Gå til innhold

Kritikk på synonymordbok-nettside


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Jeg har lagt merke til at det bortimot ikke finnes norske synonym-ordbøker på nett, bortsett fra den overlegent grelle synonymer.no.

 

Jeg valgte med dette å utforme en selv, og er nå på stadiet hvor jeg trenger kritikk på designet. Jeg tar på ingen måte æren for ordene da disse er basert på SensAgent sin databse.

 

Jeg er også litt uenig med meg selv på om jeg skal utvide funksjonaliteten med norsk/engelsk oversetting og sånne ting. Holder en knapp på å holde det enkelt og greit med kun synonymer.

 

synonym-ordboka

 

Hva tror vi om farger og layout?

Og hva med informasjonsstrukturen?

 

MERK: Jeg har på ingen måte garanti for hvilke ord som dukker opp på dette nettstedet, da alle ordene baseres på SensAgent. Det er utformingen og ikke resultatet som er fokuset på dette prosjektet.

 

Jeg er åpen for alle forslag!

Takker og bukker

:new_woot:

Endret av emilkje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er at den er veldig lik bakrundsfargen og dermed vanskelig å se.

 

Takk for tilbakemeldingen! Har sjekket litt rundt angående "input caret" og det ser dessverre ut til at det ikke er noen måte å endre farge på uten å lage et helsikes rot med div'er som erstatninger osv... Det er fryktelig lite valg av egendefinerte css-stiler til <form> elementer.

Lenke til kommentar

Er virkelig "av gårde komme seg" et synonym for "gå"? Eg har ALDRI hørt den kombinasjonen av ord før. Hva er kilden til synonymene?

 

Ellers var jo siden enkel i bruk og ikke glorete :)

 

Hehe! Ja kan vel være noe rusk der da synonymene er hentet fra statene Frankrike. Jeg lurer på en ting ang. dette... Hvordan blir det juridisk sett, det å bruke ei synonymordbok og så legge det inn i min database? Vil dette bli plagiat? Har folk virkelig kopibeskyttet ord på denne måten?

 

Foreløpig bruker jeg web-scraping som ligger så og si i gråsonen.

Endret av emilkje
Lenke til kommentar

Datagrunnlaget ditt er jo heller tvilsomt. Å bruke "statene" som kilde for norske synonymer samt web-scraping gir jo overhode ingen kvalitetskontroll eller gode resultater.

 

Bruker man et oppslagsverk så forventer man at det er gjort et snev av kildekritikk og kvalitetkontroll. :thumbdown:

 

Takk for svar.

 

Dette er ikke ment som et korrekt oppslagsverk fra min side. Hele poenget med dette prosjektet var for min del var å lage en api som samler ordene slik at det kan vises off-site. I tillegg til en ajax front-end som bygger på dette.

 

http://api.emilkjelsrud.com/synonymer/?word=glad

 

Jeg har på ingen måte garanti for at dette er korrekte synonymer, ei heller påstått det.

 

Tråden på forumet handler mer om utformingen av front-end enn selve innholdet. Det kunne like gjerne stått "bare tullball" på alle ordene for min del, da dette ikke er poenget. Oppdaterer første post.

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til at det bortimot ikke finnes norske synonym-ordbøker på nett, bortsett fra den overlegent grelle synonymer.no.

 

Jeg valgte med dette å lage en selv, og er nå på stadiet hvor jeg trenger kritikk på designet. Jeg er også litt uenig med meg selv på om jeg skal utvide funksjonaliteten med norsk/engelsk oversetting og sånne ting. Holder en knapp på å holde det enkelt og greit med kun synonymer.

Vel, du kunne lurt meg ;)

Lenke til kommentar
Jeg har lagt merke til at det bortimot ikke finnes norske synonym-ordbøker på nett, bortsett fra den overlegent grelle synonymer.no.

 

Jeg valgte med dette å lage en selv, og er nå på stadiet hvor jeg trenger kritikk på designet. Jeg er også litt uenig med meg selv på om jeg skal utvide funksjonaliteten med norsk/engelsk oversetting og sånne ting. Holder en knapp på å holde det enkelt og greit med kun synonymer.

Vel, du kunne lurt meg ;)

 

Enig at teksten i utgangspunktet er misvisende... endres.

Beklager misforståelsen.

 

EDIT: leif

Endret av emilkje
Lenke til kommentar

Syntes det var bra og smooth utseende. Minimalt utseende er best!

 

Den lysbrune fargepaletten minner meg om bøker og biblioteker så passer bra:P

 

Takker og bukker =) Jeg tenkte faktisk ikke på at fargen var såpass emnebetonet, men nå som du sier det ser jeg jo det ^^ godt observert :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...