Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjærestetyv?


Gjest kjærestetyv

Anbefalte innlegg

Gjest kjærestetyv

Hei!

 

Føler at jeg kommer til å virke ut til å være en kjærestetyv når jeg skriver dette, men skitt au.

Er selv rundt de 30, iløpet av de par siste årene har jeg fått god kontakt med en jente som er 5-6 år yngre enn meg selv. Skal ikke nekte for at jeg var interesert i henne som et kjæresteemne når traff henne, men etter å ha adda hu på face fant jeg jo ut at hun allerede hadde kjæreste (typisk).

 

Etter det så jeg vel helst på hun som en venn, som jeg hadde et veldig godt øye til. Iløpet av sommeren ifjor og ut gjennom høsten fikk vi plutselig enda bedre kontakt, i tillegg til å treffes et par-tre ganger i uken gikk det "noen" meldinger mellom oss, og vi ble sittende å chatte via nett endel. I løpet av vinteren og våren var kontakten litt mer sporadisk, før den økte igjen i sommer. Ikke like hyppige fysiske møter, men den digitale kontakten var omtrent som sommeren før.

Og før moralens voktere hever pekefingeren, hun har på ikke noe tidspunkt vært "fysisk utro". Det har vært noen vennskaplige klemmer og berøring, men ikke noe mer enn det.

 

MEN, nå i ettertid har jeg fått det for meg at hun kanskje har flørtet endel med meg, og prøvd å hinte litt til at jeg skal ta ting et steg videre. Akkurat pr. nå er vi inne i en tid vi ikke har så veldig mye kontakt, annet enn litt meldinger på face, derfor vil jeg ha en strategi klar til neste gang vi får litt mer kontakt. Jeg har kanskje spillt kortene mine litt dårlig, ikke helt vist hva jeg egentlig vil, der jeg kanskje til slutt har havnet i vennesona.

Alt i alt er dette ei jente med et utrolig glimt i øye, jeg trives såpass i hennes selskap at jeg egentlig kan leve med å "bare" ha henne som venn, men lengre inne er det hu jeg vil ha. :S

 

Hadde dette vært en jente som ikke hadde hatt kjæreste hadde saken vært litt enklere, men siden hun har type synes jeg det blir heilt feil av meg å kjøre på. Strategien til nå har vært å vente å se om hun blir singel, men det har kanskje ikke vært rett strategi virker det som.

 

Så, for å oppsummere, hva ville dere ha gjordt, og er det noen som har noen gode tips til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Second that.

 

Nå skal jeg ikke være hyper-religiøs eller rabiat konservativ, men det det burde være nok å lese det 10. bud:

"Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste."

 

Man stjeler ikke andres dame slik, det gjør man bare ikke. Om du spør henne rett ut og får henne til å avklare ting med typen sin først dersom hun er interessert i deg, det er en annen ting, men skyggespill og hemmeligholdelse av samtaler og møter stinker det råttenskap av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et greit ressonement: man er ikke medskyldig i andres utroskap for fun, og du vet at hun ikke er kjærestemateriale om hun velger å være utro. Så da står du igjen med to alternativer, enten vente eller ta en prat med henne.

 

Det er ikke optimalt å ta den praten med ei jente, men det kan vise seg å være den beste fremgangsmåten i din case.

 

Du får vurdere om du er villig til å være årsaken til at hun gjør det slutt med han, og om du kan takle et avslag og et mulig ødelagt vennskap. Er ikke sikkert at hun legger like mye i dette som deg.

Lenke til kommentar

Hvis hun tar initiativet så synes jeg du skal gå for det. Men snakk om det først, ikke gjør noe dumt.

 

Hvis hun har vist signaler så er det definitivt rom for å snakke om det. Jeg var oppe i liknende situasjon, dog med en annen jente som likte meg. Jeg hadde kjæreste og var mann nok til å innrømme at jeg hadde gitt mixed signals, og at det kanskje var feil. Jeg trodde det bare var en vennegreie. Hun ble lei seg i starten, men skjønte greia. Vi tok en liten pause og I dag alt er bra mellom oss.

 

Jeg er glad hun fortalte meg det. Og det beviser også at det trenger ikke å ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Hva er galt i å prøve seg på en som har kjæreste? Jeg mener, hvis du klarer å få personen betyr det bare at du har mere å tilby enn den nåværende kjæresten, og egner deg derfor bedre som kjærestemateriale. Ikke gå livet ut å være redd for å tråkke noen på tærne. Det er det alt for kort til.

 

Ordene til en sann egoist. Du trenger virkelig å være et offer for utroskap for å skjønne hvor mye det kan ødelegge et menneske.

 

TS: Man går ikke aktivt inn å prøver og stjele kjæresten til noen. Men, om du ønsker noen som er i stand til å være utro så be my guest, da vil du mest sannsynlig bli offer for det selv etter hvert. Dere er begge like kvalme i mine øyne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Blir du sammen med noen som er villige til å være utro, så skal du ikke være så trygg på forholdet med henne senere.

 

Men er hun av typen som vil være utro så er det kanskje like greit at den stakkars karen hennes blir kvitt henne nå.

 

Uansett hva du gjør, ikke gjør det bak hans rygg. Han fortjener bedre, selv om de andre to partene ikke skulle gjøre det.

Endret av KarlRoger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dicktator: Jeg er helt enig med deg. Jeg er ikke sarkastisk heller. Folk holder sammen til gresset blir grønnere på den andre siden. Det at noen utfordrer forholdet framskynder bare det uunngåelige, nemlig at forholdet tar slutt. Noe det vil gjøre før eller siden. Med engang noe forandrer seg for det verre, hvor det bedre er basert på det som gjorde deg attraktiv i utgangspunktet, vil forholdet ta slutt. Faktisk vil jeg gå så langt som å påstå at initialbetingelsene for forholdet også inkluderer med stor sannsynlighet det som tar liv av det på et punkt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med dictator. De er ikke gift, og en kjæreste er uansett ikke en annens EIENDOM.

 

En person velger å være kjæreste på grunn av kjærlighet.

 

En kan ikke basere et forhold på å at kjæresten skal skjermes fra omgivelsene og andre fristelser. Fristelser vil alltid komme. Om ikke DU tar jenta fra ham, kan det likegodt være en random gutt på byen som gjør det.

 

Om hun går fra ham fordi det er en annen som vil ha henne, er hun ikke nok glad i ham til at forholdet funker likevel.

 

 

Hvis en jente "stjal" kjæresten min, ville jeg ikke hatt en grudge til henne, mer til meg selv som ikke var bra nok til at han ville bli hos meg.

Endret av dkny
Lenke til kommentar

Jeg er enig med dictator. De er ikke gift, og en kjæreste er uansett ikke en annens EIENDOM.

 

En person velger å være kjæreste på grunn av kjærlighet.

 

En kan ikke basere et forhold på å at kjæresten skal skjermes fra omgivelsene og andre fristelser. Fristelser vil alltid komme. Om ikke DU tar jenta fra ham, kan det likegodt være en random gutt på byen som gjør det.

 

Om hun går fra ham fordi det er en annen som vil ha henne, er hun ikke nok glad i ham til at forholdet funker likevel.

 

 

Hvis en jente "stjal" kjæresten min, ville jeg ikke hatt en grudge til henne, mer til meg selv som ikke var bra nok til at han ville bli hos meg.

Nei, med eller uten ekteskap så er det ingen som eier noen andre. Men det handler om å respektere den andre parten. Vil du ikke være sammen med dem, så avslutter du forholdet, før du begynner å rote med andre.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med dictator. De er ikke gift, og en kjæreste er uansett ikke en annens EIENDOM.

 

En person velger å være kjæreste på grunn av kjærlighet.

 

En kan ikke basere et forhold på å at kjæresten skal skjermes fra omgivelsene og andre fristelser. Fristelser vil alltid komme. Om ikke DU tar jenta fra ham, kan det likegodt være en random gutt på byen som gjør det.

 

Om hun går fra ham fordi det er en annen som vil ha henne, er hun ikke nok glad i ham til at forholdet funker likevel.

 

 

Hvis en jente "stjal" kjæresten min, ville jeg ikke hatt en grudge til henne, mer til meg selv som ikke var bra nok til at han ville bli hos meg.

Nei, med eller uten ekteskap så er det ingen som eier noen andre. Men det handler om å respektere den andre parten. Vil du ikke være sammen med dem, så avslutter du forholdet, før du begynner å rote med andre.

 

Er da ikke TS's skyld hvis dama han er interessert i er utro mot kjæresten. Og med mindre TS faktisk kjenner kjæresten til dama, skjønner jeg ikke hvorfor han skal ta så mye hensyn osv.. :ermm:

Lenke til kommentar

Er da ikke TS's skyld hvis dama han er interessert i er utro mot kjæresten. Og med mindre TS faktisk kjenner kjæresten til dama, skjønner jeg ikke hvorfor han skal ta så mye hensyn osv.. :ermm:

Det er den som er utro som har skylda, la det ikke være noen tvil om det.

 

Ja nettopp! Så skjønner ikke hvorfor TS skal få så pes da. Han gjør jo i bunn og grunn ingenting galt.

Lenke til kommentar

Er da ikke TS's skyld hvis dama han er interessert i er utro mot kjæresten. Og med mindre TS faktisk kjenner kjæresten til dama, skjønner jeg ikke hvorfor han skal ta så mye hensyn osv.. :ermm:

 

Jo, det er det. De er to om det.

Hva er det for noe tull? Hvis jeg hadde hatt en kjæreste, og hun var utro, ville jeg aldri gått på han/hun som dama var utro med. Jeg ville tatt det med kjæresten, eller rettere sagt eksen. Og når jeg tenker meg om, ville kanskje ikke tatt det opp, men bare gjort det slutt uten å si så mye, egentlig.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...