Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cat. 7a kabler?


Anbefalte innlegg

Du skal legge åpent eller skjult? ( og med skjult mener jeg i rør i vegg og ikke bak lista )

 

Dersom du skal legge åpent har du muligheten til å kjøpe ferdig terminerte kabler på lengde opptil 20m ifølge min leverandør. Men dersom du skal legge skjult kan det by på utfordring å dra en plugg gjennom en rør, da vil det være bedre med kabel og plugger og terminere selv...men da trenger du også et verktøy for det, dersom du ikke kan låne eller har fra før da.

 

Ferdig terminert 7a fra LANmark (Nexans) på 20m med 2xGG45 plugger har bestillingsnummer : 6916965

 

Cat 7a kabel i løpemeter fra LANmark (Nexans) har bestillingsnummer : 1067938

GG45 plugger i "løs vekt" fra LANmark (Nexans har bestillingsnummer : 6916970 (Er litt usikker på dette da det er litt vagt beskrevet i katalogen)

 

Verktøy for å terminere GG45 har bestillingsnummer : 6903950

 

Stikker du innom hvilken som helst el-installatør og oppgir de numrene der kan han hjelpe deg å bestille i den mengde som du ønsker og du har det gjerne dagen etter.

 

-S

 

Du skal legge åpent eller skjult? ( og med skjult mener jeg i rør i vegg og ikke bak lista )

 

Dersom du skal legge åpent har du muligheten til å kjøpe ferdig terminerte kabler på lengde opptil 20m ifølge min leverandør. Men dersom du skal legge skjult kan det by på utfordring å dra en plugg gjennom en rør, da vil det være bedre med kabel og plugger og terminere selv...men da trenger du også et verktøy for det, dersom du ikke kan låne eller har fra før da.

 

Ferdig terminert 7a fra LANmark (Nexans) på 20m med 2xGG45 plugger har bestillingsnummer : 6916965

 

Cat 7a kabel i løpemeter fra LANmark (Nexans) har bestillingsnummer : 1067938

GG45 plugger i "løs vekt" fra LANmark (Nexans har bestillingsnummer : 6916970 (Er litt usikker på dette da det er litt vagt beskrevet i katalogen)

 

Verktøy for å terminere GG45 har bestillingsnummer : 6903950

 

Stikker du innom hvilken som helst el-installatør og oppgir de numrene der kan han hjelpe deg å bestille i den mengde som du ønsker og du har det gjerne dagen etter.

 

-S

Jeg ville lagt Cat 7a. fordelen er at socketene GG45 er lette å lage til (trenger IKKE spesialverktøy, selv om dette kan være en fordel) og at de er bakover kompatible med RJ45 pluggene. Kabelen får du gjennom en elektro grossist fra nexans. Er enig i at det er en fordel å planlegge for fremtiden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...