Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er deres terskel for å være borte fra skole/jobb?


Mchansern

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vil simpelthen vite hva deres terskel er helsemessig fra å være borte fra en dag fra skole/jobb?

 

Personlig så er jeg kun borte dersom jeg kaster opp. Noe mindre enn det, så drar jeg kroppen min på jobb. Har jeg feber er jeg på jobb (slapp av, jeg har eget kontor:))

 

Jeg har merket at det var enklere for meg å være borte fra skolen enn jobb. Jeg liker jobben min veldig godt, og det er kanskje grunnen til at jeg har relativt høye krav for å være hjemme.

 

Jeg vil vite hva folkets terskler er for å ta en dag hjemme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

+1.

Har vokst opp med det fra jeg var liten. Er utrolig lite syk, tror ikke jeg har hatt annet enn vondt i halsen de 6 siste årene eller noe sånt, så egentlig er jeg temmelig uegnet til å svare i denne tråden da jeg har kanskje 10 dager borte fra skolen gjennom 13 års skolegang. MEN, uansett. Når jeg var liten og dro den "Jeg er syk, vil ikke på skolen", og merkelig nok ble temmelig fort pigg når skoledagen nærmet seg slutten sa mutter altid at "hvis jeg ikke orker å gå på skolen orker jeg ikke å besøke kammerater heller".

 

Slik er jeg selv nå også, så lenge jeg klarer å gjøre noe jeg vil, blir jeg ikke borte fra skole/jobb.

Lenke til kommentar

Er jeg for syk, jobber jeg hjemmefra. Men det er en dårlig løsning. Å ikke jobbe i det hele tatt? Vel, er man for syk, så er man for syk. Men det er ikke gøy å lesse ansvar og oppgaver på andre. Sykefraværet i min bedrift er anslagsvis 1-2 %.

 

Til dere som går på skole eller studerer: Nyt de dagene hvor dere kan være hjemme pga. litt forkjølelse...

Lenke til kommentar

På skole er den dessverre ikke så høy. Men jobb må det mye til for at jeg skal bli hjemme. Jeg må være ute av stand til å fungere. 99% av gangene jeg er syk så stiller jeg på jobb likevel, og heller går hjem seinere.

 

Går vel på at om jeg er borte fra skolen så går det bare ut over meg selv. Men med jobb så vet jeg noen andre må ta over for meg.

Lenke til kommentar

For min del står det litt på arbeidsmengden den aktuelle dagen, hvilke vansker det skaper, og ikke minst om det finnes noen som kan ta arbeidet for meg.

 

Våkner jeg en morgen, og føler meg syk, og vet at akkurat den dagen er det veldig stille på jobb, kan det hende jeg blir hjemme. Men vet jeg at det er mye å gjøre på, sliter jeg meg på jobb. Jobb med feber og lignende skjer, samme med andre plager, så lenge jeg kan fungere noen lunde!

Lenke til kommentar

Jeg har vært på jobb med brudd,blodpropp,halsbetennelse o.l, men om det er noe som er smittbart holder jeg meg hjemme. Jobber i helsevesenet og har gått rett fra jobb til akutten, skulle vel heller vært mer syk.

 

Får dårlig samvittighet om jeg er syk pga jeg vet at jeg gjør arbeidsdagen dårligere for andre,da det stort sett aldri blir dekket inn for dem som er syk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Om jeg føler meg såppas sjuk at jeg vet jeg ikke kommer til å ha det spesielt bra, så dropper jeg skolen. Sånn som nå, nå ligger jeg her med feber og svetter og fryser om hverandre, er det ikke bedre i morgen blir det senga, er jeg såppas skrall orker jeg som regel ikke jobbe med skolearbeid uansett.

Lenke til kommentar

Er jeg sjuk, er jeg hjemme. Smittefaren er veldig høy på min jobb, og vi beordrer hverandre hjem om noen hangler veldig. Er det noe som ikke smitter, og som ikke påvirker arbeidsprestasjonene noe særlig, kan jeg dra på jobb. I tillegg er jeg forøvrig gjerne taktisk og er hjemme en dag om jeg er "litt syk", for å unngå at jeg i stedet ender opp med et lengre sykefravær, da det rammer kollegene hardere. Det er også holdningen oss i mellom når noen begynner å hangle i løpet av en dag: Dra deg hjem og bli frisk.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig an på hvilke fag og arbeidsoppgaver som venter. Er det viktig gruppearbeid så drar jeg meg på skolen selv med feber og generelt jævlig form, om det er ting jeg vet jeg kan droppe uten at det ødelegger for meg senere, så er nok terskelen lavere. Jeg hater virkelig å jobbe / prøve å konsentrere seg om man virkelig ikke er i form til det, så har vel litt liten terskel på akkurat det. Men tror det bedrer seg veldig i en eventuell jobbsetting, da andre enn meg får konsekvensene av det.

Lenke til kommentar

Om jeg fysisk ikke klarer å komme meg på jobb, blir jeg hjemme.

Men så har vi det slik at jeg lett kan jobbe hjemmefra, så lenge jeg har tatt med pc'en hjem dagen før.

 

Og jeg er ikke på jobb om jeg vet at jeg ikke klarer å gjøre noe der. Da må jeg ha veldig høy feber og ikke klare å tenke klart (jobben er veldig psyksisk krevende med mye tenking). Har det veldig sjelden slik da.

Vanlig forkjølelse eller influensa drar jeg på jobb.

 

I bunn og grunn bunner det ut til at jeg blir hjemme når jeg ikke klarer å utføre jobben min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...