kevinedomm Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 Var nylig i USA.. kom hjem igjen og der lå en regning fra Onecall.. 6200,- var den på, slik jeg har forstått det så har Onecall en sperre på 2000,-? Uansett, hva burde jeg gjøre i denne saken? Akter ikke å betale 6200,- ihvertfall.. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 Var nylig i USA.. kom hjem igjen og der lå en regning fra Onecall.. 6200,- var den på, slik jeg har forstått det så har Onecall en sperre på 2000,-? Uansett, hva burde jeg gjøre i denne saken? Akter ikke å betale 6200,- ihvertfall.. Grensen er på 5000kr og den må du aktivere selv. Denne regningen må du nok betale, er ikke onecall sin feil at du ringer så mye. Du har vel brukt nettet litt for mye. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. november 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 jaha.. det er snakk om et par telefoner inn og en telefonsamtale ut på et par minutter + 3-4 sms'er, nekter å tro at det kan være så sinnssykt dyrt! Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 Er jo bare å sjekke fakturaen det, hvor de store utgiftene ligger. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 Det står jo tydelig hva som har kostet penger på regningen. Du har nok ikke mye du skulle ha sagt her. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 jaha.. det er snakk om et par telefoner inn og en telefonsamtale ut på et par minutter + 3-4 sms'er, nekter å tro at det kan være så sinnssykt dyrt! MB som er dyr vettu:) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 Noen telefoner sender og mottar data i hytt og pine. Er spesielt enkelte programmer som oppdateres jevnlig som er synderen. Er du i utlandet, så er data gruelig dyrt. Men det er ditt ansvar, ene og alene, å passe på at du ikke har programmer som bruker data (det er jo ikke noe operatøren har noe med), og å sjekke priser for roaming av både samtaler, msn og data. Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 At folk forsatt går på den smellen er ganske utrolig. 1 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. november 2010 Rapporter Del Skrevet 17. november 2010 OneCall har sperre på 500 per måned eller noe slikt for databruk i utlandet, så med mindre du bevisst har deaktivert denne er det formodentlig samtalene som trekker kostnaden opp. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 18. november 2010 Rapporter Del Skrevet 18. november 2010 OneCall har sperre på 500 per måned eller noe slikt for databruk i utlandet, så med mindre du bevisst har deaktivert denne er det formodentlig samtalene som trekker kostnaden opp. Gjelder ikke det bare i EU da? Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. november 2010 Rapporter Del Skrevet 18. november 2010 OneCall har sperre på 500 per måned eller noe slikt for databruk i utlandet, så med mindre du bevisst har deaktivert denne er det formodentlig samtalene som trekker kostnaden opp. Gjelder ikke det bare i EU da? Jo. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 OneCall skal ha en sperre på 2000/mnd og du skal få en SMS-varsel når du nærmer deg denne. Noe lignende skjedde med min mor, fikk en enorm telefonregning. Hjalp henne med litt research og fant ut at de skulle ha sendt ut et SMS-varsel når brukt beløp nærmet seg grensen, der man kan velge å fortsette eller bli sperret. NetCom sa jo selvfølgelig ingenting om dette og fakturaen kom, men hun konfronterte dem, og fikk strøket en del tusen fra regninga. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 OneCall skal ha en sperre på 2000/mnd og du skal få en SMS-varsel når du nærmer deg denne. Noe lignende skjedde med min mor, fikk en enorm telefonregning. Hjalp henne med litt research og fant ut at de skulle ha sendt ut et SMS-varsel når brukt beløp nærmet seg grensen, der man kan velge å fortsette eller bli sperret. NetCom sa jo selvfølgelig ingenting om dette og fakturaen kom, men hun konfronterte dem, og fikk strøket en del tusen fra regninga. Gjelder fortsatt bare i EU... Lenke til kommentar
V-by Skrevet 19. november 2010 Rapporter Del Skrevet 19. november 2010 Det er da ingen overaskelse at det koster ekstra og bruke tlf i utlandet. Hvis du selv ikke setter deg inn i hvordan telefonen din fungerer så den sender og mottar masse data så er det ene og alene ditt eget problem! Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 23. november 2010 Rapporter Del Skrevet 23. november 2010 jupp her har du nok "gjort en bommert"... Og forresten, du kan alltids klage til brukerklagenemnda for elektronisk kommunikasjon... men så langt har de ikke gitt medhold i så mange slike saker, så lykke til :-) Lenke til kommentar
leonthine Skrevet 25. november 2010 Rapporter Del Skrevet 25. november 2010 og jeg som trodde regninga mi på 800 etter å ha fått 2 mms'er i tunisia var kjip.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå