Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm motar ikke signal fra GPU?!


Anbefalte innlegg

Netopp kjøpt meg (komplett pc) deler fra Komplett.no, men fikk litt problemer med og få skjermen min til og mota signal fra gpu'en.. Har spurt lokalkjente som jeg vet har peiling på data, men etter flere timer med feilsøking har vi ikke kommet noe sted.

 

SPECS:

CPU Intel Core? i5 Dual Processor i5-650 3.2Ghz

RAM Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 3X2GB, for Core i7

GPU HIS Radeon HD 5770 1GB GDDR5

CPU kjøler CoolIT VANTAGE A.L.C. CPU Kjøler

Kabinett Cooler Master HAF X Big Tower Sort

HDD X2 Seagate Barracuda® LP 2TB 5900RPM

Strømforsyning Corsair TX 850W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 4x 6+2-pin PCIe,

Skjerm BenQ 27" LCD M2700HD VGA/DVI/HDMI

Hovedkort ASUS P7H55/USB3, Socket-1156, ATX, H55, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, GbLAN, USB 3.0

 

Teorier allerede testet:

- Har prøvd og flytte fjerne og om på RAM uten suksess.

- Har prøvd for bytte på kablene, mellom DVI/HDMI/VGA.

- Har tørket av eventuelt støv på socketene.

 

Merknader:

-Strømforsyninga oppførte seg merkelig. Da jeg satte i 230V kabelen i strømforsyninga og slo på strømtilførsel til strømforsyninga begynte hovedkorte å få strøm. vifta i strømforsyninga hakket. altså det virket som den fikk et lite hakk med strømtilførsel en gang i sekundet.

Virket merkelig.. Noen som har vert borti lignende, og har funnet en løsning, eller noen som har en teori?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres nesten ut som at hovedkortet kortslutter.

Du sjekket at spacere i kabinettet stemte med hullene i hovedkortet?

Ingen løse skruer som ligger bak hovedkortet?

 

Hovedkortet passer. Jeg motte sette inn noen rare skruer som jeg skulle skru hovedkortet på plass oppå. Men vist du tror det er en kortslutning i hovedkortet så kan jeg gå over en gang til for sikkerhets skyld? : >

Lenke til kommentar

Koble strømmen av alle komponenter i maskinen, og prøv å kortslutte grønn og en svart pinne på strømforsyningens hovedkort-kontakt. Den skal starte og gå helt vanlig så lenge disse er kortsluttet. I motsatt fall er det noe galt med strømforsyningen.

Jeg har jo fådt start på pc'en.. og alt virker greit vist jeg ser bort ifra hvordan strømforsyninga oppførte seg før jeg startet den :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...