Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkortproblemer etter opgradering til win7


Anbefalte innlegg

Har et lite problem med skjermkortdriveren på min Acer aspire 5935G etter at jeg opgraderte til win7 64-bit fra vista 32-bit. Etter installasjon av win7 manglet jeg noen drivere, og startet å oppdatere de uten å forvente at det skulle være noe problem. Problemet oppsto når jeg kom til skjermkortdriveren.

 

Jeg har forresten Nvidia GeForce GT 240m skjermkortet.

 

Når jeg prøver å legge inn driver fra nvidia sine nettsider, får jeg beskjed om at jeg ikke har hardware'n som jeg prøver å installere driveren til. Tenker da at kanskje jeg burde laste ned fra Acer sine sider, og prøver det, men uten hell. Dette fordi den kun er ment for vista 32/64, Acer har ingen drivere for win7 64-bit eller 32-bit. Prøvde så å finne en driver bare ved å søke på google, men alle jeg har funnet har vært for win7 32-bit.

 

Har vært i BIOS for å sjekke om den velger riktig skjermkort, noe jeg er _litt_ usikker på, får valgene mellom integrert, switchable og en til jeg ikke husker navnet på, men som for meg virket like usannsynlig som integrert.

 

Noen som har noen gode tips til meg? Trodde win7 skulle være bedre på oppdatering av driver o.l. i forhold til vista :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg har noen tips jeg =P

 

hei Andrè her og håper jeg kan hjelpe.

jo, benytt deg av windows xp. windows xp har en eksepsjonell, upgrading av drivere med windows update. windows update er bare pynt på de nye versonene, de er der kun for windows essential og pirke ting som språk osv. så jeg anbefaler deg xp =P

 

men når sant skal sies får man er mer ryddig følelse av windows 7.1!!! men prøv og rull tilbake drivern og instaler på nytt. 2!!! prøv ati catalyst controll senter (google søk det) det updater skjerm drivern fort som faen og med en gang det er e nny releese

 

takk for meg og håper det hjalp =)

Lenke til kommentar

ja jeg har noen tips jeg =P

 

hei Andrè her og håper jeg kan hjelpe.

jo, benytt deg av windows xp. windows xp har en eksepsjonell, upgrading av drivere med windows update. windows update er bare pynt på de nye versonene, de er der kun for windows essential og pirke ting som språk osv. så jeg anbefaler deg xp =P

 

men når sant skal sies får man er mer ryddig følelse av windows 7.1!!! men prøv og rull tilbake drivern og instaler på nytt. 2!!! prøv ati catalyst controll senter (google søk det) det updater skjerm drivern fort som faen og med en gang det er e nny releese

 

takk for meg og håper det hjalp =)

Lenke til kommentar

Får ikke rullet tilbake, ettersom det ikke ligger noen driver inne i det hele tatt (ser det ut som) Det virker som om denne karen har samme problemet, men hans løsning funker ikke for meg. Har enda ikke funnet en driver som støtter win7 64-bit.

 

Selv om jeg er enig med deg i at xp er knall, så kunne jeg tenkt meg å kjøre den litt mer estetisk pene win7 nå som jeg først får muligheten. Men det er mulig jeg må krype til korset å "downgrade" maskina til xp, ettersom det virker som den enkleste OS'en jeg hittil har brukt.

Lenke til kommentar

prøv ati catalyst controll senter (google søk det) det updater skjerm drivern fort som faen og med en gang det er e nny releese

 

takk for meg og håper det hjalp =)

Ehmmm han har Nvidia, og ikke ATI skjermkort.

 

Du kan prøve å bruke Vista 64bit skjermdriver.

De fleste brukte vistadrivere på win7 før det kom oppdaterte drivere til win7.

Lenke til kommentar

Nå er det samme driver som brukes til vista 64-bit og win7 64-bit. Når jeg prøver å legge inn nvidia sin driver, får jeg som sagt i første post, beskjed om at jeg ikke har den hardware'n som jeg prøver å legge inn driver til. Og ja, jeg er sikker på at jeg laster ned riktig driver i forhold til hvilket grafikkort jeg har.

 

Aldri hatt problemer med å finne løsninger på dette selv, men nå som det kan se ut som at den ikke kjenner igjen skjermkortet er jeg litt blank.

Lenke til kommentar

Har prøvd den og ja, beklager om ikke alt er like klart i første post. Men understreker det at problemet ser ut til å være at windows ikke finner noe skjermkort, whatsoever. Bitcher om standard vga driver, men jeg vil jo ha til mitt skjermkort som jeg ikke finner under devices:P og alle drivere jeg til nå har prøvd nekter å installere nettopp fordi den ikke finner noe hardware... håper det gjør det lettere å forstå hva jeg trenger hjelp til.

 

Takker for alle svar så langt!

Lenke til kommentar

Det virker som at jeg endelig har fått det til! /elsk@diskusjon

 

Merkelig at den norske acer siden ikke skal ha skjermkort driver til win7 64-bit, men den engelske har... Kan banne på at jeg leita i evigheter på både den norske og amerikanske acer sia. Men nonetheless, tusen takk for alle svar! Meget takknemlig:D

Lenke til kommentar

Fint at du fikk det til. Jeg anbefaler alle å bruke engelske (UK) support sider. Modellene som leveres i UK er stort sett like de som leveres her, og sidene er bedre oppdatert. Dette gjelder ikke bare Acer.

 

I ditt tilfelle så finnes driverne også på både de norske og de amerikanske sidene, så det har vel gått litt fort i svingene for deg :-)

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...