Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er i en fucked up situasjon


Gjest fucked

Anbefalte innlegg

Jeg har så godt som ingen venner, kun ett menneske jeg snakker noe særlig med på studiestedet, noen nett/telefon-venner jeg sjeldent ser siden de bor langt vekk, og ellers bare de jeg bor i kollektiv med.

 

De jeg bor med er greie nok, men det er veldig overfladisk og jeg finner aldri på noe med dem. Ser bare på TV/film med dem eller har en fellesmiddag en sjelden gang. Utenom det sitter jeg foran dataen og kjeder vettet av meg.

 

Det her er bare bakgrunnsinfo. Jeg har hatt jentetørke i et halvt år, og med unntak av hun jeg flørta med da har det vært tørke ganske lenge. Så jeg savner det bare mer og mer.

 

Men siden jeg ikke har noe liv, så føler jeg meg ganske sjanseløs både i forhold til å bli kjent med ei jente overhodet, og å "kapre" henne. Jeg må ha et liv og noen venner å vise til, mitt inntrykk er at det er svært viktig. På sosial verdi er min score tilnærmet lik null.

 

Jeg har vært inne på tanken om å regge meg på datingsider, men jeg føler at det er ganske sjanseløst. Konkurransen er helt enorm, markedet er skjevere enn skjevest, ikke er jeg spesielt fotogen heller, og jeg har ingen planer om å "ta hun som står igjen".

 

Uansett ville jeg vært tilbake der hvor jeg ikke har noe liv å vise til. Hun ville funnet ut at jeg er en loner før eller seinere. De jentene som er i samme situasjon som meg er jeg stort sett ikke interessert i, så det utgår.

 

Jeg føler egentlig at det ikke er noen åpenbar logisk sammenheng mellom hvordan jeg er som person og hvor ekstremt ensom jeg er. Ser ikke de helt store likhetene mellom meg og de andre ensomme menneskene jeg kommer over. De har gjerne ganske alvorlige issues, jeg klarer meg greit bortsett fra det faktum at jeg er ensom.

 

Jeg er ikke en typisk einstøing utad, jeg er blid og fleiper med de få jeg snakker med. Jeg tror ikke jeg oppfattes som en failure blant folk flest heller, det må man bli kjent med meg for å oppdage.

 

Vet ikke hvor jeg vil med det her, det ble bare rot uten at jeg egentlig spør om noe som helst. Greit å få det skrevet ned likevel, og jeg er ikke engang en som syter. Jeg holder kjeft og "klarer meg fint".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ble det slutt mellom deg og hun du flørta med?

 

Det er vel ikke så farlig om du er litt loner...om jenta har nok venner selv så trenger hun vel ikke dine. Hun kan jo dra med deg på ting? Og så trenger hun ikke være bekymret for at du skal flørte med masse andre av dine venninner i nettverket ditt. Men skjønner jo poenget ditt...

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Hvorfor ble det slutt mellom deg og hun du flørta med?

 

Det er vel ikke så farlig om du er litt loner...om jenta har nok venner selv så trenger hun vel ikke dine. Hun kan jo dra med deg på ting? Og så trenger hun ikke være bekymret for at du skal flørte med masse andre av dine venninner i nettverket ditt. Men skjønner jo poenget ditt...

 

Det var bare en flørt og jeg hadde aldri tenkt å bli sammen med henne, det var bare for fun og måtte ta slutt en gang. Jeg er helt overbevist om at det er en big deal at jeg ikke har venner eller noe liv, jenter går etter sosial status eller sosial verdi.

 

Mine egenskaper utover det har nada betydning. Ikke har jeg 250+ venner på facebook heller, så jeg må finne ut om jeg skal ta sjansen på å legge til noen der. Da blir det altfor opplagt.

 

Jeg begynner å lure på om det bare er jeg som overvurderer meg selv, men jeg vil ikke innse at jeg faktisk ER søppel.

Lenke til kommentar

Det er abre en ting å gjøre, engasjer deg! Frivillige og studentjobber finens overalt, i hvertfall i trondheim er det lassevis med stillinger og aktiviteter som man kan kaste seg med på.

 

Jeg har prøvd, men funnet ut at man ikke kan være med på noe uten å kjenne noen fra før. Da er man han raringen man ser rart på, som ingen kjenner. Er man kjempesosial, så er det null stress, men for meg ble det nok et nederlag.

 

Så for meg at det her kunne være løsningen, men de var så lite inkluderende at jeg bestemte meg for å droppe det.

Lenke til kommentar

Joda, frivillige jobber finnes det flust av, og du blir kjent med de du jobber med. Du må ta det initativet. Kanskje du er den som blir kjent med "alle". Men en her, og en der, som i sin tur kjenner andre, som du henger deg på med, blir kjent med de, osv. Plutselig dukker det opp en jente midt blandt disse nye bekjentskapene, og det sier klikk. Også går det noen år, så sitter du der med unge, kone osv. Fra det du trodde var en hjelpesløs fyr, så er du en vellykket mann med kone, barn, fast vennegjeng osv. Men det skjer ikke om du faktisk er frempå, og tar en sjanse.

Lenke til kommentar

Mitt tips til deg som jeg vet vil funke:

 

Du må begynne å reise ut på fest i helgene. Det er mye lettere å få kontakt med mennesker av begge kjønn når du er beruset(så lenge du passer på å verken drikke for mye eller for lite).

Viss du er ute f.eks hver lørdag så er det fort at du møter mange av de samme folkene gjentatte ganger....etter hvert kan det kanskje vere mulig at du tar kontatk med han/hun i edru tilstand.

Viss det er slik at du ikke drikker, eller er redd for å reise ut helt alene så foreslår jeg at du begynner med en sosial hobby. Driver selv med musikk og har fått mange gode venner gjennom det miljøet.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Først må du begynne å ta mer iniativ, og å engasjere deg. Foreslå aktiviteter med noen av de du bor med, legg planer om å trene sammen. Bygg en sosial omkrets ved å innkludere. Ved å dele med andre, vil de også begynne å dele med deg (poetisk?). Etterhvert vil de også invitere deg med på deres planer.

 

Det å sjekke damer er noe annet. Men om du er deg selv, selvsikker, og kan føre en normal samtale med en jente, skal det i hovedsak ikke være noe problem.

 

Ikke tenk så mye, bare gjør det. Grip dagen.

Lenke til kommentar

Er i nesten identisk situasjon som deg TS... Bortsett fra at jeg er 26 år og aldri har vært mer intim med en jente enn en enkel klem. Ikke en flørt en gang de siste 10 årene. Det gjør jo sitt med selvtilliten. :cry:

Anser meg selv som relativt kjekk og oppegående så synes det er ganske utrolig at jeg har klart å havne i den situasjonen (hovedårsaken er jo at jeg sjelden møter jenter).

 

Synes jeg er ganske uheldig også... Av de få vennene jeg har, er det selvsagt ingen som har jentevenner, så fester blir rene guttekalas. Har ingen mulighet for å treffe jenter gjennom jobben heller. På toppen av det hele: 3 av "vennene" mine har kjæreste, som potensielt kunne hatt med seg veninner på fester og slikt, men tror dere ikke alle disse 3 damene har få eller ingen veninner?

 

Med venner fungerer jeg litt dårlig 1 on 1, sliter litt med å holde samtaler gående (sikkert som en følge av at ingenting skjer i livet mitt), fungerer mye bedre når vi er 3 eller flere siden jeg får litt "avlast" da. Men dette gjør det jo vanskelig å få nye venner... :(

Lenke til kommentar

du sier du ikke syter? vel, det høres hvertfall sånn ut.. du er veldig negativ. Så for all del, tenk positivt! spiller ingen rolle om du har mange venner eller ikke når du møter en jente for første gang. Du må også slutte å tenke at du er "hjelpeløs", fordi den eneste som kan endre på slike ting er deg selv, og det kan du fint greie om du bestemmer deg for det.

 

du må også slutte å tro at ting kommer av seg selv. Du må ut i verden og gjøre ting på egen hånd, og slutte å forvente at f.eks. jenter kommer til deg...

 

prøv også å ikke tenk så mye på hva andre mener om deg.

 

Jeg har prøvd, men funnet ut at man ikke kan være med på noe uten å kjenne noen fra før. Da er man han raringen man ser rart på, som ingen kjenner. Er man kjempesosial, så er det null stress, men for meg ble det nok et nederlag.

 

Så for meg at det her kunne være løsningen, men de var så lite inkluderende at jeg bestemte meg for å droppe det.

 

dette er bare bullshit. Slutt å tenk på hva andre kan synes om deg, slutt å overanalyser alle slike situasjoner. Det har ingen fordeler.

du kan heller ikke vente på at de skal inkludere deg, du må inkludere deg selv!

mange vennegjenger vil ikke gå bort til en fyr som ser litt ensom ut, for å være hyggelig, men om du selv kommer bort til dem, oppfører deg på en god måte, og på en måte slik at de har lyst til å være med deg.

 

poenget mitt her er vel egentlig at du er den eneste som kan ordne opp i dine egne problemer, du må bare tørre å ta i et tak. Ikke vær redd for å feile, du må tørre å ta sjansen.

Lenke til kommentar

 

Det her er bare bakgrunnsinfo. Jeg har hatt jentetørke i et halvt år, og med unntak av hun jeg flørta med da har det vært tørke ganske lenge. Så jeg savner det bare mer og mer.

(..)

Jeg har vært inne på tanken om å regge meg på datingsider, men jeg føler at det er ganske sjanseløst. Konkurransen er helt enorm, markedet er skjevere enn skjevest, ikke er jeg spesielt fotogen heller, og jeg har ingen planer om å "ta hun som står igjen".

 

Uansett ville jeg vært tilbake der hvor jeg ikke har noe liv å vise til. Hun ville funnet ut at jeg er en loner før eller seinere. De jentene som er i samme situasjon som meg er jeg stort sett ikke interessert i, så det utgår.

 

 

kanskje du er for kresen. du sikter etter jenter som du ikke har skjangs på og de jentene som er intresert er ikke bra nok til deg, kan det være at du har for høy tanker om deg selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det sitter perfekte jenter med ikke så perfekt utseendet i samme problem som han. Ser ikke hvorfor han kan se etter de som lyser på innsiden, og vil etterhvert lyse på yttersiden og? Man må ikke alltid gå etter det som ser best ut, da det kan ha skrudd og forferdelig innside.

Lenke til kommentar

Hehe nice tråd, veldig inspirenede og oppmuntrene. Er litt i samme situasjon, men er 15år så jeg har enda noen å går på^^

 

De får venner jeg har, har nesten bare guttevenner, ellers får jeg ikke mulighet i å møte det ene jente dem kjenne siden den bor langt borte. Jeg er litt lat ville jeg si, men hyggelig og ganske "normal". Men har vært ganske teit som unge og ble mobbet etc. vi er jo ferdig med den mobbinga da, men jeg for ikke helt intrigert meg også pga, jeg føle meg ikke helt på like bølgen med resten av klassen. Omtrent hele klassen høre listepop noe som jeg bare kan spy av. Også jentene i våres klasse, dem er hot ja, men ingenting jeg kunne hatt en forhold med, alt for vil og bitchartig. Også er jo som resultatet lit vanskelig med fest^^. bli ikke akkurat invitert mye. Jeg treng ikke noen store fest egendlig heler, kose meg bra med vennene mine på litt LAN eller en Film, men det er en jente som mangler^^

 

Også er jeg ikke velidg flink i å holde samtale igang. Er sikkert fordi noen gang er det som å snakke med en veg når jeg snakke med kompisen min, det multivere ikke særlig. Også er jeg født i tyskland og bodde der til jeg var 10. selv om jeg kan flytene norsk omtrent uten aktsent så er jeg mye bedre å snakke og holde samtale igang på tysk en på norsk.

 

Også noe som er største dritten er at jeg bor veldig langt unna bygda der alt skjer. Bus er dyrt og foreldrene er veldig bissi, vis de i heletatt det kjør til bygda så er det tidlig på morgen der er det ingen jeg kan komme til og gidd ikke å stor opp tidlig heller.

 

Veit ikke hvorfor jeg skrev alt det her, ville egendlig bare si du ikke er alleine, noe som jeg syntes føltes godt da jeg begynte å lese her.

 

shit jeg kjede meg, burde gjørd lekse så fort som jeg skrive innlegg^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...