Gå til innhold

Dritt lei skole


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå begynt første året på VG1 (Privat skole) og ting går ikke helt som det skal. Jeg går toppidrett og stryker i alle fag utenom gym og toppidrett. Hva vil skje hvis jeg står med stryk i alle fag fram til jul? Kaster dem meg ut av skolen? Og hvis jeg blir kastet ut, kan jeg da søke meg inn på en offentlig skole?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står vel i kontrakten/avtalen du har med skolen. I den offentlige skolen blir du ikke kastet ut om du har stryk i første semester, hvis fagene strekker seg over to semester (noe dem vanligvis gjør).

Du kommer nok inn på en offentlig skole mitt i året. Skal tvile på at noen seriøse skoler tar deg inn midt i året.

Lenke til kommentar

Hvis man er skolelei og skal gå VGS, for all del ikke gå linjer der man har almenne fag (studiespes o.l.)

 

Jeg har gått 3 år yrkesfag og det er utrolig chill, lærer veldig mye samtidig som vi kanskje har hatt lekser én gang på tre år :)

 

Vi hadde engelsk og norsk dog, men det er jo lett uansett.

Lenke til kommentar

Tenk hvor digg det er å fullføre VGS, begynne på en utdanning som interesserer deg og jobbe med noe du brenner for.

Og tenk.. Ingen damer vil ha deg hvis du går rundt uten utdanning pga latskap ^^

 

 

Men seriøst.. Har du planer om å stryke, så kan du likegodt la være å gå på skolen så de slipper å bruke ressurser på deg og du slipper å anstrenge deg for ingenting.

Men likevel.. Mange som går lei, men det må litt viljestyrke til. Er desuten DEG det vil gå utover til slutt.

Studiespes kan være ganske så chill. Man MÅ ikke ta realfag vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...