Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

oky, kanskje jeg skal ta sjansen på å oppdatere da :)

 

EDIT 1:Da har jeg innstallert første oppdateringen, og da kom o/ø bug'en gitt :D ...vel, da tester jeg neste...

 

EDIT 2: Da forsvant bug'en! Nesten litt artig gitt :D Er det nå man får /INIT bug'en? hehe

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oky, kanskje jeg skal ta sjansen på å oppdatere da :)

 

EDIT 1:Da har jeg innstallert første oppdateringen, og da kom o/ø bug'en gitt :D ...vel, da tester jeg neste...

 

EDIT 2: Da forsvant bug'en! Nesten litt artig gitt :D Er det nå man får /INIT bug'en? hehe

 

Får man ikke siste oppdatering ved å oppdatere bare en gang? Hvilken versjon fikk du nå?

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med å registrere seg på HTCSense.com? Jeg får for pokker ikke til å komme meg videre fra den første registreringssiden på grunn av at de to ordene som skal skrives inn for validering ALDRI blir riktig. Selve ordene er helt korrekte, men det går uansett ikke... Dette er da altså meget frustrerende...

 

Så... What to do? Noen kloke hoder som har peiling eller tips?

Endret av Haense
Lenke til kommentar

 

Hva mener du med google brut maps? søker på det i market, men finner ingenting. takk for tipsene

Ikke så rart da det ikke finnes på Market. Ta en titt her i stedet ;)

 

 

 

Her er HTC's egen nettbutikk ****

La den til i førsteposten ;)

 

haha. jeg rotet litt. jeg pga navnet så kom ikke meningen min fram. google "brutal maps".

 

Om du ikke skjønner korsen du installerer en APK-fil som denne, så kan du enten laste den ned på mobilen og åpne den med en Filbehandler (feks Astro) eller maile den til gmail-adressa, og åpne den i Gmail (muligens fra nettleser, usikker på om det går fra Gmail-applikasjonen) og da kan den installere filen for deg.

Lenke til kommentar

Kanskje greit å spesifisere att det er snakk om ett batteri med 2-300mAh høyere kapasitet enn orginalbatteriet, og ikke bare ett 300mAh-batter?

 

Har sett en del til Mugen når det gjelder ekstrabatterier til mobiltelefoner, stort sett gode brukeromtaler.

Så klart. Det var i tankene mine, men det ble visst ikke med i teksten :s

Lenke til kommentar

1) hatt telefonen i 3 dager og kanonfornøyd. Kom fra iPhone.

 

2) jeg hadde også litt innkjøringsproblemer med find my phone. FireFox fixet det.

 

3) vil bare gjøre oppmerksom på at på Adobe reader på programmer finnes en 275 siders glimrende bruksanvisning på telefonen

 

1) hatt telefonen i 3 dager og kanonfornøyd. Kom fra iPhone.

 

2) jeg hadde også litt innkjøringsproblemer med find my phone. FireFox fixet det.

 

3) vil bare gjøre oppmerksom på at på Adobe reader på programmer finnes en 275 siders glimrende bruksanvisning på telefonen

 

1) hatt telefonen i 3 dager og kanonfornøyd. Kom fra iPhone.

 

2) jeg hadde også litt innkjøringsproblemer med find my phone. FireFox fixet det.

 

3) vil bare gjøre oppmerksom på at på Adobe reader på programmer finnes en 275 siders glimrende bruksanvisning på telefonen

Lenke til kommentar

Jeg er også utrolig fornøyd med mobilen! Venter egentlig bare på at vidunderet skal gå i bakken.

 

Jeg er helt ny på Android og har ikke peiling på hvilke apps som er nyttige blant havet av apps der ute. Har ikke en gang vært inn på android market enda. Regner med det er slik at man kan søke etter most downloaded og best ratings? I såfall blir det jo ikke så vanskelig å finne noen nyttige og noen tøffe, unyttige apps :)

Lenke til kommentar

Du får faktisk ikke sortert etter flest downloads og best rating i Market. Du kan dog sortere etter mest populært i de forskjellige kategoriene, men ikke slik at den aller mest populære havner øverst, den nest mest populære kommer som nummer 2 osv. Jeg vet ikke, men gjetter på at dette ville ført til at de mest populære appsene, med de mest kjente navnene og støttespillerne og kanskje de som bruker penger på reklamering ville "tatt over" Market og bare blitt enda mer populære. På denne måten må man ofte gjennom litt rot om man bare søker litt på måfå, men du finner også noen godbiter som du kanskje ikke ville funnet på den andre måten.

 

"Market-sider" som f. eks Appbrain.com (som er min favoritt) gir deg muligheten til å sortere etter "All-time popular", "Hot this week" og lignende kategorier. Appbrain har også en genial funksjon kalt Fast Web Installer (krever installasjon av Appbrain App Market for å fungere). Med disse installert kan du surfe rundt etter alt av apps som finnes på Android Market og installere på telefonen ved å trykke på Install-knappen som finnes på alle appsene. Utrolig mye bedre enn å sitte å browse på telefonen om du har en PC i nærheten.

 

For å finne en oversikt over brukerne av diskusjon.nos favorittapps kan du titte her: Det beste fra Android Market.

 

 

 

 

Navn: :SetCPU

 

Beskrivelse: Du kan selv bestemme hvor mange Mhz CPU'en skal kjøre i de forskjellige "modusene". F.eks i dvale, på lading o.s.v. Dette programmet hadde jeg på min Desire, og det hjalp utrolig på batteritiden.

 

Er vel et paid-app. Mulig du må ha ROOT

 

SetCPU

SetCPU krever root ja (les i førsteposten om en veldig enkel (og trygg) måte å roote DHDen på). Post innlegget i Det beste fra Android Market da vel ;)

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Sliter litt med htcsense. Ikke fungerer phone location fordi den er disablet (selv om den er enablet), og ikke kan jeg ringe opp telefonen. Har dette noe med at man ikke kan velge Norge som land? Finner ihvertfall ike ut av det. Og hvordan har dere registrert telefonnummeret deres? Jeg skrev det bare rett frem først, men har nå lagt på +47 uten at det har hatt noen effekt... :hmm:

Lenke til kommentar

Sliter litt med htcsense. Ikke fungerer phone location fordi den er disablet (selv om den er enablet), og ikke kan jeg ringe opp telefonen. Har dette noe med at man ikke kan velge Norge som land? Finner ihvertfall ike ut av det. Og hvordan har dere registrert telefonnummeret deres? Jeg skrev det bare rett frem først, men har nå lagt på +47 uten at det har hatt noen effekt... :hmm:

 

Jeg gjorde sikkert det samme som deg når jeg registrerte meg på telefonen. Når du registrerer på telefonen må du ikke ha med +47 foran telefonnummeret (selv om telefonen foreslår det), fordi din region Norge registreres også og dette putter automatisk +47 foran ditt nummer. Slett kontoen på din telefon og registrer på ny.

 

Ellers har jeg fått følgende svar fra HTC vedr phone location som er disablet:

The reason might be that htcsense is not available for Norwegian customers yet. We are working on the norwegian page as fast as we can, and are sorry for the inconvinience.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...