Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av nissan 200sx s14a


dana_471

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har peil på hvordan trimme opp en Nissan 200sx s14 a 98 modell. har ca 300hp nå, med orginal turbo, og er ganske orginal ellers.

 

kom helst ikke med trimming til flere hundre tusen, realistiske summer helst :p

 

 

Takker :)

post-120382-0-42394500-1291055504_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan skal man gi tips når du ikke sier hva du har gjort og ikke sier noen grense på hvor mye penger?

flere hundre tusen er ingen grense.

 

det koster å trimme bil, ny turbo, ny intercooler, nye dyser, nytt eksosanlegg, nytt luftinntak, datasprut.

 

alt dette er ting du kan gjøre, detfinnes selvfølgelig mer du kan gjøre men det var det jeg kom på sånn umiddelbart.

 

enkel tommelfinger regel er at jo billigere du gjør byggingen jo mer kommer det til å koste deg i lengden.

Skrevet

Det er vel et eget forum for trimming av de der. Nissan200sx forum, google it.

 

Ellers så får du trim og styling til disse her i alle varianter. Tror ikke innmaten i org. motor tåler så veldig mye mer enn 300hk.

Skrevet

Som andre sier, trimming koster. Punktum. Kanskje spesielt i en slik bil som dette, siden den alt er tunet med ytelse som fokus.

Dette er jo en bil med en viss verdi, ikke sant? Du vil gjerne at den skal vare en stund?

I så fall vil jeg påstå at det beste tuning-tipset du kan få er rett og slett å stelle den! Bytt/flush oljer, bruk oljer og filtre av ekstra god kvalitet, motorrens/turborens, etc. Fett opp hjullagre. Rengjøring, smøring. Du kan hale ganske mye ekstra kraft bare med denslags. Og så kan til og med mekanikken få et bedre og lengre liv :new_woot:

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Bytt veiv, råder eller fres ned stempler litt, kjør e85. Større turbo, større dyser og ny turbochip evt datasprut. Det vil fort koste litt. For et komplett Vipec datapsrut kommer det fort opp i 20 lapper inkl montering og mapping. Ja, det koster skal du ha skikkelig. Megasquirt er mye billigere, men du bruker så lang tid i benken at gevinsten forsvinner der. Vipec er kjent og mappes fort.

 

Nye dyser blir fort noen lapper. Motormessig kan det bli litt dyrt eller ganske kostbart.

 

Skal du ha mye mer hadde jeg heller plukka ut motoren og gjort noen inngrep i innmaten i første omgang da den allerede har økt med nesten 100 gamp fra orginalt. Nå kjenner jeg ikke eksakt spec på den motoren, men det begynner vel å nærme seg en grense hvor det begynner å gå ut over holdbarheten.

Endret av Brian
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Start med å spørre på dedikerte forum for Nissan 200SX. Der kan de 100x mer enn folk her om din bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...