Gå til innhold

Tauhypotesen - et rasjonelt alternativ til moderne vitenskap


Anbefalte innlegg

Tiden er ikke et objekt, og kan således ikke påvirkes av fysiske fenomener. Tiden er et konsept, og samtiden/nåtiden er den samme for alle.

 

Nei, du tar feil. Samtiden/nåtiden er ikke den samme for alle observatører. Lysfarten er konstant, uansett. Det at lysfarten er konstant, uansett, gir en del spesielle følger. Les om det her:

Lettfattelig forklart her.

Dette er observert og bevist, så ikke kom her og si at det ikke stemmer.

 

Og da lurer jeg på om dette kan forklares med tau-hypotesen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at du har lagt til en del mer informasjon i førsteposten, og nå begynner det å bli interessant fordi jeg ser muligheten for en testbar forutsigelse av tau-hypotesen.

 

Hvis du hadde sett videoene ville du sett denne muligheten for lenge siden.

 

Legg merke til at tauhypotesen predikerer at distansen mellom to objekter avhenger av formen til objektet. For eksempel, dersom alle atomene til månen befant seg på en rett linje, vinkelrett på jorda, ville månen veie svært lite.

 

Dette betyr at hvis jeg tar stav og veier den to ganger, den ene med staven horisontalt og den andre med staven vertikalt skal jeg finne at staven veier mest horisontalt.

 

Er du sikker?

Lenke til kommentar

 

Legg merke til at tauhypotesen predikerer at distansen mellom to objekter avhenger av formen til objektet. For eksempel, dersom alle atomene til månen befant seg på en rett linje, vinkelrett på jorda, ville månen veie svært lite.

 

Dette betyr at hvis jeg tar stav og veier den to ganger, den ene med staven horisontalt og den andre med staven vertikalt skal jeg finne at staven veier mest horisontalt.

 

Er du sikker?

Dette er jo helt analogt med måne-eksempelet ditt, men er i tillegg gjennomførbart i et laboratorium. Spørsmålet er hvor stor forskjellen er i følge trådmodellen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Samtiden/nåtiden er ikke den samme for alle observatører. Lysfarten er konstant, uansett. Det at lysfarten er konstant, uansett, gir en del spesielle følger. Les om det her:

Lettfattelig forklart her.

Dette er observert og bevist, så ikke kom her og si at det ikke stemmer.

 

Samtiden er den samme for alle. Tiden bare er. Det er et konsept! Det samme gjelder lengde.

 

1972066_f520.jpg

Endret av debattantesofie
Lenke til kommentar

Nei, du tar feil. Samtiden/nåtiden er ikke den samme for alle observatører. Lysfarten er konstant, uansett. Det at lysfarten er konstant, uansett, gir en del spesielle følger. Les om det her:

Lettfattelig forklart her.

Dette er observert og bevist, så ikke kom her og si at det ikke stemmer.

 

Samtiden er den samme for alle. Tiden bare er. Det er et konsept! Det samme gjelder lengde.

 

1972066_f520.jpg

 

Du kan umulig ha satt deg inn i tankeekspirimentet og forklaringen på den siden jeg ga deg link til.

Les og tilegn deg kunnskap om den spesielle relativitetsteorien, og forstå hvorfor man har gjort de konklusjoner man han har gjort, før du avfeier dem som tullprat.

Lenke til kommentar

 

Samtiden er den samme for alle. Tiden bare er. Det er et konsept! Det samme gjelder lengde.

Venter spent på hvordan tråd-modellen forklarer det fenomenet der.

 

Hvorfor betale dyrt for leger når du kan gå billig til en healer? Samme analogier kan overføres til legeindustrien av hva du driver med her.

 

Dette minner om han Bjarte/Bjarne-duden som postet med et kryptisk språk og hadde visst motbevist annerkjente teorier.

Endret av chokke
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det Gaede som kommer med annerkjente teorier, eller noe new-age oppspinn?

 

Det er Gaede som kommer med en rasjonell hypotese. At andre foretrekker tidsreiser, krummet rom, singulariteter, negativ masse og annet new age-oppspinn, får de ta på sin egen kappe.

 

Du forklarte heller ikke hvordan tråd-teorien (nekter å kalle det tau-teorien, da tau er uttalen til en gresk bokstav og det høres automatisk bra ut) forklarer bildet.

 

Som sagt, du er subjektiv. Du bryr deg mest om hvordan noe høres ut, hvem som sier det og hvordan det sies.

Lenke til kommentar

Det er Gaede som kommer med en rasjonell hypotese. At andre foretrekker tidsreiser, krummet rom, singulariteter, negativ masse og annet new age-oppspinn, får de ta på sin egen kappe.

Mens at alle atomer er bundet sammen i tråder, er rasjonelt? Høres for meg ut som avstand og massesenter (ref: månen som en linje atomer fremfor en kule).

 

Som sagt, du er subjektiv. Du bryr deg mest om hvordan noe høres ut, hvem som sier det og hvordan det sies.

Så, du kan ikke forklare bildet du brukte til å gjøre narr av oss ikke-trådere ved å bruke tråd-hypotesen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...