Gå til innhold

Xbox 360 live (hjelp)


trop-x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange måter å koble xboksen til nettet på. De tre vanligste er:

 

- Koble den til en router via kabel. Bare plug i og koble deg opp. Funker selv med router fra ICE. Routeren tar seg av det der med å koble seg opp, så xboksen har automatisk en åpen linje dit. Vil du ha andre ting på nettet er det bare å koble dem til routeren. Jeg har PCen og PS3en koblet til nettet via en router via kabler. Wiien og DSen kobler jeg lett til trådløst når jeg vil, og i tillegg har jeg en bærbar ute i et lite rom ute i garasjen som enkelt kobler seg til routeren trådløst. Var litt imponert over det i grunnen, siden det er mange vegger og lang avstand til routeren. ;)

 

- Koble den til en router trådløst. Samme system som med kable, men mulig du må ha et trådløst adapter til xboksen. Har ikke prøvd dette selv.

 

- Koble den til nettet via PC, f.eks om du bare har et modem koblet til PCen. Da må PCen være koblet til nettet, så xboksen kobler gjennom den. Dette er ikke å anbefale, da det er et helvetes slit å få PCen til å godta xboksen, og å få den på nettet kan være nesten umulig til tider.

Lenke til kommentar

Trenger ikke så mange deler for å få xbox-live. Bare å plugge i en nettverkskabel det :thumbup:

 

 

Men hva med detta live membership

 

Det er forskjellige versjoner av Live-medlemskap..

 

Du har det gratis Live membership, hvor du ikke kan spille online..

 

Og så har du såkallt Gold Live membership, dette er ett gull-medlemskap.. :-/

Her må du leie tilgang til internett hos Microsoft hver 3. måned eller hvert år, da kan du spille på internett mot andre 360-spillere, og så kan du lese og skrive meldinger og se bilder på Facebook-sider på 360'en, og snakke i mikrofonen med folk som spiller andre spill. :-/

Hvis du slutter å betale Microsoft, så har du ikke tilgang til gull-tjenestene lenger, dvs. online-delen på spillene dine forsvinner.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...