Gå til innhold

problemer på ramma


Brouwer

Hva skal jeg gjøre?  

34 stemmer

  1. 1. Hvordan redusere dobesøk?

    • Oppsøke ny lege
    • spise mindre
    • sitte lenger på do
    • rense tarmene hos lege
    • Bruke rør for å unngå lukt (avtredet)
    • spise fiber (brødet)


Anbefalte innlegg

hei folkens :new_woot:

 

Jeg har et problem, i det siste har jeg måttet gå på do for å lage avføring minst 5 ganger per dag. :blush:

jeg spiser mye mat. liker bønner og mais til kveldsmat.jeg spiser mye fisk/kylling til vanlig middag. mamma lager det (tror ikke det er noe rart i maten). Når jeg er på do så kommer ikke alt samtidig og det kommer nesten alltid fis samtidig :hmm: . Jeg har vært hos legen og han var ikke sikker på hva dette var ( fortalte ikke at jeg fes også tror ikke det har noe og si :nei: )

Det jeg lurer er om noen andre kan ha samme problem? Skal jeg spise mindre eller sitte lenger på ramma? :innocent:

kanskje burde sjekke med annen lege om det er noe piller som kan hjelpe avføring. vet at bønner produserer fis men det gjør meg ingenting :D jeg har også hørt at man kan rense tarmene hos en lege som kanskje kan hjelpe med avføringsystemet?

Legger til en poll så jeg kan se hvilke valg jeg kan ta.

fikk tips om å bruke rør sånn at avføring fra avtredet går rett ned i do. det var en lur ide fordi når man er på do så mye som jeg er så pleier det splæsje masse dovann opp. må prøve sitte skeivt men da blir det avføring på siden av doskålen som er uheldig for nestemann

 

redigering: Går bedre med avføring etter jeg begynte med fiber brødet. :new_woot: Det jeg har begynt å se på nå er å bruke rør for å unngå lukt som kommer ved avføringen. :hmm:

Endret av barry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som alle vet så kommer lukten på do fra når avføringen (kladdene) kommer i kontakt med luft på vei ned mot vannet. Vannet er "tett" så når kladdene er under vann kommer det ikke lukt ut i resten av rommet (avtredet). :hmm: Derfor bruker jeg et rør som jeg setter på rompe og ned i vannet. Da går kladdene rett ned i vannet uten å komme i kontakt med luft og da blir det ikke noe lukt på avtredet. :thumbup:

 

Kan du legge til dette på avsetmingen også? (poll) :thumbup:

 

 

"Bruke rør for å unngå lukt"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

pleier det splæsje masse dovann opp. må prøve sitte skeivt men da blir det avføring på siden av doskålen som er uheldig for nestemann

Har du hørt om dobørste? Eller bare å legge litt papir i skåla før du går i gang? Ellers synes jeg du burde variere kostholdet og spise mye fiber.

Lenke til kommentar

hei folkens takk for svar

høres lurt ut å legge do papir i skål før man trer av

skal prøve spise mer fiber

det med røret blir kanskje litt vanskelig når jeg ikke er hjemme. :new_woot: da sparer man do papiret og tid

 

er det noe mer jeg kan gjøre. kanskje det blir redusert fra 5 ganger om dagen til 2-3 ganger hvis jeg spiser og driter fiber. kan man kjøpe fiber på ica?

Lenke til kommentar

Her er det norsk tektst. - Les om "naturlige fibre"

 

Nei, fiber er ikke en type brød, men det står gjerne "rik på fiber" eller noe sånt på brødposen. Du finner nok noe.

 

 

ok da forstår jeg litt mer om hva fiber er. :new_woot:

 

hittil har ikke dobesøket mitt blitt redusert :hmm: kanskje det er fordi ikke fiber er i kroppen enda

har hørt om karbohydrator finnes det brød med karbohydrator jeg tror jeg hørte det fra en i klassen fordi han sa han spiste mye av det fordi han trente. :ph34r:

jeg har begynt å legge do papir i avtredet før jeg gjør fra meg. det funka bra. ingen sprut opp fra do :new_woot:

 

skal kjøpe brød imorgen med fiber håper det hjelper

Lenke til kommentar

her kommer en liten oppdatering.

som alle vet så har jeg hatt problemer (på avtredet, ramma)

har fortsatt mye dobesøk etter at jeg begynte spise fiber :mad:

var hos legen han sa det var bra jeg spiste fiberbrødet

skal kanskje få time til å rense tarmene. jeg skulle tenke på det

er det noe annet jeg kan gjøre i mellomtiden? jeg glemte spørre legen

det som er problem også er at jeg går tom for dopapir hele tiden etter at jeg begynte legge papir nedi do før jeg trer av

kjøper firstprice doruller siden moren min ikke gidder kjøpe hele tiden. skulle hatt do som vasket så man slapp papiret

hvorfor er det vann i doen før man spyler ned kan ikke bare avføring gli ned i avtredet av seg selv hvis man tisser etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...