Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hvor lang tid tar billappen?


Gutt17

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Kan man greie å ta lappen uten å øvelseskjøre med andre enn kjøreskolen? Blir ikke der fryktelig dyrt? Jeg skulle gjerne hatt lappen, men ingen jeg kan øvelseskjøre med sånn privat, så har ikke kommet igang med det :thumbdown:

Jeg brukte litt over 20*45min fra første time til oppkjøring, og hadde utover det bare to-tre timer med øvelseskjøring selv, da bilen i familien har automatgir.

 

Giring er ikke så fryktelig vanskelig, men hva er det man sier, et par minutter å lære, en livstid å mestre. Å få bilen i gang og gire i fart burde fint være gjort første timen, og så går man videre derfra, jeg kunne ta bakkestart og fikk til det meste av giring før 10ende time, men det ble ikke ordentlig jevnt og pent før flere uker med manuellt gir etter jeg fikk lappen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Kan man greie å ta lappen uten å øvelseskjøre med andre enn kjøreskolen? Blir ikke der fryktelig dyrt? Jeg skulle gjerne hatt lappen, men ingen jeg kan øvelseskjøre med sånn privat, så har ikke kommet igang med det :thumbdown:

Jeg brukte litt over 20*45min fra første time til oppkjøring, og hadde utover det bare to-tre timer med øvelseskjøring selv, da bilen i familien har automatgir.

 

Giring er ikke så fryktelig vanskelig, men hva er det man sier, et par minutter å lære, en livstid å mestre. Å få bilen i gang og gire i fart burde fint være gjort første timen, og så går man videre derfra, jeg kunne ta bakkestart og fikk til det meste av giring før 10ende time, men det ble ikke ordentlig jevnt og pent før flere uker med manuellt gir etter jeg fikk lappen.

 

Takk! Jeg øvelseskjørte litt med pappa for noen år siden, men ble ikke noe mer. Så det er jo på tide å ta lappen, men det er litt tiltak å begynne/finansiere/lære det...

Lenke til kommentar

Jeg brukte 3-4 uker når jeg tok lappen. Hadde kjørt mye med pappa før jeg begynte på kjøreskolen, dermed gikk det veldig greit. I tillegg hjalp det at jeg tok det midt på sommer'n og dermed fikk mange timer pr. uke + alt det obligatoriske.

 

Oppkjøring måtte jeg dog vente en stund på, pga lange køer.

Lenke til kommentar

Brukte 7 måneder fra jeg klarte teorien til jeg fikk lappen men pga jobb så kunne jeg bare ha kjøretime cirka annehver uke kunne også gå mer immelom. Så en viktig faktor er jo selfølgelig hvor effektivt du kjører :)

 

Note: Leste gjennom tråden nå ser at jeg er den som har vært den som har brukt nest lengst på lappen i denne tråden :p

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...