Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom, Tiscali eller Tele 2 ADSL? NGT kan jeg ikke få :(


Anbefalte innlegg

Er i den leie situasjonen at jeg skal flytte...

 

Har pr. idag 1024/512 linja til NGT, som jeg betaler 549,- pr. mnd.

Dit jeg skal flytte kan ikke NGT levere i det hele tatt. :cry:

 

Telenor is not an option!

 

Vurderer da følgende:

Tele 2 1024/256 til 539,- pr. mnd.

Bluecom 1024/256 til 695,- pr. mnd.

Bluecom 2048/256 til 1095,- pr. mnd.

Tiscali 1024/256 til 619,- pr.mnd.

Tiscali 2048/256 til 899,- pr. mnd.

 

Den jeg vurderer sterkest er selvfølgelig Tiscali sin 2048 linje til 899,- i måneden, dette er jo den desidert billigste 2mbit løsningen!

Evt. hvis det skulle bli 1024 er jo Tele 2 billigst med 539,- i måneden.

 

Er det noen grunn til at jeg ikke skal velge Tiscali? Tenker på stabilitet/nedetid og tekniske løsninger hovedsaklig. Hvis det ikke er noen sterke innvendinger mot Tiscali. er det vel 99% sikkert at det blir dem.

 

Hva slags modem/routere bruker de forskjellige leverandørene? Bruker de PPPoE med brukernavn/passord crap eller rett på (a'la NGT)?

 

Håper noen kan svare litt på dette, jeg må bestille den nye løsningen i løpet av den kommende uka og vil såklart ha den beste løsningen (pris, stabilitet og hastighet tatt i betraktning).

 

Eller hvis noen har noen andre leverandører de vil foreslå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fjortiss:       1024 - 538,-/mnd    

 

 

                             

Kresen:       1048 - 799,-/mnd

 

                       

 

 

 

                       

 

 

 

                               

               :woot:  WWW.SYMFONICA.NO  :woot:

 

Vel, se det! En leverandør jeg ikke hadde tatt med i betraktningen. Prisen for 2048 linja er jo bra (799,-) men den prisen betinger at du også bruker Symfonika på tellerskrittene.

Så da må jeg jo spørre; er Symfonika en bra teleleverandør med lave priser? Vil isåfall ikke ha noen overraskelser med at de plutselig tar 2 kr minuttet til mobil eller et saftig beløp i måneden for faktureringsgebyr/administrasjonsgebyr...(JA jeg snakker om ett av telenorges største svindelselskaper IQ Tele! 1,79 pr minutt til mobil, 32 kr i mnd. i gebyr og umulig å komme seg vekk fra...fysj for ett møkkaselskap! Akkurat når det gjelder fasttelefoni er jeg konservativ og bruker Telenor. Øresforskjellene mellom de og alle de andre er bare bullshit.) Så jeg bytter fasttele leverandør bare hvis jeg absolutt må. Telenor er bra på tele, men ikke ADSL.

 

Ser at det er ett tillegg på bare 50,- pr. mnd hvis du ikke bruker de til telefoni, så da tar de mao. 849,- og er fortsatt billigst for en 2048 løsning.

Noen Symfonika brukere som har noen gode/dårlige erfaringer å komme med?

Lenke til kommentar

Faktisk vil jeg anbefale at du ikke kjøper noe som helst hos symfonica.

 

Jeg kan ta feil nå men det er iallefall min mening på dette tidspunkt.

 

En kamerat vart oppringt fra symfonica:

 

Symfinica: Ja vi er alltid billigst på alt.

Kjøper: har ikke hørt om dere før, hvor lenge har dere eksistert?

S:Vi har eksistert siden 1985

K: Å? Har dere mange kunder da?

S: Å jaa....Kjempemange !

K:Hmm... kan dere levere adsl til meg på nåværende tidspunkt?

S: Å jaaa...

K: Hvilken fart er det billigeste da?

S: 702

K: begge veier eller?

S: Begge veier?

K: ja du vet jo at det er nedlasting og opplasting.

S: Å, hmmm....ja

S: JA DET ER 702.

K:begge veier?

S: Ja

K: avslutter samtalen

 

 

1. kjøper visste at han ikke kunne få adsl

2. 702 er kun ned.

 

men selfølgelig symfonika kan jo være et strålendes selskap, kanskje tar jeg feilshrug.gif

Lenke til kommentar

Om du søker litt på forumet om Tiscali så tror jeg du rask slår fra deg den tanken.

De jeg kjenner som har Tiscali har elending ping i online-spill.. da snakker vi i beste fall 100..og snitt på ca200. Målte hastigheter har ligget på 40-50kbps opp, og 150-200kbps ned. Dette er var med en 1024/256 linje.

De har ringt, og sendt mail flere ganger, men å få tak i Tiscali folkene har vist seg å være temmelig vanskelig. Den ene gangen de fikk tak i en fra support på telefon så fikk de beskjed om at de hadde litt problemer med en switch i nærheten, og at den skulle byttes innen 24timer. Dette er nå to måneder siden, og linjen er fortsatt helt ubrukelig.

 

Jeg sier det en gang til; Søk litt på forumet.

Tiscali er så elendig dårlig at de burde miste retten til å levere bredbånd.

 

Edit: Jeg har forresten bluecom, og i likhet med alle andre som har bluecom så er jeg fornøyd. Jeg har aldri under oppgitt hastighet, uansett når på døgnet jeg måler og Pingen ved spilling er også knallbra. På gode servere så har jeg mellom 18 og 25ms i ping.

Lenke til kommentar

her er 5 av kanskje 50 tråder som tar for seg Tiscali:

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=115816

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=111595

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=113592

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=102526

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=109448

 

Den siste må bare leses, for den gir en liten pekepin på hvor elendig stamnettet til tiscali er. Man blir rutet rundt om krig, og opp til 3-4 ganger så mange hops som normalt.

Lenke til kommentar

Ehhh formann, hva har Sunbeam vifter fra microplex med Tiscali erfaringer å gjøre? :p

 

Så det dere sier er at selv om 2mbit fra Bluecom koster 200,- mer i måneden så er det verdt det?

 

Firstmile er ikke tilgjengelig, men det hadde jo vært konge da om de hadde vært det...kanskje jeg får ta en dør-til-dør runde i nabolaget dit jeg skal flytte!

 

Hva med Symfonika?

Lenke til kommentar

Har tele2 selv (704 saken), har en ping på rundt 30 på battlefield.no servern. Noe som er ganske bra...har vært nede i 9 på noen svenske faktisk.

 

Tele2 er ganske stabilt, men noen ganger har jeg hatt merkbart lavere ytelse, klaget og dette ble rettet opp.

 

De leverer ihvertfall hastigheten som de lover.

 

Også er de jo ganske billig.

Lenke til kommentar

I og med at veldig mange leverer veldig lik pris til en veldig lik penge, må du se hva MER du får.

 

Tips: Mens du på de andre i beste fall kan dele IPen du får via en router, det jeg vil kalle JUKSE måte å få maskiner på nett samtidig, for disse må nemmelig dele de samme portene ut mot verden.

 

 

Hos tele2 får du 3 IPer pr abbonoment, og kan koble 3 maskiner på nett UTEN at de vil komme iveien/blokkere for hverandre.

 

 

Tele2! Det hadde jeg tatt.. om jeg ikke hadde hatt binding.. :(

Lenke til kommentar

Tror vell det er litt begge deler om hva som er bra/dårlig.

 

Har selv Tiscali 1024/256 og er svært fornøyd med hasigheten og stabiliteten.

 

Det følger med et ZyXel Prestige 600 adsl router, med innebygd ppoe slik at du slipper passord osv.

 

Du får også 4 dynamiske IP'er på kjøpet så det er bare å koble routern rett på hub'en eller hva du skulle ha.

 

Stamnettet til Tiscali her i norge kunne gjerne ha oppgradert en del linjer, særlig fra trondheim-nord norge, der ligger det kun en 35mbit.

 

Ut mot resten av verden og da særlig europa har tiscali et veldig godt stamnett. Spesiellt som Danmark og Tyskland kan du få svært gode hastigheter/ping. Ticali Danmark har også et tucwos mirror.

 

Har helt fint ping i CS og andre online spill og har aldri vært plaga av packet loss.

 

Hadde problemer med routern i starten, dette pga den ikke tålte særlig med varme, men fikk løst dette med å bygge nytt chasis av pappeska den ble levert med + satte på en vifte fra servern

Lenke til kommentar

Bluecom er svært raske til å levere, og er ofte veldig raske når det gjelder kundeservicen også.

 

Bluecom gir ihvertfall 4 public ip adresser som kan benyttes. Og oppkoblingen skjer automatisk så lenge du har satt maskinen til å motta IP adresse automatisk (dhcp).

 

Har koblet opp flere kunder med bluecom adsl og har ikke hatt noen problemer, hverken med oppkobling, hastighet, oppetid eller kundeservice. Selvfølgelig har ngt bedre hastigheter til tilsvarende pris, men på mange måter er det svært dårlig kundeservice. Det tar lang tid før man får lagt det inn og umulig å få et klart svar om når det blir lagt inn. Mange vanlige brukere (ikke power users) vil også få problemer med ngt pga konfigurering av netopia boksen for å få alt de vil til å fungere. Personlig liker jeg å ha muligheten til å velge den routeren jeg selv ønsker å bruke.

 

Telenor har stabile adsl linjer de og, men desverre for de mer krevende brukerene har de begrensning med hvor mye som kan lastes ned. Telenor har også en fordel med at det følger med brannmur og antivirus programvare. Det følger også med 3-4 epost adresser som hver har god lagringsplass. PPPoE er desverre også en ugunstig protokoll som har vist seg å gi mye krøll for mange. Spesielt med telenor sitt oppkoblingsprogram. Det er også synd at det ikke står klart hvordan det skal legges inn når man har Win XP.

 

Hvis ngt og bluecom hadde gått sammen hadde jeg blitt svært fornøyd :) ngt sine linjer og bluecom sin service og mulighet for flere public ip adresser hadde vært helt topp!

 

Selv er jeg en svært heldig beboer på en av studentbyene i Trondheim med 100 Mbit/s tilkobling i veggen. Desverre er jeg på "ferie" og for tiden koblet på en treg 704 Kbit/s ADSL linje.

Lenke til kommentar

tele2 funker helt supert. jeg har 1024 linja fra de.

Overheaden er godt kompansasert for og ligger til tider langt over max 128kb/sec. Løsningen jeg har (som er standard fra tele2 så vidt jeg vet) er et adslmodem som fungerer som dhcp/router. Du får også 3 iper av de slik at du får forskjellige ip-er på nettet hvis du har flere pcer koblet til samtidig.

Lenke til kommentar

Hei :)

 

Skulle bare informere om at jeg har Tiscali og etter at de har oppgradert diverse sentraler så fungerer min 100%.

 

Får raskt support også.

Må nesten tillegge at jeg er forhandler for Tiscali og Bluecom.

Men at jeg har valgt Tiscali fordi de var billigere.

Dessuten så kommer jeg raskere frem på supporten til Tiscali enn til Bluecom. (Som forhandler altså)

 

Men som sagt er forhandler av begge, og er derfor kanskje litt inhabil i spørsmålet som blir stilt.

 

Er enig om at Tiscali hadde UTROLIG dårlig linjer fra midten av februar til mai, men er veldig bra nå. (Ihvertfall i Asker der jeg har hjemmekontor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...