Gå til innhold

Kjøp av bærbar pc allround og litt gaming.


Anbefalte innlegg

Har tenkt på å kjøpe meg en bærbar pc no iogmed att eg reiser endel når eg er på jobb.

Har ikkje sett meg ut noke spesielt merke menn pcen vill bli brukt til litt gaming og stort sett surfing på nettet og litt film, ser også att der er hdmi utgang for mulighet av tilkobling til pc.

Prisen har eg lagt på 6000-7000 kan og strekke meg til 8000.

 

Takker for alle svar på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen spillmaskin, du vil slite med Civ V osv på den. Er også en svak prosessor på den.

 

Skal du spille bør du satse på minimum ATI HD5650, eller nvidia GT330M og bedre. maskiner med slike kort fås fra ca 5000,- og oppover ( eks: http://www.prisjakt.no/product.php?p=669426 http://www.prisjakt.no/product.php?p=677463 )

 

Selv har jeg en Acer 3820TG 13.3" maskin med ATI HD5650 skjermkort. Denne er jeg svært godt fornæøyd med. Den drar det meste av spill på medium/high, i tillegg er den stillegående/kjølig og holder flere timer på batteriet (Ca 10 timer+ ved internettsurfing på 9 cell batteriet jeg har).

 

På den negative siden har den dårlige høyttalere og ikke det beste tastaturet. Utenom dette har jeg ikke mye å utsette på den, er helt klart den bærbare maskinen jeg har vært mest fornøyd med ut av alle jeg har hatt.

Lenke til kommentar

5820TG har bedre skjermkort og batterilevetid. Men blir noe varm under spilling (ja har hatt en, men solgte den og bytta til lillebroren 3820TG - grunnet mindre størrelse og mye bedre kjøleløsning).

 

5742G er helt ny modell som ikke har kommet på lager enda, så vet lite om den (støy, varm osv), men ser svært lik ut byggemessig med unntak av litt tykkere skjermlokk osv.

Lenke til kommentar

Korleis blir ASUS N61DA i forhold til 5820G da?

 

Mye svakere CPU (alt avhengig hva du gjør, i spill er forskjellene ikke enorme (tipper rundt 30-40%), men på f.eks videoredigering er intel CPU'en i 5820TG ca dobbelt så kraftig). Ca 10% kraftigere skjermkort i asus maskinen. Mye for pengene allikevel den asus maskinen grunnet den lave prisen.

 

Asusen holder drøye 2 timer med nettsurfing på batteriet, ved spilling klarer den vel en drøy time.

Lenke til kommentar

Trur faktisk da att eg har funne en pc som er grei for meg ASUS N82Jv 14" HD er på tilbud hos mpx så sparer 1000 kroner i forhold til å kjøpe den hos komplett osso er det med dvd rom noke eg ser på som praktisk. Menn eg hører gjerne ka andre meiner før eg bestiller :)

 

Et godt kjøp slik jeg ser det, bra ytelse på liten størrelse, og asus er oftest grei kvalitet også.

Lenke til kommentar

Er i samme bås som emnestarter. Lillebror (13) trenger ny pc, og vi tenker dette kan gis som en julepresang. Gutten trenger pc til skole og gaming (CS:S, CoD osv.). Busjett ~ 7000,-

Har tatt utgangspunkt i notebookcheck.net sine benchmark-lists for grafikkort og prosessor.

Har brukt prisjakt.no og sett kor langt eg må senke kravene for å finne en pc under budsjett.

 

Har satt et minstekrav til grafikk på GT330/HD5650. Er det greit nok?

 

Tror vinneren er funnet i Toshiba Satellite L650-18C.

Noen som har erfaring med denne/Toshiba generelt og mener dette er et bra kjøp?

 

Har noen et bedre forslag?

Lenke til kommentar

Er i samme bås som emnestarter. Lillebror (13) trenger ny pc, og vi tenker dette kan gis som en julepresang. Gutten trenger pc til skole og gaming (CS:S, CoD osv.). Busjett ~ 7000,-

Har tatt utgangspunkt i notebookcheck.net sine benchmark-lists for grafikkort og prosessor.

Har brukt prisjakt.no og sett kor langt eg må senke kravene for å finne en pc under budsjett.

 

Har satt et minstekrav til grafikk på GT330/HD5650. Er det greit nok?

 

Tror vinneren er funnet i Toshiba Satellite L650-18C.

Noen som har erfaring med denne/Toshiba generelt og mener dette er et bra kjøp?

 

Har noen et bedre forslag?

 

 

Sitter akkurat og ser på den samme bærbare fra Toshiba, det står mellom denne :http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=618879#extra

 

eller denne fra Asus: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=598005

 

Hva skal jeg velge, trenger gode råd her nå siden den skal bestilles med det første.

Pcen skal brukes litt til spill, musikk og bildebehandling, samt surfing på nettet.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...