Gå til innhold

6555b Upgrade Bay


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte nylig en HP ProBook 6555b. Den kom med 500 GB intern HD og en upgrade bay som kan brukes til CD/DVD-rom eller en ekstra harddisk. Jeg tenkte da å putte en SSD internt, og flytte 500 DB harddisken til upgrade bayen. Men, da må jeg først skaffe meg et HD-holder å putte inn i upgrade bayen i stedet for CD-rom'en.

 

Dette var lettere tenkte enn gjort. Jeg har ringt HP support, HP salg, Techdata.no (som kjøper inn komponenter og selger videre til databutikker), Amentio, og Dustinhome.no. Dustin var nærmest en løsning, de har produktet på bedriftssidene deres: http://www.dustin.no/pd_5010456721.aspx

Men, denne harddisk holderen koster ca. 1300 NOK i innkjøp, sier de til meg... Dette med harddisk bay er jo ikke nytt, det har jeg sette i gamle laptoper også. Merkelig at det skal være så helv.. dyrt? Er det noen her som kjenner disse HP folka, og som kan be de senke prisen litt på denne harddisk-upgrade bay-tingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry at ikke jeg kan svare nyttig on-topic, men syk pris når "samme" til IBM/Lenovo koster under 150 kroner...

 

edit: om det er inkl. disk er det jo ikke såå ille egentlig

 

Takk for svar dere to, men prisen inkl. disk er ca. 1500 ja, men jeg sa at HD-holderen alene koster ca. 1300 i innkjøp for Dustin. Der er problemet. Disken betaler man bare 100-200 kr for, men de kunne nok uansett byttet til en SSD disk, hvis de ikke vil selge HD holderen alene.

 

IBM sin for 150 er nok mer riktig priset ja... Så, noen som kan innøve noen innflytelse på HP? ;)'

 

Edit: Har kontakte amentio, komplett, dustin og HP og gitt de denne linken nå).

Endret av Steffen G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...