Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så denne feilen kan bare komme helt uten videre? Og man merker det enkelt ved at telefonen lagger og generelt fryser innimellom på grunn av prosessorbruk?

 

Ja, det var iallfall sånn hos meg. Hadde brukt den i noen timer og plutselig så begynte den å lagge. Sjekket aktive prosesser med Watchtower å så at Init brukte 80-90 prosent av prosessor kapasiteten.

 

Ok, da skal jeg være obs på dette. Har ikke merket noe til det enda,så jeg får bare håpe det ikke skjer noe.

Lenke til kommentar

Så denne feilen kan bare komme helt uten videre? Og man merker det enkelt ved at telefonen lagger og generelt fryser innimellom på grunn av prosessorbruk?

 

Ja, det var iallfall sånn hos meg. Hadde brukt den i noen timer og plutselig så begynte den å lagge. Sjekket aktive prosesser med Watchtower å så at Init brukte 80-90 prosent av prosessor kapasiteten.

 

Ok, da skal jeg være obs på dette. Har ikke merket noe til det enda,så jeg får bare håpe det ikke skjer noe.

 

Fant et innlegg på XDA der en bruker rapporterte det samme problemet:

 

Tenkte dette kunne være av interesse for de som bruker Barcode Scanner:

 

 

Dette er fra en tråd på XDA-forumet

I used watchdog for about a day and after using barcode scanner I got a warning from watchdog that barcode scanner' date=' even though closed was gobbling up CPU cycles, again it was about 32%.

 

EDIT: just reinstalled watchdog as I had used barcode scanner last night, as soon as it installed it warned me that barcode scanner was using 94.4% of my CPU

 

Needless to say I'm looking for a better barcode scanner.[/quote']

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Da sendte jeg nettopp en mail til HTC kundeservice angående /init feilen. Fikk feilen sjøl i går, og så at CPU lå på 95-100%. Telefonen var treeeeeg. Oppfordrer alle som har feilen til å sende til kundeservice. Jo fler som sender, jo fortere blir feilen fikset sikkert.

 

Jeg poster eventuelle svar her som måtte komme fra HTC.

 

Jeg fant ikke init på listen i watchtower. Men batteriet tømmes fort (fra 100% til 20% på under 5 timer og snakket da 10 minutter i løpet av den tiden + litt surfing, kanskje 20 minutt). Jeg har også spurt HTC om det kommer en fiks for dette

Lenke til kommentar

Burde jeg laste ned TaskKiller? Eller er det et annet program som er bedre men har samme funksjon som jeg kan laste ned?

Android klarer seg uten taskkiller

 

http://www.xda-developers.com/android/the-view-on-task-managers-for-android/

 

Takk, godt å vite :)

 

Er det forsåvidt noen apps som er et must å installe? Fikk mobilen i går, å det er svart få apps jeg har lastet ned, ihvertfall av betydning til hvordan mobilen yter.

Lenke til kommentar

Så denne feilen kan bare komme helt uten videre? Og man merker det enkelt ved at telefonen lagger og generelt fryser innimellom på grunn av prosessorbruk?

 

Ja, det var iallfall sånn hos meg. Hadde brukt den i noen timer og plutselig så begynte den å lagge. Sjekket aktive prosesser med Watchtower å så at Init brukte 80-90 prosent av prosessor kapasiteten.

 

Ok, da skal jeg være obs på dette. Har ikke merket noe til det enda,så jeg får bare håpe det ikke skjer noe.

 

Fant et innlegg på XDA der en bruker rapporterte det samme problemet:

 

Tenkte dette kunne være av interesse for de som bruker Barcode Scanner:

 

 

Dette er fra en tråd på XDA-forumet

I used watchdog for about a day and after using barcode scanner I got a warning from watchdog that barcode scanner' date=' even though closed was gobbling up CPU cycles, again it was about 32%.

 

EDIT: just reinstalled watchdog as I had used barcode scanner last night, as soon as it installed it warned me that barcode scanner was using 94.4% of my CPU

 

Needless to say I'm looking for a better barcode scanner.[/quote']

 

Hmm.. Pussig at Barcode Scanner skulle få til noe sånt. Jeg har programmet installert, men har ikke brukt det enda på HD'n. Hadde ikke noe slike problemer på Hero'n ihvertfall, og der hadde jeg det også installert.

 

Skal laste ned et overvåkingsprogram og se fremover om det skjer noe. Enda ser og føles ting greit ut her ihvertfall. Får håpe HTC eller noen andre får bukt med dette problemet fort, jeg kan skjønne det er frustrerende for de som opplever det.

Lenke til kommentar

Ser at DHD kommer litt dårlig ut i kameratester rundt om, blant annet her:

 

http://www.amobil.no/artikler/norges_beste_kameramobil/79081

 

Men er det noe man kan gjøre med softwaren eller er det Hardwaren som gjør dette?

 

Ikke at det spiller så voldsomt stor rolle, for skal jeg filme eller ta bilder er det kompaktkamera eller filmkamera som gjelder.

 

Nå har jeg desverre ikke fått min ennda heller så jeg kan ikke uttale meg om hvordan film å bilder blir på denne, ikke har jeg noen andre megatelefoner jeg kan sammenligne med heller da jeg solgte min Hd2 til fordel for DHD.

 

Noen som har noen synspunkter anngående dette?

 

jeg hadde en sgs før den ble stjålet.Når jeg sammenligner de telefonene må jeg si at jeg er MEGET skuffet angående både foto og video filming. Den er meget svak i forhold til sgs og resultatet den fikk i testen hos mobilen er helt korrekt. Men hvis htc gidder så er det mye som kan rettes opp ved en oppgradering. Når det gjelder dhd har den mange andre gode sider som alikevel gjorde at jeg slo til på den. Men kamera er helt elendig.

Lenke til kommentar

Ladet telefonen i går kveld, tok den av når jeg la meg, og da var batteriet 100%. Er nå nede på 60% og det er Kalender som ser ut til å ha brukt 60% av strømmen. Noen andre som har dette problemet?

 

Jeg antar at du mener 40%. Og 40% nedgang på 7 - 8 timer? Det er nok ikke kalenderen som har brukt 40% da? Den står jo på hele natten.

Lenke til kommentar

Ladet telefonen i går kveld, tok den av når jeg la meg, og da var batteriet 100%. Er nå nede på 60% og det er Kalender som ser ut til å ha brukt 60% av strømmen. Noen andre som har dette problemet?

 

Jeg antar at du mener 40%. Og 40% nedgang på 7 - 8 timer? Det er nok ikke kalenderen som har brukt 40% da? Den står jo på hele natten.

 

Det han mener er vel at batteriet nå er nede i 60% og at det er kalenderen som står for 60% av batteriforbruket.

Dette er selvfølgelig ikke sånn det skal være og det er nok en prosess i forbindelse med kalenderen som ha hengt seg opp, en restart vil nok fikse dette. Kan jo nevne at jeg la meg med batteri på 51% og hadde 49% når jeg våknet så den skal ikke bruke mye når den bare ligger standby.

Endret av -Guardian-
Lenke til kommentar

Har hatt telefonen siden torsdag jeg bruker Gmail & Mac mail.Det tar veldig lang tid å synkronisere gmail, men Mac mail ser greit ut.Telefonen synkroniserer gmail kontakter og kalender uten problemer men gmail synkroniserer skjelden.Jeg har satt telefonen slik at noen få nødvendige etiketter synkroniserer de siste 5 dager og ikke alt i innboksen.Hvis jeg trykker inn Gmail ikon på telefonen så vises ikke alle motatte email.Jeg må innom etiketter og så "alle epost" så tar det 4-5 minutter før det riktige antall dukker opp. Er det noe forslag til løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...