Gå til innhold

Hvilken eksamen skal jeg ta?


ispep

Anbefalte innlegg

Hei, jeg går nå på vg3, men må ta opp spansk som privatist, ettersom jeg fikk karakteren 1 i standpunkt i fjor. Jeg hadde ikke fremmedspråk på ungdomskolen, og tok derfor spansk nivå 1 på vg1 og vg2. Jeg ser at reglene har forandret seg, og at de som begynner på vgs nå, uten å ha hatt fremmedspråk på ungdomskolen, må ha fremmedspråk alle år på vgs, og lære både nivå 1 + 2.

 

Hvordan blir dette for meg? Tar jeg eksamen på nivå 1, eller må jeg også ha eksamen på nivå 2?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolen sa at jeg måtte melde meg opp som privatist.. Er det galt det? Og de nye reglene om at alle som ikke har tatt fremmedspråk på ungdomskolen må ta både nivå 1 + 2 på vgs, gjelder ikke for meg, ettersom jeg forbedrer en karakter?

Endret av ispep
Lenke til kommentar

Jeg går på studiespesialiserende vg3. Men jeg går ikke på samme skole som jeg gjorde på vg2, når jeg strøk, har det noe å si?

 

Jeg fant forresten dette: http://www.skoledata.net/Forskrifter/Opplar/opp02d.htm

 

§ 4—26. Særskild eksamen for deltakarar i vidaregåande opplæring

Ein deltakar som får karakteren 1 i standpunktkarakter i eit fag, har rett til særskild eksamen i faget dersom han eller ho ikkje er trekt ut til eksamen i faget. Det gjeld òg for fag der det ikkje blir halde eksamen ordinært.

Særskild eksamen blir normalt halden samtidig med utsett og ny eksamen.

 

 

Hvordan er det egentlig jeg skal gå frem nå? Det er vel meningen at dette skal bli gjort påfølgende eksamen, etter stryk karakteren? Jeg hadde tenkt å ta det nå til våren jeg og har ikke meldt meg på noen eksamen dette semesteret.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er et kontor der hvor folk henvender seg med tanke på busskort, eksamner, osvosv.

 

Snakk med dem, så skal de sette opp en særskilt eksamen til deg.

 

Dersom de NEKTER for det, skriver du ut den paragrafen du akkurat nevnte, og går rett til rektor.

 

Jeg hadde særskilt i spansk den 10. eller 1. desember, så det skal nok ordne seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...