Gå til innhold

Hvor fornøyd er du med din Galaxy S?


  

33 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DIN Galaxy S?

    • Bare bugs,aldi mer Samsung
    • Super mobil! (Orginal, uten root)
    • Delvis fornøyd, fungerer bra nok, men har sine feil
    • Fornøyd, men det skyldes root, lagfix osv


Anbefalte innlegg

Etter å ha fulgt med en del i Galaxy S-tråden her på forumet, lurer jeg egentlig på hvordan dere brukere er fornøyd med mobilen deres? :hmm:

 

Det er litt vanskelig å bedømme utifra tråden, for på den ene siden har du de som sliter noe hinsides med bl.a. lag og som ikke blir kvitt det uansett hva de gjør. Og på den andre siden har du de som verken har rootet eller gjort noe annet spes, som synes mobilen er super å bruke.

 

Med tanke på at dette er en av de dyreste mobilene på markedet, sier det seg selv at dette bør være et produkt som fungerer slik det skal orginalt uten at du må drive å tukle med innmaten selv og i værste fall bryte garantien..

 

Tenkte det kunne være interessant å lage en avstemning, bl.a. for å se hvor mange det egentlig er som faktisk har en SGS som fungerer bra, uten at de har gjort spesielle tweaks.

 

Mulig dere synes dette blir litt dumt, men vil gjerne høre deres meninger :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg har opplevd en del lag, men dette plager meg ikke siden jeg gikk fra N97 til Galaxy S der hvor forskjellen er betydelig. Er faktisk super fornøyd med mobilen. Er bare misfornøyd hvordan Samsung håndterer med oppdateringer. Men egentlig burde jeg gi litt kudos til dem ved å trekke tilbake når det er bugs og sånn på deres forsøk på å levere froyo. Imotsetning til Nokia som bare gir ut FW med bugs som faktisk ødelegger brukeropplevelsen.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Måtte stemme fornøyd med SGS.

Men dette grunnet uorginal FW (JM9) med root, ikke lagfix. GPS er fremdeles ikke bra. Blir ikke noen mere Samsung produkter p.g.a. Samsung Customer Support. Der finnes ikke noen verre Customer Support enn de som svarer "God dag man, økseskaft" med ferdige scripts.

 

Foreløpig er der ikke noe alternativ til SGS.

Lenke til kommentar

Jeg skal selge min hvert øyeblikk.

Det er en god telefon på papiret, men Samsung har gjort en elendig jobb med programvaren.

 

Nexus One var glimrende og jeg hadde aldri noen problemer, men det ble stjålet i Oslo før sommeren.

Jeg leser diverse rykter om at Google og Samsung skal komme med en ny telefon men denne ble utsatt litt pga en 'serious hardware issue'.

Her var det sikkert Samsung som kom med tilsvarende design som Galaxy S, men når Android utviklerene fikk prøve denne sa de nei.

Endret av Twofish
Lenke til kommentar

Jeg skal selge min hvert øyeblikk.

Det er en god telefon på papiret, men Samsung har gjort en elendig jobb med programvaren.

 

Nexus One var glimrende og jeg hadde aldri noen problemer, men det ble stjålet i Oslo før sommeren.

Jeg leser diverse rykter om at Google og Samsung skal komme med en ny telefon men denne ble utsatt litt pga en 'serious hardware issue'.

Her var det sikkert Samsung som kom med tilsvarende design som Galaxy S, men når Android utviklerene fikk prøve denne sa de nei.

 

Ingenting feil med hardware i galaxy s.

Er filsystemet til Samsung som ødelegger alt.

Men en enkel lagfix fikser biffen.

 

jeg er storfornøyd med telefonen!

Men jeg liker også å drive litt mer tweaking og slikt med alt jeg eier, så root og lagfix er jo en selvfølge.

 

Uten lagfix, hadde det vært en ganske tam telefon for den veldig store summen telefonen koster..

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd.

Jeg har riktignok opplevd litt lagg etter oppdateringen til Froyo, da særlig i nettlesere (spesielt Skyfire), men det ordner vel en lagfix, så fort jeg får "roota" meg til det :p

 

EDIT:

Root og OCLF lagt inn, og S'en gikk fra 840-ish til nærmere 1900 i Quadrant. Lå på rundt 2200 med Eclair, men ærlig talt, så merker jeg ikke noen forskjell.

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

Igjen da så må det bare nevnes at OCLF "tuller" litt med quadrantscoren. - Den ferdige poengsummen er ikke reell.

 

Voodoo lag fix som gjør om filsystemet til ext4 er en mer moden og gjennomført lagfix som gir bedre brukeropplevelse. - Her er quadrantscoren noe lavere ca 1600 +/-, men telefonen oppfører seg smoothere.

 

Jeg sier ikke at ikke OCLF ikke fungerer, tvert om er det en bra løsning og lett å avinstallere hvis man ønsker dette, men ext2 er "farligere" i forhold til datakorrupsjon og utkom som følge av dette,- Du kan risikere å få en "død" telefon. - Har du mulighet for recovery samt download mode så er du trygg usansett. OCLF sliter også mer på lagringsminnet, samt det som er beskrevet over.

 

Foreløpig er det ikke kommet en ferdig versjon av voodoo til froyo. - Den er fortsatt på betastadiet. Jeg anbefaler da å fortsette med OCLF til denne kommer. Når denne kommer anbefaler jeg å gå over til voodoo-fixen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...