Gå til innhold

Alternativer til ordet nippel?

Anbefalte innlegg

Denne burde egentlig vært postet i 'Språk', men jeg tar det her fordi det er her de som bryr seg henger :)

Jeg har i lengre tid tenkt på at 'nippel' er et veldig kjipt ord å bruke. Fordi - en nippel som kjent lett forveksles med en brystvorte. Derfor blir tråder med navn som 'Billige nipler?' eller 'Hvilke dimensjoner på niplene' for seende veldig .. ja.. upassende ut. :p

Spesielt dersom noen bruker samme ord i en engelsk sammenheng blir det krøll.

Det blir rett og slett forvirring mellom disse to (uansett hvor sykt det virker): :p

DT-G14-38.jpg

1343168402_6ed9a70a22.jpg?v=0

Derfor lager jeg likegodt en oversikt over alternativer til ordet nippel. Kom med innspill!

• Tilkobling
  • Monteringsstykke
  • Slangekobling
  • Fitting

Endret av Wikipedersen
Videoannonse
Annonse

Vel, vi kan da gjøre som resten av dataverden og bruke engelsk. De fleste vet hva en fitting er. Ellers blir jo slange-til-gjenge-kobling både langt og korrekt. Jeg synes både tilkobling og monteringsstykke blir en tanke generelt; det kan jo brukes om my rart.

Selv har jeg ikke det store problemet med nippel/nipple da de verken skrives eller uttales likt, dog ikke veldig forskjellig. Ellers går det jo an å presisere med å skrive slangenippel.

Endret av Dauemannen

Vel, kva er galt med nippel da? Er jo mangen ord som kan tolkest feil i en viss sammenheng.

Snakker man om vannkjøling ol. så tenker eg på nippel som slangetilkobling / slangekobling på vannblock etc.

Snakker man om damer blir det jo noke heilt anna ofc. med mindre man er ekstremt opptatt av vannkjøling da :tease:

Kommer ikkje google med ein godt forklarende ordbok snart? :p (eller har de?)

Kan jo hende noken er litt mer sensetiv til slikt enn meg da :)

Men forslagene som er komt så langt er meget bra, men håper no virkelig man forsatt kan skrive nippel her på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...