Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 6850


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

 

 


Riktig som KjeLL påpeker at det er ført opp feil tall for antall transistorer for Radeon 6850 som skal være på 1.7 milliarder (takk til Dauemannen og for rettelse smile.gif)

he he. Da gjenstår det bare å få trykket inn at punktum brukes for tusentalls skille og komma brukes for desimaltalls skille, men men intet trær vokser inn i himmelen...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de få nye funksjonene i 5770 gjør ikke det samme som dobbel minnebandbredde. så nei, 5770 sammenlignes heller med 4850

I faktiske tester viser jo at HD5770 så og si yter prikk likt HD4870 i dx10, men du liker kanskje ikke å lese slikt?

Du kan jo få lese det selv hvis du ikke tror på det.

 

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/1

 

Minnebåndbredde sier jo ikke alt om et skjermkort, hallo...

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

ser ut til at du har rett. men det er noen få spill der 4870 er ganske mye raskere. sånn i forhond til at de gangene 5770 yter likt eller bedre. og det er også tilfeller der det yter omtrent som 4850.. jeg har både 4850 og 5770. og begge satt i en PH II x4 @ 3ghz system. på de spilla jeg kjørte merka jeg ingen forskjeld og grunnen til byttet var viftestøy rett å slett.

Lenke til kommentar

 

 


Videre kan AMD gi deg langt flere skjermtilkoblinger, men Nvidia kan gi deg skikkelig 3D.

Så du får ikke skikkelig 3D med AMD og DirectX 11? Hva mener dere?


AMDs 3D-løsning er riktig nok noe friere fordi den er basert på en løsning fra en tredjepart. Denne løsn ingen er derimot ikke i nærheten like godt lagt opp som Nvidias 3D-løsning. Nvidia har en nesten "plug and play"-løsning, mens du må betale ekstra og styre litt frem og tilbake for å få AMDs løsning på plass.


 


Nilsen:
Du nevnte i forumtråden til den forrige grafikkorttesten, av GTX 580, at du skulle skrive en artikkel der du forklarer hvorfor kortene er testet med forskjellige drivere, noen av dem eldre og med dårligere ytelse. Denne skulle være på plass til denne testen, men jeg kan ikke finne den.

 


Jeg tenkte faktisk tanken på å skrive en egen artikkel om dette slik du nevner, som ikke nødvendigvis havner på forsiden, men som en sak det kan linkes til. Dette skal jeg få på plass innen neste skjermkort-test(HD 6850), samt litt mer info med linker og lignende på hvorfor hver enkelt driver er benyttet!  :-)

Har du glemt det, ble det ikke tid, eller bestemte du deg for å droppe det?

Hehe, jeg ventet på denne fra deg! :-)

Den er ikke droppet, jeg hadde rett og slett ikke tid i går. Jeg jobber med artikkelen akkurat nå, også skal jeg slenge den inn i de 9-10 siste skjermkorttestene vi har hatt.



 


 

HD6850 har som forventet hittil vist seg å være generelt sett et spesielt ytelsesmonster, akkruat til AMD har ment. Men, som man ser i akkurat denne testen, drar man en av det første DirectX 11-spillet uten problem hele veien. Det skal sies at forskjellen i bruken av DirectX 11-funksjonene har vokst betraktelig fra når denne titelen ble lansert og frem til i dag.


Norsklæreren min snur seg i graven...


Min også! Rettet nuh :-)


 


Riktig som KjeLL påpeker at det er ført opp feil tall for antall transistorer for Radeon 6850 som skal være på 1,7 milliarder (takk til Dauemannen og for rettelse smile.gif)


Korrekt! HD 6870 og HD 6850 har samme antall transistorer, TMU, ROP osv. Rettet nuh :-)
Lenke til kommentar

Rart dere ikke nevner noe om PhysX støtten til GTX460..

Hvorfor er ikke GTX460 testet i BFBC 2?

 

Vi skrev litt om dette i den originale GTX460-testen: http://www.hardware.no/artikler/zotac_geforce_gtx460/77222/6

 

Kort fortalt nektet Battlefield å starte sammen med driveren Nvidia lanserte for GTX 460, og vi skal få inn disse tallene i januar/februar.

Battlefield BC2-testen bydde på problemer for oss. Spillet startet helt fint, vi fikk lastet kapittelet der vi tar målingene, men så fort banen var ferdig lastet ble spillet lukket. Noen forklaring på hvorfor vi ikke fikk kjørt testen før denne artikkelen måtte publiseres har vi rett og slett ikke, men dette er det eneste problemet vi noen gang har hatt med 4xx-serien til Nvidia. Vi har prøvd en rekke forskjellige drivere og oppløsninger, men problemet er det samme. Om vi får i gang testen ved en senere anledning skal vi komme tilbake med disse resultatene.

 

 

 

Lenke til kommentar

Nilsen:

Du nevnte i forumtråden til den forrige grafikkorttesten, av GTX 580, at du skulle skrive en artikkel der du forklarer hvorfor kortene er testet med forskjellige drivere, noen av dem eldre og med dårligere ytelse. Denne skulle være på plass til denne testen, men jeg kan ikke finne den.

Jeg tenkte faktisk tanken på å skrive en egen artikkel om dette slik du nevner, som ikke nødvendigvis havner på forsiden, men som en sak det kan linkes til. Dette skal jeg få på plass innen neste skjermkort-test(HD 6850), samt litt mer info med linker og lignende på hvorfor hver enkelt driver er benyttet!  :-)

Har du glemt det, ble det ikke tid, eller bestemte du deg for å droppe det?

Hehe, jeg ventet på denne fra deg! :-)

 

Den er ikke droppet, jeg hadde rett og slett ikke tid i går. Jeg jobber med artikkelen akkurat nå, også skal jeg slenge den inn i de 9-10 siste skjermkorttestene vi har hatt.

Ok, flott å høre :thumbup:

Lenke til kommentar

(Videre tror vi at Geforce GTX 470 også vil få en liten kamp akkurat i dag, men vi forventer ikke at vi skal komme over ytelsen Radeon HD 5850 kan skilte med.)

 

 

litt merkelig uttalelse, 470 slår jo 5850 med god margin, er mer lik 5870. men dere sier at 6850 IKKE vil gi 5850 kamp, men 470 vil få kamp av 6850.

 

ser jo på testen at 6850 ikke er i nærheten av 470.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...