Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Honda NSX som vinterbil


Alkanide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til våren er målet å komme ned på 5-6 cm klaring, men da må jeg nok parkere bilen på Tiller å ta bussen resten av veien.

 

Hva f. er poenget med å ha bil hvis ikke kan kjøre rundt på det som er normale norske veier?

 

 

I tillegg er trøndere virkelig noe for seg selv i trafikken, så frustrasjonen er stor når jeg på holde 20 i 30 sona pga fartsdemperne.

 

Mens du selvfølgelig er like blid om du ligger bak noen som kjører 70 i 90-sonen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke klart å kjøre en skammsenka bil til vanlig. Skal du ha en lav bil der jeg bor må du vente til midt i juni før du kan bruke den, da veiene begynner å flate seg ut etter vinteren. Det er en som har en slik bil, å den har nye fangere flere ganger i året

Skrevet (endret)

Nå har det seg jo en gang slik at Norge følger EU-reglene når det kommer til godkjenning av bil, mens de følger potetåker-regler når det kommer til utforming av veier.

 

Pr nå er bilen min er lovlig. Den er heller ikke spesielt lav. Det er ikke min skyld at Norge ikke greier å lage veier. Ei heller at de unnlater å følge instrukser de selv har laget.

 

Å kjøre sakte over fartsdumper og hullete veier er mitt forsøk på en stille protest mot veistandarden.

 

Jeg ser selvfølgelig sammenhengen mellom å kjøre i 60 i 90-sonen og 20 i 30-sonen. Likevel er det jo helt forskjellige grunner til dette.

 

Når man kjører under fartsgrensen i 90-sonen er det mest sannsynlig grunnet egen usikkerhet, mangel på evne, eller at man sminker seg eller at man snakker i mobiltelefon.

 

Kjører man i 20 i 30-sonen er det pga praktiske årsaker. Bilen slår jo nedi hvis man følger fartsgrensen, og mer reell grunn enn det går det ikke an å finne.

 

Jeg blir heller ikke overrasket hvis det viser seg at Honda NSX har en bakkeklaring < 11cm, og vil derfor også få problemer.

 

Og husk! Lave biler er aerodynamiske og sparer miljøet... og fremtiiiden! :innocent:

Think%20Green.jpg

Endret av Rs125
  • Liker 1
Skrevet

Alle fartsdumper er jo totalt feilproporsjonerte, og ikke minst de jævla "klumpene". Kjører bestandig i midten mellom de, kommer det bil imot blir det 5km/t over, eller stoppe og vente. Driter i om de bak blir irritert, er ikke min feil at de lager så dårlige veier at grøfta faktisk virker innbydende.

 

spindle: Trodheim har ikke vanlige norske veier, du kjører mer rundt på noe som kan kalles et permanent anleggsområde mtp standarden.

  • Liker 2
Skrevet

Har man råd til en NSX, så har man også råd til en billig sjitbil til vinteren. Da blir det enda bedre å ta NSXen ut fra vinterdvale etter en del måneder i sliten bil, veiene er bare, solen har begynt å skinne, og sommerfeelingen er kommet.

Skrevet

Hehe måtte smile litt nå... NSX til vinterbil? Jah, den er god :!: Kommer til å brøyte snø med den dagen lang. Er jo lav bil. Ja, biler er for å brukes, men ikke missbrukes. Ser seriøst ikke vitsen med å bruke NSX på vinterføre. Kanskje litt eldre M5, men det er også på grensen.

Kan tenke meg hvor mye det kommer til å koste å vedlikeholde såppas nydelig bil på vinterføre. Passe på rust, bytte deler som koster en del.

Jeg håper du får deg en NSX. Nydelig bil, men ta vare på bilen med respekt a. Skal du fise rundt på vinterføre, kjøp deg en RWD til 15-50000. My pov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...