Gå til innhold

Ny bærbar, kald, stille og stilren, 13-14". Tips?


LoKe2k

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen beskriver. Jeg er på jakt etter en mobil data. Høy batteritid, stille og kald og stilren (glossy materialer utenom på skjermen er no-go). Jeg vil ha høy kvalitet på byggematerialene og byggekvaliteten (les: tastatur som ikke gir etter), jeg bryr meg ikke om jeg må betale ekstra for det. Jeg trenger ikke noe dedikert skjermkort eller fancy specs - jeg har en stasjonær som jeg spiller på.

 

Prisklasse; helst under 8000.

 

Og nei, jeg vil ikke ha Mac, selv om jeg skulle ha installert Windows på den. Jeg vil ikke ha Mac, alle andre har Mac. PC.

 

Tusen takk for hjelp!! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Bra uten glossy skjerm, men sort plastisk, fem mustaster, blå enter-tast og rød muskule er liksom ikke helt min definisjon av stilren. Dessuten er den tykk, tung og har ikke nevneverdig bra batteritid. Jeg tar heller glossy skjerm og bedre kvalitet på resten av byggematerialet.

 

Det er først og fremst glossy på andre steder enn skjermen jeg hater.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Hvis du liker ul30jt burde du sjekke ut Acer TimelineX 3820tg, eller 4820tg. De har laaang batteritid, rimelig godt materialevalg, men tastaturet har noe svikt om man prøver å fremprovosere det, men det er ikke noe jeg personlig legger merke til til vanlig. De er også tynne og lette.

 

Men det er glossy kant rundt tastaturet. Jeg finner det ikke sjenerende, så du får jo vurdere hvor viktig det er. Det er i hvert fall den aceren jeg har sett med best byggekvalitet. Ikke at det sier så mye, men den har faktisk rimelig bra kvalitet.

Lenke til kommentar

TimelineX har en stor svakhet, og det er navnet. Den er virkelig i en helt annen klasse enn noen annen acer jeg har sett før. Når det er sagt så når ikke kvaliteten opp til thinkpad og Apple, skal tross alt være litt realistisk her. Men den er helt fint på linje med de fleste asus'er jeg har vært borti, i tillegg er den veldig stille og har veldig lang batteritid når man ikke belaster den overdrevet mye.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Er storfornøyd med min timelinex 3820TG, grunnet 2 kjølevifter er den spesielt kjølig, til tross for at den har ATI HD5650 som drar bra i spill. Støymessig er det også den roligste bærbare jeg har hatt, men viftene kan fremdeles høres om man "vil høre" dem. ;) 9 cell versjonen som jeg har klarer rundt 10 timer med nettsurfing før den slokner, skal man klare 12 timer+ må man deaktivere WLAN og bluetooth, samt redusere lysstyrken på skjermen. Tastaturet er dog under middels, det gir ikke nevneverdig etter, men jeg liker ikke de flate knappene så godt, er uvant. Responsen fra knappene er dog helt grei, og man blir vant til det etterhvert.

 

Siden du ikke er interessert i spillytelse er jo asus sine modeller interessante. Tenker da på N43JF, U35JC eller som du sier den nye U36JC (men vet ikke noe om den modellen enda). Men vet lite om hvordan støynivået er på disse.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

*820tg kommer også med hd5470 om man ikke er intresert av spill.

 

Jeg har klart å trekke ut 14 timer fra min 4820tg med 9-cell batteriet. Da med bluetooth deaktivert, og wlan aktivert, og et skritt over minste lysstyrke, og passet på å holde meg unna nettsider med flash/brukte flashblock.

Siden vi allikavel viser frem batteritider her så kan jeg legge til at jeg klarte å dra ut 12timer med 720P avspilling med min 3820TG 9cell, da med wifi og bluetooth slått av, samt lysstyrke på et hakk over laveste.

Endret av -Tommy
Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i 3820. Jeg er høyskeptisk til et såpass bra grafikkort - mye varme = ofte mye støy. Dessuten virker builden for dårlig. Fleks i tastaturet.. huff. Jeg synes også det ser stygt ut med et 9-cell batteri som stikker ut.

 

Men dette forslaget er bedre enn det første, så dere er i riktig retning. Flere tips please! :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i 3820. Jeg er høyskeptisk til et såpass bra grafikkort - mye varme = ofte mye støy. Dessuten virker builden for dårlig. Fleks i tastaturet.. huff. Jeg synes også det ser stygt ut med et 9-cell batteri som stikker ut.

 

Men dette forslaget er bedre enn det første, så dere er i riktig retning. Flere tips please! :)

Det er to grafikkort, og selv ikke når du bruker det kraftige gjør den noe særlig av seg.

 

"Builden virker dårlig" Den ligger et godt skritt over alle consumer modellene til hp, asus og acer, så det spørs vel hvor store krav du setter til denne prisen. Den kommer også med 6-celler batteri som ligger helt "tett mot kroppen", og selv da klarer du deg størstedelen av dagen på batteri.

 

Man får det man betaler for er et godt uttrykk, skal du ha noe av høyere kvalitet får du prøve deg på pro-modellene, men da mister du fort både "stilrenhet" og prislappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...