siemensboy Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Heihei! Jeg og 3 kompisser drar sansyneligvis til østerriket i Januar. Det jeg lurer på da, er det noen som har noe å komme med når det gjelder vær og tidspunkt? Lurer veldig på om det er 30- grader somregel og snøstorm i januar? Og hvordan er utelivet på afterski osv I starten av Januar ? Vi snakker rundt 4-5 Januar Hvordan er det med priser på øl, brennvin osv i barer og butikker? =) Har du noe å komme med setter jeg stor pris på om du deler det
Mchansern Skrevet 17. november 2010 Skrevet 17. november 2010 Jeg har vært i Østerrike ca. 10 ganger for å stå på ski, så jeg kan kanskje komme med noen tips? Lurer veldig på om det er 30- grader somregel og snøstorm i januar?[/Quote] Sjeldent det er -30 noen steder i Østerrike (Jeg har personlig aldri opplevd mer enn -19), men -15 kan forekomme oppe på de høye fjelltoppene. I tillegg til mye sterk vind. Så pakk gode klør Og hvordan er utelivet på afterski osv I starten av Januar ? Vi snakker rundt 4-5 Januar [/Quote] Afterski er kanon hele skisesongen i året. Intet problem der. Kjent som et av de beste partystedene sammen med St.Anton og mange ungdommer fester her. Hvordan er det med priser på øl, brennvin osv i barer og butikker? =) [/Quote] Prisene er langt lavere enn her hjemme. Den lokale ølen kosta vel ikke mer enn 3 Euro på afterski. Prisene på drinker (en meget populær er Vodka-redbull, ettersom redbull er fra østerrike) er sånn ca. 5-6 Euro og shotter/snaps ligger på 2-3 Euro. I butikken får de lov til å selge alt mulig. Tilogmed sprit på 90% er lov til å selge her. Stroh Rom er en lokal Østerrisk rom på over 80%. Den kan kjøpes overalt så og si (jeg har sett ènliters flasker med 85% Stroh Rom på bensinstasjoner) Mange nordmenn som driter seg ut ved å ta med seg dette hjem fra ferie, ikke gjør det! Du ender opp med narko på rullebladet... Håper dette hjalp litt på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå