SD88 Skrevet 4. desember 2010 Skrevet 4. desember 2010 Hei Som dere sikkert vet at ved matte/blasse lykter er det fult mulig å benytte tannkrem til å pusse lyktene på bilen, dette gjelder både foran - og baklyktene, tåkelys, blinklys osv, og dette er bevist til å fungere ganske så bra. Men det finnes en annen måte som er enda mer effektiv, ved å pusse lyktene med sandpapir og avslutte med å polere dem, har vist seg å være ekstremt effektivt. Faktisk har mange fått så bra resultater at de har droppet å kjøpe nye, men dette har som regel blitt gjennomført på lykter av glass og ikke plast. Mitt spørsmål er da, er det mulig å bruke samme pusseprinsipp på lykter laget av plast som på glass? Ønsker å gjennomføre det samme på min egen bil, hvis jeg da har muligheten til å gå for sandpapir fremfor tannkrem så gjør jeg det! Håper noen tar seg tid til å svare. Takk!
remi-a Skrevet 19. mars 2011 Skrevet 19. mars 2011 At man polerer opp lykter av glass er nytt for meg da glass er utrolig hardt og veldig arbeidsomt å polere opp samt at polering av glass ofte ender opp med ødelagt glass. Pusse å polere opp lykteglass av plast er derimot veldig vanlig. Som regel holder det med en medium rubbing på roterende poleringsmaskin. Eneste som man må være obs på er å ikke polere for hardt/fort da det fort blir for varmt.
ChristR Skrevet 20. mars 2011 Skrevet 20. mars 2011 (endret) Våtslip + Polering fungerer veldig godt på plast. På glass derimot, er det et rent helvete. Endret 20. mars 2011 av ChristR
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå