Gå til innhold

30 dagers returrett hos elkjøp ?


spetwols

Anbefalte innlegg

yoo

 

Bare lurer på en ting. Tittet på siden til elkjøp og de har noe som heter 30 dagers returret.

Tenkte jeg skulle skaffe meg et video kamera, men om jeg angrer eller ikke er fornøyd kan jeg bytte dette da?? selv om jeg har åpnet eksen og prøvd kamera ? og legger alt tilbake slik det var da jeg fikk det. eller gjelder dette bare uåpnede ting? takker ^^

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos Elkjøp kan en komplett vare i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.

Lenke til kommentar

Hos Elkjøp kan en komplett vare i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.

 

yea. men. Jeg er bare litt usikker på den første setningen. "i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, innen 30 dager fra du har mottatt varen"

 

Vil det si at jeg kan bruke kamera om jeg vil bytte tilbake, eller er det at eksen ikke skal være åpnet en gang?

Lenke til kommentar

yea, takk for svar. da vet jeg det!

 

men er det ikke mange som utnytter dette tru? vist man trenger å filme et prullyp ellernoe, så kan de bare gå på elkjøp og finne et dyrt og bra kamrea, filme bryllupet, overføre til pcen og levere kamera og få tilbake pengene? uten at det har kostet dem til slutt så mye som 50 øre.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan dette utnyttes, men gjør man det gang på gang for slikt du beskriver så mister man muligheten til å bytte tilbake. Bytterett er ikke en lovfesta rett ved handel over disk, men et tilbud elkjøp har.

 

Veldig fin trygghet når man skal kjøpe noe dyrt. Står det ikke til forventningene er det bare å bytte.

 

Husk alt av tilbehør, og prøv å pakk det ned fint :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok litt å tjene på det også, ellers ville de ikke hatt tjenesten :)

 

Da jeg jobbet på Elkjøp, var det veldig lett å omvende kunder fra "tja" til "ja" når man nevner at de kan komme innom med varen i løpet av 30 dager og få igjen alle pengene om de ikke er fornøyde. Da unngår man at kunden går for å "tenke på det", for da er det mange som ikke kommer tilbake eller så kjøper de på en nettbutikk/annen butikk i stedet.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...