Gå til innhold

Bannetråden v3

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Banner @N-4K0 her har du det du spurte om 🥰🥰🥰🥰

Spoiler

Endret av 75192
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Banner 75 for takk for det du :p jeg syns dog Kongen Av Campingplassen er en låt som hadde passet mye bedre å metalifisere, men du trenger ikke bruke tid på å lete opp for meg, jeg kan søke selv :p 

Skrevet

Banner N-4K0 for å kalle 75192 for Tergern, og for å ha trykt på alle spoilerne til 75192, og for å skrive norske sangtitler med stor forbokstav i hvert ord (som ser teit ut IMO).

Skrevet

Banner Cia for å banne Spre som syns sangtitler med stor forbokstav i hvert ord ser teit ut.

Spoiler

Jeg mener at stor forbokstav i hvert ord er den riktige måten, siden en tittel blir som et navn og navn alltid skal ha stor forbokstav/initial. Jeg kan "til nød" godta kun små bokstaver, hvis artisten velger å skrive det sånn.

Jeg registrerer at "mellomord" som "the" som oftest skrives med små bokstaver, men jeg syns det virker mer/mest sammenhengende når det skrives "likt" over hele linja.
Jeg syns også låtinfo skal/burde skrives i formen artist - tittel (evt. mix/remix) og ikke tittel (evt. mix/remix) - artist, men det er mitt syn.

(sistnevnte på YouTube o.l., i Spotify og andre musikklyttingsapper er det mer logisk at artist og låttittel er separat)

Skrevet (endret)

Banner Ciaran og Ciara for å ha lest N-4K0s spoiler, som jeg også har gjort. :yes: 

Når det gjelder skriving av sangtitler, så mener jeg at norske sangtitler bør skrives med stor forbokstav, men ikke i hvert ord. Det var dette jeg påpekte lenger opp. På engelsk skal man skrive sangtitler med stor forbokstav i hvert ord. Noen ord skrives med små bokstaver, som the, in, of, for, a og on.

I mange tilfeller er det artisten selv som skriver sangtitlene sine på sin måte, vanligvis med små (all lowercase) eller store bokstaver (all caps), men også med merksnodig bokstavleking.

Så, etter min mening når det gjelder norske sangtitler synes jeg at Kongen av campingplassen ser bedre ut, mens Kongen Av Campingplassen ser teit ut. Det var kun norske sangtitler jeg påpekte.

Endret av SprengeMobil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...