Gå til innhold

Dragon Age: Origins Failed to authenticate the disk.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk akkurat Dragon Age: Origins, og installerte dette på PCen. Hardwaren min ligger absolutt på den lave enden av skalaen, men jeg tror det burde klare å kjøre spillet. Problemet er uansett ikke spillingen, men at jeg ikke får startet spillet i det hele tatt. Installasjonen gikk helt OK, men når jeg skal spille får jeg feilmedlingen:

 

"Failed to authenticate the disk. Please insert the correct disk and try again".

 

Jeg har selvsagt prøvd med begge diskene uten at dette var til noen hjelp. Jeg kan heller ikke se at EA har kommet med noen offisielle kommentarer på problemet, men det kan være at jeg ikke søker på de riktige ordene.

 

Er det noen som har vært borte i dette før, eller som har noen som helst idé om hva jeg kan gjøre?

 

På forhånd takk!

 

Specs:

AMD Athlon II X2 3.00 GHz

MSI 890GXM-G65 hovedkort

DDR3 1333MHz 4GB, CL9 RAM

Crucial RealSSD C300 64GB

ASUS Radeon HD 5770 1GB GDDR5

Samsung DVD±RW burner, SH-S223C

Windows 7, 64 bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant denne linken til et forum hvor problemet diskuteres. Jeg har nå dobbeltsjekket at jeg ikke har emulatorer installert, jeg har undersøkt for driveroppdatering til DVD-ROMen min (ingen fantes), og jeg har plugget DVD-Rom ut og inn.

 

Jeg ser at noen anbefaler å laste ned en digital versjon fra EA sine sider som ikke krever DVD for å kjøre, men jeg ser ikke hvordan det er mulig uten å kjøpe en ny versjon av spillet? 179,- er ikke all verdens, men det burde være totalt unødvendig når man har kjøpt en lovelig versjon av et spill.

 

EDIT: Fant ut hvordan jeg laster det ned gratis, så da prøver jeg det.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Om det fortsatt ikke fungerer kan du titte innom GameCopyWorld.com.

Der er det en del hjelpende programmer som omgår cd-sjekker og slikt tøys som vi kunne klart oss fint uten.

 

NB! Linken fører ikke til kopibeskyttet materiale og det er overhodet ingen grunn til å slette linken eller forby meg å legge ut linken. Nevner dette bare fordi jeg nå kjenner admin`s her inne såpass godt at jeg vet hvor usansynlig lav lista er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...