving litt nedenfor der,fint og stå der og prøve.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Likte det første bildet.. er svak for slike bilder, men jeg føler at du kutter bildet litt langt nede, altså ville jeg ha hatt med mere av byen vår..

 

Hvor tok du bildet fra? er keen på å prøve på et slikt bilde selv :D

 

Takk for det:) synes det er artig med sånne natt bilder selv jeg:) Bildet ble tatt like før man er oppe ved ekeberg camping.I en sving litt nedenfor der,fint og stå der og prøve.

 

 

Takk for det :D skal prøve når jeg får tid ;)

Lenke til kommentar

Som sagt kjøpt stativ nå så bare og vente på noe anna vær en snø så blir det nok ut og ta mere bilder.

Skal bli artig og prøve lengre lukkertid og fryse vannet enda mere ja,men må vel vente noen måneder nå før det er rennende vann i bekker og elver at.

 

Takk for alle tilbakemeldinger.

 

Du kan også investere i et ND8-filter for og få lengere lukkertider uten at bildet blir overeksponert,disse kjøper du rimeligst via utlandet, personlig handler jeg disse fra MaxSaver.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...