Gå til innhold

Skryte litt....


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte et tema for de som har noe å skryte av.

Det synes jeg er på sin plass i dette "jantelovbefengte" landet.

 

Og da klemmer jeg like godt i gang selv

 

 

Har nå kjøpt meg prosjektør og lerret. En Epson 7250. Nydelig liten (eh, vel, stor) godklump på 6,9 kg.

Jeg har pakket sammen min gamle 15' skjerm, og alt pc-bruk skjer med et perfekt bilde på 300'

 

Spiller Freelancer og Vice City akkurat nå, og det er som om jeg var i himmelen.

 

Denne prosjektøren anbefales til DE GRADER til alle som ønsker et perfekt bilde både til PC og hjemmekino.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Armalite66: Selvfølgelig kan du ha på prosjektoren så lenge du vil. Det er bare pæra's brennetid som forkortes, akkurat som med en vanlig lyspære -den varer jo ikke evig, og må derfor byttes etter et viss antall timer i bruk.

Lenke til kommentar

Har selv projektor, men synes det er bedre å spille på 21" Eizo F930 :wink: . Synes bilde på prosjektoren blir for stort, litt slitsomt å få med seg alt som skjer. Er utrolig fett på flysimulatorer da, men pass på at ikke små barn ser på (:les blir svimmel og spyr). :lol:

 

Prosjektorpærer varer fra ca 600- 10000 timer, variere fra merke til merke og de forskjellige modellene. Orginale pærer er ofte svindyre, vært borti at noen koster opp mot 6000,- men til noen modeller kan man kjøpe uorginale og da er det ikke så ille. :wink:

Lenke til kommentar

Sorry, men å bruke projektor 24/7 er ren idito IMHO. Det blir svindyrt med tanke på å bytte ut pæra så ofte.. trodde de fleste skjønte det. Men noen er jo rikere enn andre da. JA jeg er misunnelig! :evil::D

 

More power to you anyways, håper du har mye glede av systemet! Jeg ville kjørt fly og bil sims veldig mye.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt, men nå har jeg jo ikke sagt at jeg sitter ved PCen 24/7 heller da. Men sammen med filmtitting blir det nok et par timer om dagen. Og da burde pæra holde (etter mine beregninger) 1246 dager til. :)

 

Rikere enn andre???

Nei, jeg tror ikke det. Men vil man ha noe så er det bare å jobbe litt ekstra. Verre er det ikke. Men det er slitsomt. Helt til du kan sette deg ned å slappe av med det du har spart til (med mindre du har spart til et treningsapparat :) )

Lenke til kommentar

Jesus mann, jeg spøkte 8) Det kan hende du ikke forsto at det jeg skrev med å være misunnelig var en del av spøken, eller den hadde en litt giftig brodd. Isåfall beklager jeg det. Jeg unner alle som har råd til noe slikt hvert minutt av underholdningen. Det er dessuten blitt såpass rimelig i anskaffelse (man får da en grei projektor + lerret for rundt 30k i dag, tilsvarer en passe stor TV med god kvalitet).

 

Jeg elsker gode filmer, og å ha en projektor med kvalitetslerret må være et godt steg i retning "Cinema Paradiso" :) Håper du setter av tid til å se Dune, The Shining og andre godbiter. Få med deg "Den talentfulle Mr. Ripley", "Chocolat", i det hele tatt.. (ops jeg glemte å nevne LOTR..).

 

Skal ha slikt utstyr selv en dag, men det er på bunnen av prioriteringslista mi egentlig. Jeg prioriterer musikkutstyr, så det er der pengene forsvinner for min del inntil videre.

 

Hva slags blader leser du, og har du noen spesielt å anbefale? Det er en stund siden jeg leste noen hjemmekino magasin særlig fast. Norsk, Svensk, Dansk eller Engelsk spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Først av alt vil jeg bare si at jeg kanskje dreit meg ut med plassering av temaet... Jeg tenkte jo det at det skulle gå på spill og prosjektør. og at noen hadde erfaringer med spill som var tøffe på SVÆR skjerm.

Men slik gikk det ikke :)

 

Har sett alle filmene du nevnte, Hidden. Har en god samling dvdfilmer nå. Ingenting slår selvsagt LOTR, men Star Wars og ID4 kommer også høyt opp på lista. For ikke å snakke om Armageddon. Nydelig.

 

Nå er det virkelig lenge siden jeg har kjøpt noen blader om HiFi. men det har kommet et nytt magasin jeg tenkte å prøve. husker ikke helt hva det heter, men.

 

Men nok en gang må jeg anbefale Epson 7250 til dere som skal vurdere prosjektørkjøp til tempelet deres. Prisen er kanskje noe høy, men det er definitivt verdt hver krone.

Lenke til kommentar
Feiring. I morgen må jeg nesten en tur på rastaurant, eller sitte hjemme å spille Morrowind hele dagen. Jeg har passert 1000 meldinger i forumet! :D

 

1000. Ikke verst. Jeg er der snart :) Skulle ønske Gamer.no kunne hatt sånn ranking system: 1000 poster så sto det: "Gamer.no Elite" under nicket ditt eller no :D

Lenke til kommentar
Feiring. I morgen må jeg nesten en tur på rastaurant, eller sitte hjemme å spille Morrowind hele dagen. Jeg har passert 1000 meldinger i forumet! :D

 

1000. Ikke verst. Jeg er der snart :) Skulle ønske Gamer.no kunne hatt sånn ranking system: 1000 poster så sto det: "Gamer.no Elite" under nicket ditt eller no :D

Vel, jeg gjetter at 3% av mine hører til på de mer ufornuftige avdelingene (kanskje mindre), og når jeg ser tilbake, har jeg vært ganske så barnslig til tider (jeg var vel 12 når jeg skrev min første post) - med andre ord: skrevet poster som ikke bør telle. ;) Det er også for eksempel også noen som har 90% av postene sine på Søpper, Humor-avdelingen, osv. Det er vel problemet, for man er ikke mye elite da. TST sa også at de ikke kunne gjøre slik at postene på Off-Topic-delen ikke ville telle, hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Feiring. I morgen må jeg nesten en tur på rastaurant, eller sitte hjemme å spille Morrowind hele dagen. Jeg har passert 1000 meldinger i forumet! :D

 

1000. Ikke verst. Jeg er der snart :) Skulle ønske Gamer.no kunne hatt sånn ranking system: 1000 poster så sto det: "Gamer.no Elite" under nicket ditt eller no :D

Vel, jeg gjetter at 3% av mine hører til på de mer ufornuftige avdelingene (kanskje mindre), og når jeg ser tilbake, har jeg vært ganske så barnslig til tider (jeg var vel 12 når jeg skrev min første post) - med andre ord: skrevet poster som ikke bør telle. ;) Det er også for eksempel også noen som har 90% av postene sine på Søpper, Humor-avdelingen, osv. Det er vel problemet, for man er ikke mye elite da. TST sa også at de ikke kunne gjøre slik at postene på Off-Topic-delen ikke ville telle, hvis jeg ikke husker helt feil.

 

på warcraftreplays.com har de nu sånn at man ikke får posts i member chat, siden det er så mye spam der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...