Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Installasjonen starter på nytt........"


Anbefalte innlegg

Jeg har et solid windows problem. Jeg har en stasjonær pc som ble bygget av databutikken.com for en noen år tilbake. Operativsystemet jeg kjører er Windows XP Pro norsk. Få oppdateringer er gjort det siste året.

 

Det begynte med at jeg fikk virus forkledd som et antivirusprogram. Disse er forsåvidt ganske vanlige. Jeg skulle uansett formatere og installere windows på nytt, men det var her problemene startet. Jeg fikk ikke til å slette den gamle windowsinstallasjonen og det endte derfor med at jeg satt med 2 stk. En såkaldt dual boot eller hva det nå heter. En av dem var det nå et solid virus på. Jeg skulle derfor logge inn i det nyinstallerte operativsystemet og slette det gamle som lå på disk C. Når maskin etter hvert startet på nytt for å starte opp rett fra CD-romen kom jeg forbi bios og det dukker opp en blå windows skjerm hvor det står "installasjonen starter på nytt......" eller noe lignende. Deretter kommer den vanlige svarte skjermen med windows logo og loading. Men etter dette blir skjermen helt svart og jeg har kun musepekeren på skjermen. Det går ikke å trykke ctrl alt del eller noe annet.

 

Jeg har forsøkt å starte maskinen fra cd-romen for å komme inn i gjennopprettingskonsollen, men når jeg kommer til "trykk en tast for å starte opp fra cd" skjer det ingen ting når jeg trykker. Da går maskinen videre til valg av operativsystem. Der er det nå 2 stk windows systemer. Dette bildet vises kun i 1-2 sekunder før den går videre til "installasjonen starter på nytt......." Piltastene fungerer heller ikke når jeg forsøker å trykke meg ned i løpet av den korte tiden skriften er synlig. Jeg har forsøkt alt jeg kan komme på av løsninger, uten å lykkes.

 

Få se hva dere kan nå, gi meg noen hyggelige tilbakemeldinger. På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...