Gå til innhold

Anthony Hope - Poprock med et lite snev av Indie


Anbefalte innlegg

http://www.youtube.com/watch?v=LUNnoZvygwk

 

Hei folkens!

 

Begynte på Trøndertun folkehøyskole i September (stortrives som faen forresten, oppfordrer folk som vurderer et års musikk-FHS å søke!), og fant her tonen med 4 karer fra forskjellige steder i landet som ville spille poppa musikk. Jeg og 3 av de andre i bandet har spilt metall hele livet, og ville prøve å gjøre det totalt motsatte for ikke å trå rundt i gamle vaner iløpet av året. Bandet heter Anthony Hope, har eksistert ca. 2 måneder, og har spilt inn 3 demoer (hvor foreløpig 2 ligger ute). That's What She Said ble sist uke anbefalt på Urørt. Få høre hva folk syns! :)

 

http://www.nrk.no/urort/Artist/AnthonyHopeBand/default.aspx

 

Sangene er forresten verken miksa eller mastra. :)

Endret av Sambaboy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingen kommentarer? Det synes jeg er dårlig! Men til musikken:

 

Har satt meg inn i "That's what she said".

 

Det er noe å ta tak i her, men dette er en god låt! Bra jobba :) Hører at det er en del arbeid her(tar jeg feil er jo bare det et kompliment;). Generelt teknisk flinke er dere også, men sangen mangler noe som jeg ikke greier å sette fingeren på med første lytt. Noen alternative melodier kanskje? Kompen er kanskje litt ensformig. Sangen kunne vært litt mer spennende for lytteren rett og slett. Driver med musikk selv, så jeg er kanskje litt pirkete og kravstor osv.. Hm. Dog vet jeg hvor viktig det er med inputs utenfra, for når man jobber lenge med noe blir man totalt tonedøv for egen musikk. En liten digresjon ja..

 

Altså; jeg ville kanskje sett på om bassen under soloen burde være mer funky og riff-basert. Koring fra de andre gutta hadde også vært kult. Enda mer dynamikk mot slutten av sangen kunne også gjort godt.

 

Dette er bare ment som konstruktiv kritikk! Hadde ikke giddet å skrive et innlegg hvis musikken deres ikke hadde noe potensiale. Jeg liker ihvertfall det jeg hører!

 

Hørte igjennom "Only for a while" nå også. Bra låt! Ville vurdert å ta av litt mer(klikke litt) på det siste refrenger eller noe(eller det før soloen), for å virkelig nå et høydepunkt. Dette er bare mine meninger og ønsker da!

 

Stå på, mvh,

 

Eirik

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Eirik! Tusen takk for kjempebra svar, skal definitivt ta med responsen til gutta. :) Only For A While blir for tiden endret veldig, fra en drivende radiolåt til en mye roligere låt (litt akustisk Dave Matthews-ish). Kommer nye låter tidlig på nyåret. :) Har også snakket om en liten turne på Østlandet som ikke er spikra enda! Takk for tilbakemeldingen, mye bedre enn folk som kun kommer med "bra" og "rævv". :)

Lenke til kommentar

Bare hyggelig! ;) Leste igjennom innlegget mitt nå og jeg må si at jeg synes jeg var litt streng..! Haha. Fint at du tok det positivt da! Høres spennende ut :)

 

Hater svar som "bra" og "ræv" sjæl. Man vil jo gjerne ha litt tilbakemeldinger på akkruat hva som er bra og dårlig, og hva som kan gjøres annerledes osv :p

 

Gleder meg til å høre mer fra dere, mvh Eirik.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja, blir ny tur innom studio når vi er ferdige med en liten "turne" på Østlandet nå i Januar. Eneste giggene som er fastslått så langt er 14 Januar på Total i Tønsberg, 19 Januar på ei utdanningsmesse i Lillestrøm for å fronte skolen vår, og Demotape-finalen på Smuget i Oslo den 22 Januar. Poster det her så snart det er ferdig! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...