Gå til innhold

Microsoft utfordrer Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal dere ikke undervurdere MS. Visst tuller de fælt til tider, men de har svært mange kyndige personer i staben sin, samt nærmest uendelig med ressurser. Ser ikke bort ifra at de vil kunne utvikle en oppegående søkemotor. Om den blir bedre enn Google sin blir bare spekulasjoner, men skal litt til.

Lenke til kommentar

Microsoft kommer nok til å bli en gigantisk konkurent jo, uansett hvor stor Google enn måtte bli. Bare se på hvordan situasjonen er i dag med Outlook, Internet Explorer, Word, MSN Messenger osv^10

 

Når Microsoft setter seg et mål så oppnår de det målet. Self, Google er vel kanskje det eneste firmaet som er stort nok til at det kan slå Microsoft, men jeg vil ikke spekulere i noe. Når det kommer integrerte søkemotorer foran hver knapp i det neste OSet så blir det vanskelig for Google å beholde situasjonen...

Lenke til kommentar

Må prøve på en spøk, kanke lavær. :)

 

Resultater etter søk i Microsofts søkemotor

 


[Linux+freedom         ]      [SØK] 

 

*Klikker søk*

Resultat:

 


Nothing appropriate!

 

OK, vi prøver med noe annet!

 


[Microsoft       ]      [SØK] 

 

*Klikker søk*

Resultat:

 


Microsoft brings you democracy and freedom!

bla bla bla..........

http://www.microsoft.com



Microsoft Hotmail, freedom from spam!

bla bla bla

http://www.microsoft.com



osv. osv. osv.

 

:wink:

Lenke til kommentar
Når det kommer integrerte søkemotorer foran hver knapp i det neste OSet så blir det vanskelig for Google å beholde situasjonen...
Du har ikke tenkt på at vi som driver VELDIG mye med data kutter ut søkemotoren til M$ da? Så lenge google er best vil de som kjenner til dette bruke google.

 

Google for ever :woot:

Lenke til kommentar
Må prøve på en spøk, kanke lavær. :)

 

Resultater etter søk i Microsofts søkemotor

 


[Linux         ]      [SØK] 

 

*Klikker søk*

Resultat:

 


Nothing appropriate!

 

OK, vi prøver med noe annet!

 


[Microsoft       ]      [SØK] 

 

*Klikker søk*

Resultat:

 


Microsoft brings you democracy and freedom!

bla bla bla..........

http://www.microsoft.com



Microsoft Hotmail, freedom from spam!

bla bla bla

http://www.microsoft.com



osv. osv. osv.

 

:wink:

Hehe... man skal ikke utelukke at den blir litt inhabil når den kommer fra M$ ja :lol:
Lenke til kommentar

Google er tilnærmet helt nøtral på søk(dem tjener noe på reklame).

Microsoft kommer alltid til å gi MS og partnere fordeler i søkemortoren.

 

Dette er et ubestridlig faktum.

 

Et annet faktum er at Mircosoft lager mye bra når dem bestemmer seg for å lage noe bra....

 

Vi får se, men mine penger er fremdeles på GOOGLE :D

Lenke til kommentar
Når det kommer integrerte søkemotorer foran hver knapp i det neste OSet så blir det vanskelig for Google å beholde situasjonen...
Du har ikke tenkt på at vi som driver VELDIG mye med data kutter ut søkemotoren til M$ da? Så lenge google er best vil de som kjenner til dette bruke google.

 

Google for ever :woot:

Ja, vi vil kanskje bruke google fortsatt, men hva med hordene av andre folk som ikke vet frem og bak på en maskin, og som tror at et søk på internett ikke kan variere ut fra hvilken teknologi som blir brukt? Greitt nok at Google sin kanskje er bedre, men for mange vil det holde å bruke MS sin. Dermed vil megden av søkere kanskje gå over til MS, sammen med enorme reklame-inntekter mm, og Google kan ende opp i problemer....noe som igjen styrker MS. Det er trist, men det er slik verden har blitt. Og det blir bare verre!

Lenke til kommentar

Når Microsoft setter seg et mål så oppnår de det målet. Self, Google er vel kanskje det eneste firmaet som er stort nok til at det kan slå Microsoft, men jeg vil ikke spekulere i noe.

 

Er Google så gigantisk da?

En fluebæsj sammenlignet med M$ vil ihvertfall jeg tro.

Lenke til kommentar

Når Microsoft setter seg et mål så oppnår de det målet. Self, Google er vel kanskje det eneste firmaet som er stort nok til at det kan slå Microsoft, men jeg vil ikke spekulere i noe.

 

Er Google så gigantisk da?

En fluebæsj sammenlignet med M$ vil ihvertfall jeg tro.

 

For å si det slik, så er det ikke lenge siden jeg leste en artikkel om verdens mest kjente bedrifter. Tror de spør tonnevis med brukere om hvilke av de følgende produkter de kjenner til eller noe. Google vant..

 

Sammenlignet med M$ er Google ubetydlig. Når det gjelder størrelse altså. Men når det gjelder inflytelse, kvalitet, antall fargesprakende, irriterende møkkabannere og navn, så er Google overlegent.

 

Jeg kommer iallefall ALDRI til å benytte meg av en søkemotor laget av Microsoft! Go Google!

Lenke til kommentar

Ja, vi vil kanskje bruke google fortsatt, men hva med hordene av andre folk som ikke vet frem og bak på en maskin, og som tror at et søk på internett ikke kan variere ut fra hvilken teknologi som blir brukt? Greitt nok at Google sin kanskje er bedre, men for mange vil det holde å bruke MS sin. Dermed vil megden av søkere kanskje gå over til MS, sammen med enorme reklame-inntekter mm, og Google kan ende opp i problemer....noe som igjen styrker MS. Det er trist, men det er slik verden har blitt. Og det blir bare verre!

 

Som igjen vil kvele alle andre søkemotorer, som igjen vil gjøre at andre som ikke bruker Windows, ikke får søkt skikkelig på internett?

 

Yeah Right!! :grumpy:

 

Man burde forby Microsoft dette egentlig, selv om det ikke lar seg gjennomføre... :roll:

Lenke til kommentar

Ja, vi vil kanskje bruke google fortsatt, men hva med hordene av andre folk som ikke vet frem og bak på en maskin, og som tror at et søk på internett ikke kan variere ut fra hvilken teknologi som blir brukt? Greitt nok at Google sin kanskje er bedre, men for mange vil det holde å bruke MS sin. Dermed vil megden av søkere kanskje gå over til MS, sammen med enorme reklame-inntekter mm, og Google kan ende opp i problemer....noe som igjen styrker MS. Det er trist, men det er slik verden har blitt. Og det blir bare verre!

 

Som igjen vil kvele alle andre søkemotorer, som igjen vil gjøre at andre som ikke bruker Windows, ikke får søkt skikkelig på internett?

 

Yeah Right!! :grumpy:

 

Man burde forby Microsoft dette egentlig, selv om det ikke lar seg gjennomføre... :roll:

Det blir vanskeligere og vanskeligere for mindre selskaper å etablere seg, og når reglene for patent endrer seg nå vil det bety graven for flere mindre etablerte bedrifter. Har alltid hatt en drøm om å starte bedrift, men ser ut til at satsningen må bli på mer spesialiserte områder som de store selskapene ikke vil bry seg om. De store kan gjør hva de vil med de små, nesten som bror min gjorde da jeg var liten...bare at han fikk kjeft og disse slipper unna!

 

PS. Dette ble veldig generelt og litt off topic :) bare with me...

Lenke til kommentar

For å si det slik, så er det ikke lenge siden jeg leste en artikkel om verdens mest kjente bedrifter. Tror de spør tonnevis med brukere om hvilke av de følgende produkter de kjenner til eller noe. Google vant..

 

Sammenlignet med M$ er Google ubetydlig. Når det gjelder størrelse altså. Men når det gjelder inflytelse, kvalitet, antall fargesprakende, irriterende møkkabannere og navn, så er Google overlegent.

 

Jeg kommer iallefall ALDRI til å benytte meg av en søkemotor laget av Microsoft! Go Google!

 

Hm, har du en URL til den artikkelen? Vil tro at microsoft er mer kjent enn google da de fleste som bruker google bruker et OS fra M$. Mest kjente merkenavn er vel Coca-Cola elns.

 

Hva har google av innflytelse? M$ kan vel strongarme hele industrien om de vil.

Lenke til kommentar

msnbot kommer nok til å slå gjennom. MS har uendelig med penger og kan pøse på til de tar konkurentene. Ser man på msn så er det standard startside og vanlige bruker vet ikke hvordan man bytter dette og vil gjøre sine søk på nettet herfra. msnbot kommer nok til å ta knekken på google også. Bare se på MSN Messanger.

Lenke til kommentar

søkemotoren kommer nesten garantert til å se ut som MSN MESSenger, dvs. stygt, upraktisk, og elendig. Det som ligger under panseret tviler jeg på at blir så forferdelig bra.

En ting til, google laster du på 0.1sek. (jeg har DSL), men med MSN, neida 20 sek.....

Jeg irriterer meg grenseløst over det nye designet til MS, derfor sitter jeg med WinMESSenger 4.7 og ikke MSNMESSenger 6

Puh...

Google er best - Dermed basta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...