Gå til innhold

HTC Desire (HD) vs HTC Legend


Sk!ppy

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tiden for ny mobil er inne - Valget har gått fra Iphone 4 til HTC. Jeg var først helt bestemt på Desire (HD), men har idag sett på Legend som også var ganske deilig.

 

Hva burde jeg gå for, når det jeg ser etter er skjerm (Kvalitet, i forhold til størrelse), batteri, lagringsplass, kvalitet på filmene e.l, RAM, størrelse på telefonen(Hvor mye plass er brukt til skjermen, og hvor mye er bare "tom" plass?), og selvfølgelig: Pris.

 

Den kan gjerne være låst, men da må det være til Telenor. Ser jeg kan få legend for 2000, om jeg låser den til Telenor med abb. Superpluss (Som jeg allerede har).

 

Når jeg ser på Desire HD ser den litt for stor ut for meg, så en hvit Desire eller Legend frister (om det er verdt å betale ekstra for hvit).

 

Av bruk av telefonen ser jeg for meg rundt 2000 sms i mnd, daglig bruk av facebook, mail og rss feed. Mulig litt SSH og, rundt 500 MB i mnd. Ringetid ~10 timer /mnd?

 

Likte ikke helt at Legend hadde en slik bøy nederst, men pris redder egentlig det for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av en eller annen grunn sammenligner du to vidt forskjellige telefoner. Hva er du trenger tips til? Du VET jo at så og si alt er bedre på Desire Hd, så i bunn og grunn er spørsmålet: Er Desire HD for stor for deg?

 

Dette trenger jo ingen diskusjon, fordi resultatet allerede er gitt. Du har en god telefon, mot en mye bedre en. Do the math!!

 

Desire er en mellomting igjen, og er enda mer lik Desire HD enn det Legend er. Igjen, alt er opp til deg.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Jeg vil jo ha en stor skjerm, men heller på 3" enn 4".. Hvordan er skjermen til bare desire vs HD da? Hvor mange px forskjell er det?

Edit: Ser Desire går for 1800 om den er telenorlåst, så er vel halveis avgjort.

 

Fjern legend, og da sier vi HD vs vanlig. Hvor kjapp er mobilene? Etter bruk, når ram'en er fyllt opp? Hvor ofte er det anbefalt og reboote? Lett å roote?

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Tror både "vanlig" og HD er lett å roote. Begge to er kjappe, HD er kjappest. RAM er ikke noe problem på noen av dem. HD har mer intern lagringsplass noe som er en stor fordel med tanke på å installere mange apps. Begge to har samme skjermoppløsning, mens HD har større skjerm, altså mindre ppi.

 

Jeg rebooter min telefon ca en gang i uka, merk at dette er en rootet telefon med mange av de preinstallerte appsene fjernet.

 

Edit: Enda en forskjell er at HD har nye sense-versjonen som visstnok skal være ganske bra. "Vanlige" Desire har fått custom ROMs med nye HD også, men kameraet funker ikke på dem enda. Er verd å ta med i betraktningen, selv om det går rykter om at Desire vil få nye sense også.

Endret av Invisible_Elf
Lenke til kommentar

Hvordan finner jeg prisen på å bryte ab jeg har nå? Alternativet er å forsette det et år med ny mobil (Er 3 uker til det brytes).

(Har superpluss, og ender på rundt 400 pr mnd nå)

 

Hvilket abb anbefaller dere for daglig facebookskjekk, litt mail, rundt 2000 sms, 10 t telefon i mnd?

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Når jeg tenker litt, så har jeg 5000 gratis sms for 170 kr, grunnabb. på 129, internett for maks 10kr dagen (~300krmnd) kan få mobilsurf for 99 kr mnd. Da ligger jeg på 398kr i mnd, og da har jeg kommet ganske langt og har bare mms og telefoni igjen. Tror jeg går for dette, med mindre noen har noe bedre å finne fram :)

 

Er det denne? Ble usikker når den kalles "Nordic"

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du ikke vurderer Samsung Galaxy S gitt kravene dine...

 

Kvalitet på skjerm kontra størrelse: best there is

Batteritid: lett bedre enn Desire/Desire HD

Kvalitet på filmene: check!

Ram og internminne: check!

 

Swype er genialt for input hvis du tekster mye og hardwaren er veldig bra for prisen. Størrelsesmessig er den liten og nett på tross av sin store skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg sitter med en Samsung Galaxy S foran meg akkurat nå og i forhold til iPhone 4, Nokia N8 og HTC Desire føles den hverken stor eller klumpete ut relativt til skjermstørrelsen. Foreslår du sammenligner de fysisk i en butikk eller noe sånt så vil du forstå hva jeg mener.

 

Hvis du simpelthen ikke vil ha Samsung så er det èn ting men som sagt er det sannsynligvis by far den beste telefonen til de kriteriene du nevnte over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...