Gå til innhold

Hvordan kristne ledere snakker til ungdommen


Anbefalte innlegg

Pleier å høre på en kristen lokal radio når jeg er på jobb (er ikke så mye annet jeg får inn på arbeidplassen min :cry: ) og det er ufattelig mye svada som kommer fra folkene der.

 

Var en som snakket om misjonering i afrika her en dag. "Det hjelper ikke å misjonere om vi ikke gjør gode handlinger som viser at gud er veien" (ikke ordrett, men poenget var dette).

Måtte bare trekke på smilebåndet.

 

Neste gang jeg hjelper noen skal jeg snakke om meg selv og si at jeg er veien til frelse. Kanskje jeg får noen tilhengere jeg også.

Eller om jeg sier at det er noen onde skapninger (djevelen) som er ute etter dem, men følger de meg så skal jeg beskytte dem.

 

Djevelen er enkelt og greit oppspinn fra den kristne flokken for å skremme folk til å bli kristne.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pkCuc34hvD4 :!:

En smule ironi i videoen, men jeg vil påstå det er mange kristne som tror det er slik verden ville blitt uten gud.

 

Kristendommen er ikke noe mer troverdig enn noen annen religion som noengang har eksistert. Den er ene og alene et påfunn for å kontrollere folk og oppnå makt og rikdom.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sånn religion kan bli et farlig verktøy. Bibelen er så full av tekst at man kan finne støtte for omtrent hva som helst der hvis man tar det ut av sammenhengen.

Det der hørtes ikke så farlig ut. Det må vel være når du spinner videre på det, men den "Gud er din venn"-greia, den hørtes ut som en ganske komfy sovepute.

 

Hvor er baksiden, TS? Er det noen spesielle lov-greier, eller grupper som holdes utenfor? Mye homo-dissing? Masse regler for hvordan du skal leve livene dine?

Lenke til kommentar

Du vet altså at Moses sjefet over stammen sin med en masse lover han fant på selv.

 

Likevel "vet" du personlig at det var gud som hogde ut steintavlene, bare på grunnlag av at Moses sa det. Du sier selv at Moses la ord i munnen på gud, men akkurat dette kom fra selveste gud.

 

 

Syltynn historie, må jeg si. Holder ikke vann og tåler ikke en kritisk gjennomgang.

Lenke til kommentar

Det er sånn religion kan bli et farlig verktøy. Bibelen er så full av tekst at man kan finne støtte for omtrent hva som helst der hvis man tar det ut av sammenhengen.

Det der hørtes ikke så farlig ut. Det må vel være når du spinner videre på det, men den "Gud er din venn"-greia, den hørtes ut som en ganske komfy sovepute.

 

Hvor er baksiden, TS? Er det noen spesielle lov-greier, eller grupper som holdes utenfor? Mye homo-dissing? Masse regler for hvordan du skal leve livene dine?

 

Bakside? Jeg spør egentlig om det en del karismatiske pastorer preker er fri fantasi, pakket inn for å høres fint og trygt ut for tenåringer, eller om de faktisk har dette fra bibelen.

 

Poenget er at jeg føler det er så mye falskt rundt dette, en haug ungdommer som jubler "enig" når pastoren sier at å være med Gud er som å være med en venn... er det noen som egentlig tenker over hva som blir sagt?

 

Dette er bare ett eksempel, jeg har stått noen hundre timer på møter og hørt så mye i denne gaten her. Ting som sies bare for å sies, pakket pent ned i kule setninger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...