Gå til innhold

Parabol på 2 tver med videospiller.


Anbefalte innlegg

Har kobla tuneren til tven via videospilleren (en Hitachi mx705 e (vist det skulle interesere noen)). Det har jeg gjort med og ta scarten fra tuneren til videoen, og den andre scarten på videoen til tven. Men.. for og få se parabol på en tv i ett annet rom så trodde jeg det bare var og koble en koax til "ut" på videospilleren og til tven.. men det virka ikkje.. Hvordan skal det gjøres ? Må en gjøre noen innstillinger på videospilleren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare koble den koax'en direkte i tuneren da ?

 

Vel, slik jeg har koblet mitt system er slik:

Tuneren har en scart til tv, og en scart til video.

(Dermed jobber videoen "gjennom" tuneren)

 

Kan tenke meg at slik du har koblet systemet nå, så må du søke opp kanal 36 på tv'en i stuen.

 

I gode gamle dager da amiga og C64 gikk med coax rett i tv'en så fant vi disse enhetene på 36, og mener det er i det sjiktet videoer og tunere også ligger.

I alle fall området 32- 38.

 

Søk på den andre tv'en.

 

Dette skal gå, hadde det slik før jeg.

Lenke til kommentar

Vel, slik jeg har koblet mitt system er slik:

Tuneren har en scart til tv, og en scart til video.

(Dermed jobber videoen "gjennom" tuneren)

 

Slik har jeg det nå, så var målet at videoen skal sende tuner signalet ut på scarten og ut på koaxen sammtidig.

 

Men det der med kanal 36 skjønte eg ikkje heilt, koffor må den stå på kanal 36 når tven i stua får signal gjennom scart ? .

Lenke til kommentar

Missforstod jeg eller du ?

 

Jeg forstod det slik at den tv'en som fikk coax'en ikke viste parabolbildet.

Det jeg mente med kanal 36 var ikke at du skal trykke 3 6 på fjernkontrollen, men i kanalsøk så finner du video og tunerbilder på channel 36, slik som tv2 sender på channel 12 og nrk på channel 9 osv...

(Her i Bergen)

 

Uansett. Hvis videoen skal videreformidle tunerbildet gjennom scart, så må videoen ha valgt kanal (vanlig kanal) AV1 eller AV2 avhengig av hvilken scartkontakt du bruker på videoen.

 

Hvis tv'en er rimelig ny så får du inn video'en på tv med coax ved å taste "0" på fjernkontrollen som ofte er VCR-kanalen til tv.

 

Dette sjekker du lett med å la en film spille i videoen.

Trykk "0" på tv'en og se om du får se filmen.

 

Når du får se filmen på tv, stopp filmen og velg AV1 eller AV2 på videospilleren. Den vil da videreformidle det signalet den får inn i scart videre til tv'en.

 

Vet ikke om jeg bare roter det til her, men gjør et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...