Gå til innhold

NAT Type 2 gjennom bredbåndsruter


Eijnar

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å få NAT type 2 på PS3'en gjennom SpeedTouch ruteren, Thompson ST585.

 

- Brannmur i ruter er deaktivert

- Har satt opp statisk IP på PS3

- Åpnet de nødvendige porter for PS3

- UPnP er aktivert i både ruter og PS3

 

Får allikvel "utilgjengelig" på UPnP, og "NAT-Type 3" når jeg kjører forbindelsestest på PS3.

 

PS3 kommer ikke opp som en enhet når den er tilkoblet ruteren, så må skrive IP inn manuelt ved åpning av porter. Kan heller ikke sette den opp som DMZ, da man ikke kan gjøre dette ved manuell inntasting av IP.

 

Ruterens internettforbindelse er satt opp via PPPoE om dette skulle ha noe å si.

 

Håper noen kan hjelpe. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke husker feil så er ST585 den samme routeren jeg hadde der jeg leide leilighet tidligere og etter utallige forsøk på å forbedre NATen så fikk jeg det ikke til. Routeren husket aldri portforward-reglene jeg oppretta. Den huska navnet på regelen (som jeg kalte f. eks PS31, PS32 osv), men da jeg klikka meg inn på regelen senere så sto det ingen porter der. Skjer det det samme på din? (Jeg kan jo ha hatt en dårlig versjon med gammel FW el).

 

Lar det se gjøre så er online-spilling og kabel absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar

Er det mulig å åpne porter til andre enheter f.eks en PC på nettet ditt ?

Hvem er internett-leverandør ?

 

Ja, det skulle jeg tro. NextGentel er internettleverandør.

 

Om jeg ikke husker feil så er ST585 den samme routeren jeg hadde der jeg leide leilighet tidligere og etter utallige forsøk på å forbedre NATen så fikk jeg det ikke til. Routeren husket aldri portforward-reglene jeg oppretta. Den huska navnet på regelen (som jeg kalte f. eks PS31, PS32 osv), men da jeg klikka meg inn på regelen senere så sto det ingen porter der. Skjer det det samme på din? (Jeg kan jo ha hatt en dårlig versjon med gammel FW el).

 

Lar det se gjøre så er online-spilling og kabel absolutt å anbefale.

 

Ruteren husker port-regelen; alt ser ut til å stemme.

 

 

Skjønner ikke hvorfor jeg har begrenset tilgang på nettet? Kan det være begrensinger bak modemsruteren, hos internettleverandør f.eks.?

Lenke til kommentar

NextGenTel har tradisjonelt ikke hatt noen usynlige sperrer. Det ville vært dårlig business tror jeg.

 

Jeg ville kanskje prøvd å slå av uPnP eller disable portforwardingene. Å kjøre begge deler kan kanskje føre til konflikter.

Jeg mener bare brukte uPnP mot min Thompson router den gangen jeg hadde NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...