Gå til innhold

Test: HTC Desire HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et elementært spørsmål...

 

Hvorfor heter den HD..?

 

Er HD blitt et "hype" ord som man bare bruker uten mening.?

High-Definition som i jævla bra...

Uten å ha noe med oppløsning på skjerm eller noe å gjøre?

Nja, si det:

"På videofronten er Desire HD svært god. Det er, som navnet tilsier, høyoppløst video vi får ut av den, og den klarer seg bra også i innendørs omgivelser."

 

Sammenlignet med en annen telefon så er videoopptaket helt ok og ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Et elementært spørsmål...

 

Hvorfor heter den HD..?

 

Er HD blitt et "hype" ord som man bare bruker uten mening.?

High-Definition som i jævla bra...

Uten å ha noe med oppløsning på skjerm eller noe å gjøre?

Nja, si det:

"På videofronten er Desire HD svært god. Det er, som navnet tilsier, høyoppløst video vi får ut av den, og den klarer seg bra også i innendørs omgivelser."

 

Sammenlignet med en annen telefon så er videoopptaket helt ok og ikke noe annet.

 

He he.. snakker vi om en iAnnen her? :p

 

Videoen og kamerakvaliteten på Desire HD er nok ikke så aller verst. :)

Lenke til kommentar

Et elementært spørsmål...

 

Hvorfor heter den HD..?

 

Er HD blitt et "hype" ord som man bare bruker uten mening.?

High-Definition som i jævla bra...

Uten å ha noe med oppløsning på skjerm eller noe å gjøre?

Nja, si det:

"På videofronten er Desire HD svært god. Det er, som navnet tilsier, høyoppløst video vi får ut av den, og den klarer seg bra også i innendørs omgivelser."

 

Sammenlignet med en annen telefon så er videoopptaket helt ok og ikke noe annet.

 

Jeg svarte da kun på hvorfor telefonen heter HD. Jeg har (foreløpig) ikke filmet med den så kvaliteten kan jeg ikke uttale meg om

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Fikk min idag!:D beste mobilen jeg har eid!

Upresis skjerm?!!? jeg med ganske store fingrer har aldri vært borti en toutch tlfn som er så enkel og navigere på!(har prøvd en del)

Lenke til kommentar

Man menes med upresis skjerm? Er den for upresis til å kunne brukes på en god måte, eller er det snakk om bagateller og SMS?

 

Ville det således kunne løses med en oppdatering av programvaren? Eller handler det om selve maskinvaren?

 

Ble litt usikker nå.

 

Dette var en ting jeg også merket på min HTC Desire da jeg hadde den. Iblant ble ikke trykkene registrert eller at man bommet rett og slett. Etter kalibrering ble det som oftest litt bedre, men så var det andre punkter som endra seg.

 

Rett og slett for dårlig.

 

Men er det programvarebasert så kan det jo fikses lett..

 

Fikk min idag!:D beste mobilen jeg har eid!

Upresis skjerm?!!? jeg med ganske store fingrer har aldri vært borti en toutch tlfn som er så enkel og navigere på!(har prøvd en del)

 

Er du ikke litt tidlig ute til å uttale deg nå? :p

Lenke til kommentar

Arrrgh hadde en kompis som sa: "HTC Desire HD kommer med HDMI". Da sa jeg: "Aldri i verden!! Det tror jeg ikke før jeg ser det!" og så sa han: "ha ha du er teit, selvfølgelig har den det".

 

Og da ble jeg litt varm på innsida, for jeg håpet så INDERLIG at jeg skulle ta feil. Men jeg hadde jo selvfølgelig rett :(

 

Android med HDMI, er det for storforlanget for Norge?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann dere, har forhåndsbestilt meg denne saken jeg også! :D

 

En ting jeg lurer på, dog (selv om dette muligens er en utdatert skikk): Ettersom dere sier at batteriet blir noe bedre etter et par ladninger, bør man da kjøre prinsippet med å lade mobilen helt ut før man lader den opp?

 

Eller kan man bare lade mobilen når det passer en? Jeg mener å ha hørt at moderne mobiler/batterier kutter strømtilførselen selv når batteriet er fullt, men tjener det likevel på å bli ladet helt ut før man kjører en gjenoppladning? Eller hva sier dere, godtfolk?

Lenke til kommentar

Det beste for batteriet er klattlading. (aldri kjøre under 40%) og 2 ganger i mnden helt tom.

 

hvis du kjører ut batteriet hver dag så vil batteriet bli utkjørt ganske kjapt. på de nye batteriene er det en teller på en måte som teller ledinger til den er død. la oss si det er 500. bruker du halve batteriet så har du ikke brukt en ladesyklus men bruker du mer en alve har du brukt en ladesyklus og du har 499 ladinger igjen til den dør.

 

 

så lad som du vil;) ikke tenk over det

Lenke til kommentar

Jeg må være så høflig å si at jeg ikke skjønte noe av det der...

 

Først sier du at det beste for batteriet er «klattlading». Det innebærer å aldri kjøre under 40 % (som i å aldri la batteriprosenten gå under dette?) men samtidig lade den helt tom to ganger i måneden. Både og? Man kan jo ikke aldri kjøre under 40 % og samtidig lade den ut.

 

Så forteller du at jeg bare har 500 ladninger til batteriet dør? :S Og at det er ledninger som brytes/dør? Jeg skjønte heller ikke det med «over halve» og at en ladeysyklus blir brukt.

 

Til slutt sier du at det ikke har noe å si hvordan man lader? Hva i all verden? :p

Endret av Skoony
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

SLiter med en bug på facebookappen. Får ikke til å se venner, og "de som er pålogget" slik at jeg kan chatte med de. Har prøvd å avinstallere appen, og installert ny, men samme problem oppstår på nytt.

 

Bugen kom bare av seg selv av en merkelig grunn...

Noen som har opplevd det samme, evt vet noe?

 

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar

Her synes jeg Amobils test er helt utmerket. Har kjøpt denne mobilen for 7 dager siden. Min opplevelse: Spennende, fleksibelt og temmelig intuitivt Android bruker grensesnitt.

 

Noe inkonsekvent og rotete HTC menyer. Med norsk oversettelse i meny, er dette dårlig til middels. Et eksempel på dette: "Legg telefonen over på siden for". Finnes som opsjon ved å gå på: Meny-innstillinger-lyd.

 

På samme siden har vi volum innstillinger. Denne er så ustabil og vanskelig å justere, grunnet *bug*. Dette gjelder de 3 HD`ene jeg har prøvd. Mobilen må legges i horisontal retning for at dette skal noenlunde funke.

 

Meget upresis skjerm! Ikke holdbart. iPhone4 knuser HD på dette punkt.

 

Konstruksjons kvalitet: Elendig med stor E!. Baksiden er i meget tynn aluminium. Kunne like godt vært hardplast. Meget lett å tilføye lyter. Batteri- lokk og sim-kort lokk er det dårligste jeg har sett på noen mobiltelefoner overhodet! Ved å forsiktig prøve å lirke ut batteri-lokk, måtte jeg øve et ikke nevneverdig trykk på lokket, med tommel og pekefinger. Vips, så brakk batteri lokk.Får nytt av HTC, men det kan ta en mnd, fordi det skal sendes fra UK, og de er tomme for batteri- og sim kort deksel/lokk. Iflg. HTC har de fått *mange* klager på dette.

 

Av en eller annen merkelig grunn har HD et gummiomslag rundt baksidens blits. Denne var skjevt "alignet". Jeg dyttet forsiktig på den, og den ga etter, som et bilde på et ark, med skole lim bakpå. Den er faktisk *limt* på, med billig lim.

 

Kamera bakpå stikker ut, slik at uten et investert bak etui/beskyttelses eske, så vipper telefonen når den legges ned på et bord, når man trykker på den. I tillegg er kamera linsen utsatt for skader.

 

Meget dårlig og svak bakre høyttaler. Det dårligste jeg har hørt på lenge. Den sprenges lett, ved for høy lyd.

 

NB! IKKE forsøk å koble mobilen til en USB hub, ved datasynk. Min hypotese er at telefonen får for mange ampær. Det resulterte i hvert fall i kortslutning, slik at ikke batteri-indikators lampe funket. I tillegg opplevde jeg en oscillerende vibrasjons varsling fra batteri, helt inkonsekvent.

 

Det er så mange bugs og inkonsekvente hendelser med denne telefonen, at jeg føler meg som en beta-tester. Jeg er *ikke* en beta-tester for HTC HD, da jeg har betalt kr. 5000 kontant for den, *uten* operatør lås

 

Det finnes verre ting i verden enn dette. Min hypotese er at HTC Desire HD (som de fleste andre mobiler,er masseprodusert på en dårlig fabrikk i Taiwan, og at det som utføres av manuell montering, er utført av slitne, underbetalte fabrikkarbeidere, som ikke er motivert for nøyaktighet. Les: Tilfeldig hvor godt telefonen er skrudd sammen. Jfr. de tre HD`ene jeg har disponert.

 

Konklusjon: En så *vesentlig* dyr smart telefon, holder ikke mål i det hele tatt. Den fortjener *definitivt* ikke mer enn terningkast 4. Den får 5`ere mange andre steder. Amobil har her gjort en glimrende vurdering, etter mitt syn :no:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg anbefaler en ny test av telefonen, på android 2.3 :-) Nå går den som OLJA LYN! androidmenyen (med alle apps i) er også kraftig forbedret, med litt mer hjemmeskjerm-aktig scroll (ikke friscroll, men magnetscroll (to ord jeg fant på her)).

 

Batteri og alt annet skal fungere bedre også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...