Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Valget mellom å være singel eller være med kjæresten!


Gjest Jente_21

Anbefalte innlegg

Dette høres sikkert bra ut fra din side, men jeg kan tenke meg at eksen din ikke har det noe særlig godt med seg selv nå. Jeg håper bare for hans del at han tenker sterkt over om det er verdt å ta deg tilbake når du har fått rast fra deg, da jeg er sterkt i tvil om et videre forhold med deg kan være no annet enn direkte usundt for ham.

Endret av Hwoarang
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Skal prøve å gjøre dette kortest mulig.

 

(...)

 

Dette er en av farene ved å bli sammen med noen når man er 16: Man vet ikke hva annet som er der ute. Jeg skjønner at man kan bli nysgjerrig. Det er en ærlig sak.

 

Men var jeg han fyren, ville jeg nok ikke akseptert en pause på noen uker for at du skal leke rundt og flørte med andre. Jeg ville trolig blitt temmelig forbannet. Deretter ville jeg avskrevet deg, gitt klar beskjed om at jeg ikke vil ta kontakt fremover. Så ville jeg tatt for meg av smukke utgaver av hunkjønn og - etter at JEG har rast fra meg - funnet meg noen andre.

 

Men jeg kan selvsagt ikke si at ekskjæresten din handler galt når han aksepterer (tilsynelatende) ordningen din, jeg er ikke i hans sko. Og folk er som kjent forskjellige.

Lenke til kommentar

Ts her.

 

Er ingen tvil om at flere av dere her inne er veldig umodne slik dere skriver til meg. Kan dere virkelig ikke sette dere inn i min situasjon? Alle ønsker da å finne ut hvem de virkelig er og leve en periode alene i livet. De fleste har gjort dette før de binder seg, men jeg har ikke fått gjort dette. Jeg har ingen peiling på hva som er der ute!! Det har ikke bare med andre gutter å gjøre, men f.eks om jeg ønsker å male kjøkkene gult så gjør jeg det! Jeg vil være litt fri...

 

Det at noen ønsker han ikke tar meg tilbake igjen synes jeg er ondt. Er jeg ond fordi jeg er nyskjerrig på livet der ute?

 

Merkelig nok forstår mange flere meg på kvinneguiden, da jeg postet det samme innlegget. Jeg tror dere gutter setter dere for mye inn i ekskjæresten min sitt perspektiv. Men hva med meg?

 

Er det virkelig ikke mulig å bli sammen igjen etter en stund, da kanskje begge har ristet seg litt løs? Man lever tross alt en gang.

Lenke til kommentar

Kan vi holde oss seriøse her og slippe personlige fordømmelser av TS?

 

På en side forstår jeg TS sin situasjon, når man finner drømmepartneren i tidlig alder får man jo ikke "rast fra seg" slik de fleste gjør. Personlig har jeg litt samme situasjon, er drøye 18 og har vært sammen med damen min i 2 år nå, og det er av og til jeg merker det at jeg hadde likt å være singel og. Heldigvis er ikke dette noe større problem for oss, da vi kommuniserer svært bra og får løst slike potensielle floker, men jeg kan lett tenke meg at det er et problem for en del forhold.

 

Men, når det er sagt, tror jeg ikke jeg ville valgt TS sin løsning. Jeg er såpass glad i min kjæreste at jeg ikke ville valgt å ta en pause. I drøyeste fall en form for åpent forhold, men jeg ville ikke tatt pause fra forholdet, men det er nå mitt valg.

 

TS, jeg forstår hvorfor du tok det valget du tok, jeg er delvi enig/uenig med deg, men bare du kan vite hva som er mest rett for deg. Vil helt klart anbefale fast forhold, de med fast følge har gjennomsnittlig mer sex enn single, er tryggere, har et mer stabilt liv (om forholdet funker) osv. Tror dessverre ikke et diskusjonsforum i et svært monogamt samfunn er det stedet man lettest får støtte for div. utskeielser, men lykke til uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Sorry, men jeg er litt ond. Jeg skjønner selvfølgelig at du har lyst til å være "litt fri", det har nok alle. Synes bare det er litt småkjipt av deg å gjøre det slutt med typen for å være singel og i et par måneder og la han vente på deg. Dessuten var du utro mot han ;)

 

Gresset er alltid grønnere på den andre siden

Lenke til kommentar

Er det virkelig ikke mulig å bli sammen igjen etter en stund, da kanskje begge har ristet seg litt løs? Man lever tross alt en gang.

 

Du kjenner han bedre enn oss og vet bedre hvor sannsynlig det er, men de fleste har for mye selvrespekt og stolthet til det.

 

Men du sier nå at det er i orden at han også finner seg noen nye jenter for en periode? Hvor realistisk er det at han vil det?

 

Det er leit å se de som godtar alt, lar seg dumpe og vet at den andre herjer rundt, og så tar vedkommende tilbake.

 

Edit: ser at både selvrespekt og stolthet også går igjen hos stigfjel, det hadde jeg ikke lest :p

Endret av Lekr
Lenke til kommentar

Ts her.

 

[...]

 

Merkelig nok forstår mange flere meg på kvinneguiden, da jeg postet det samme innlegget. Jeg tror dere gutter setter dere for mye inn i ekskjæresten min sitt perspektiv. Men hva med meg?

 

Er det virkelig ikke mulig å bli sammen igjen etter en stund, da kanskje begge har ristet seg litt løs? Man lever tross alt en gang.

Måtte bare kommentere. Jeg leste tråden på Kvinneguiden. Har ikke vært der på aldri så lenge, så var på tide.

 

Svarene du fikk der var ikke udelt positive. Faktisk fikk du krassere svar der, enn du fikk her. Gjennomsnittelig, så var det kanskje mer positivitet å spore over forslaget ditt der borte enn her, greit nok. Flertallet der er jenter, du er jente, ren logikk det der :)

Lenke til kommentar

Jeg håper denne tråden er en spøk, du tar ikke en pause på noen uker for at du skal få knulla på noen andre.

 

 

TS her.

 

Nå har det veldig lite med selve sexen med andre menn. Det har noe med å utvikle meg alene, se hva som er der ute, møte ulike mennesker og erfare nye ting.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å finne noen bedre enn min ekskjæreste. Vi passer utrolig godt i lag på nesten alle måter, men alikevell kjenner jeg suget til å være litt alene.

 

Jeg ser to muligheter her. Enten så lyver du, og er ute etter sexen, eller du hadde et veldig dårlig forhold. Da tenker jeg på selvrealisering. Dette er viktig selv om man er sammen med noen. Vil også si at hadde jeg vært din ex. så hadde jeg ikke engang vurdert å bli sammen med deg igjen. Men smaken er vel som baken...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ts her.

 

Er ingen tvil om at flere av dere her inne er veldig umodne slik dere skriver til meg. Kan dere virkelig ikke sette dere inn i min situasjon? Alle ønsker da å finne ut hvem de virkelig er og leve en periode alene i livet. De fleste har gjort dette før de binder seg, men jeg har ikke fått gjort dette. Jeg har ingen peiling på hva som er der ute!! Det har ikke bare med andre gutter å gjøre, men f.eks om jeg ønsker å male kjøkkene gult så gjør jeg det! Jeg vil være litt fri...

 

Det at noen ønsker han ikke tar meg tilbake igjen synes jeg er ondt. Er jeg ond fordi jeg er nyskjerrig på livet der ute?

Du blir ikke "angrepet" fordi du ønsker å være fri. Alle vil vel støtte deg i den tankegangen at du bør være singel og leve livet om det er det du ønsker.

 

Det er dette som får folk til å angripe deg

Men flørte, chatte, møte forsjellige mennesker, gå på date ol. bare for å kunne se hvor bra jeg faktisk har det med min eks :)

Kanskje du har skrevet så det er lett å oppfatte dette feil, men om du ikke klarer å se hvorfor folk angriper deg her så mangler du nok litt selvinnsikt. Om du trenger å gå på date med andre for å se hvor bra du har det med eksen din så er det rett og slett noe elementært som skurrer i hodet ditt eller forholdet deres. Beklager at det er krast sagt, men det er iallefall sånn jeg ser på saken.

Lenke til kommentar

Du skjønner det TS, ingen menn liker å innse at de ikke nødvendigvis er tilstrekkelig for kvinnen sin, så derfor oppfatter mange menn/gutter det nesten som et personangrep om kvinner sier ifra at de trenger å få rast fra seg og prøvd seg med andre.

Dessverre er det slik. Om min kjæreste hadde sagt at hun ikke var lykkelig, at hun trengte å ta seg en pause, så hadde jeg selvsagt blitt trist, men dersom en er utilfreds i et forhold slik det er, da endrer man det man kan.

 

Du vil ikke få mye forståelse for dine synspunkter her, du vil ikke få støtte, rett og slett fordi de fleste her (ca. 70 %) er menn og dermed har lettest for å sette seg inn i (eks)kjæresten din sin situasjon, ikke din.

 

Forhåpentligvis løser nå problemstillingen din seg, dersom dere er glad i hverandre finner dere sammen igjen. Ordtaket som sier: "Kjærlighet overvinner alt" stemmer ikke helt, men det kan overvinne overraskende mye i en del tilfeller.

Lenke til kommentar

Ts her.

 

Takker veldig for mange flotte og saklige svar.

 

Dette postet jeg for omtrent 2 måneder siden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1257135

 

Jeg føler tydeligvis det samme som før :(

 

Tro meg! Jeg elsker (eks)kjæresten min, og ønsker å være sammen med han livet ut. Jeg har ikke lyst å ha disse følelsene om å være singel. Jeg hater de tankene, men kan desverre ikke styre dem.

 

Jeg klarer ikke å tenke klart hva jeg vil. For jeg vil begge deler.

Jeg er redd at dersom jeg fortsetter forholdet med (eks)kjæresten min, så vil jeg senere får disse følelsene igjen om å være singel.

 

Mye av disse "singelliv tankene" vet jeg kommer av at jeg prater en del med en ny kar. Jeg blir smigret. Han gir meg mange komplimenter og gjør livet spennende. Jeg VET han bare tenker på å ha sex med meg, men det ønsker ikke jeg. Jeg bare nyter det å flørte og ha denne spenningen med han.

 

Jeg vet at det skjer i mange forhold. Man møter plutselig en person som gjør hverdagen spennende. Let's face it, forholdet mellom meg og (eks)kjæresten er har ikke den type spenning lenger og når en bare har hatt en person i livet sitt, så tenker jeg det er lett å bli smigret av en annen. :cry:

 

Jeg hater å innrømme det, men etter at jeg tok på "singel" på facebook har jeg fått MANGE henvendelser fra gutter jeg ikke har pratet med på mange år. Jeg blir invitert på fester og andre events i hytt og pine. Ikke skyt meg fordi jeg liker denne oppmerksomheten :ph34r: Blir jeg sammen med (eks)kjæresten min igjen forsvinner alt sammen....og vi går inn i det trygge forholdet igjen.

 

Alt jeg søker er spenning, ikke sex. :(

Lenke til kommentar

I utgangspunktet ikke noe galt i å ønske den oppmerksomheten hvis du har et sterkt behov for det (bortsett fra at du var utro), men vær voksen nok til å ende ting skikkelig med "eksen" din og ikke hold ham på pinnen siden han tydeligvis er svak nok til å gjøre det for deg.

 

Folk er forskjellige og jeg vet ikke hva du verdsetter, men hvis du virkelig elsker eksen din, noe jeg må si jeg personlig tviler på ut ifra innleggene dine, men hvis, og ser for deg et liv sammen med ham, bør du tenke kraftig over konsekvensene dine og hvor mye denne spenningen er verdt for deg i lengden. Sannsynligvis vil du gå i samme felle som, tja, de fleste som gjør valget du gjør, nemlig at de etter en liten stund på den andre siden av gresset innser at dette er totalt meningsløst, falskt og overfladisk, og ønsker seg tilbake til det gode, trygge og kjærligheten de hadde, men som de nå har mistet.

 

Men tenk på (eks)partneren din. Å leke med den andres følelser er lite moro, ta et skikkelig valg og stå for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt greit at du vil være singel og oppleve hvordan det er, leve fritt å gjøre hva du selv føler for.

Men da må du gjøre det slutt med typen og ikke be han sitte stand-by. Hvis det er en sjangse du er villig å ta ut ifra hvor bra du har det nå med typen din.

Kan forstå at siden du ble sammen med han i en så ung alder at du føler du har gått glipp av mye. Men som andre har sagt så er ikke gresset grønnere på den andre siden og du kan ikke få i pose og sekk her i livet.

Du kan jo foreslå et åpent forhold hvor han også får ha sex med hvem som helst, se hvordan "forholdet" dere vil gå da. Noe jeg tviler sterkt på vil funke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vil alltid føle at du går glipp av noe mens du er sammen med noen. Gresset er som sagt alltid grønnere på andre siden, og du vil alltid finne gutter som smigrer og flørter og er kjempespennende for deg. Selv om du blir 50 år og har vært sammen med kjæresten din i 30 av dem.

Det er her respekt, selvinnsikt og kjærlighet kommer inn.

 

Det hadde kanskje vært bedre om du bare slo opp med kjæresten din, lot begge rase fra seg i tre - fire måneder, for deretter å se om han fortsatt vil ha deg, uten å ha prat om en pause. Dette er ikke en pause, dere er ikke sammen lenger, og da er alle uskrevne lover ugyldige. Du kan ikke forvente at han vil ha deg igjen etterpå. Men jeg tipper dere har daglig kontakt, og det er absolutt ikke bra (har ikke lest kvinneguiden-tråden, så det kan stå ting der jeg ikke har fått med meg).

Lenke til kommentar

Ts her.

 

Er ingen tvil om at flere av dere her inne er veldig umodne slik dere skriver til meg. Kan dere virkelig ikke sette dere inn i min situasjon? Alle ønsker da å finne ut hvem de virkelig er og leve en periode alene i livet. De fleste har gjort dette før de binder seg, men jeg har ikke fått gjort dette. Jeg har ingen peiling på hva som er der ute!! Det har ikke bare med andre gutter å gjøre, men f.eks om jeg ønsker å male kjøkkene gult så gjør jeg det! Jeg vil være litt fri...

For all del, gjør som du vil. Men selv om det kan være riktig for deg, så er det mer tvilsomt at det er riktig for eksen din å vente på at du har fått rast fra deg.

 

Det at noen ønsker han ikke tar meg tilbake igjen synes jeg er ondt. Er jeg ond fordi jeg er nyskjerrig på livet der ute?

Jeg ønsker at han ikke gjør det fordi jeg tror det vil resultere i et usundt forhold med deg hva angår ham i fremtiden. Du er ikke ond, men det betyr ikke at eksen skal sitte å tvinne tommeltotter mens han venter på at du har malt kjøkkenet ditt i alle mulig farger.

 

Merkelig nok forstår mange flere meg på kvinneguiden, da jeg postet det samme innlegget. Jeg tror dere gutter setter dere for mye inn i ekskjæresten min sitt perspektiv. Men hva med meg?

Som sagt, så er det ingen som sier at å kjenne på verden ikke nødvendigvis er en dum ting. Men å slå opp med kjæresten og forvente at han skal vente på at du har kjent nok på verden før du kommer hjem til det trygge redet, vitner om enten et urealsitisk syn på kjæresten, eller på at kjæresten har det ganske jævlig mens han venter på deg.

 

Er det virkelig ikke mulig å bli sammen igjen etter en stund, da kanskje begge har ristet seg litt løs? Man lever tross alt en gang.

Det er sikkert mulig, men spørsmålet er om eksen din ser det på samme måte. Hvis han ikke gjør det, så er nok svaret på spørsmålet ditt: kanskje det går ann, men eksen din vil ikke få noe godt ut av denne perioden du raser fra deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...