Gå til innhold

Overleve apocalypse?


Anbefalte innlegg

Det har uten tvil vært mye apocalypse i mediene de siste årene, både spill, filmer og nyheter.

I den forbindelse har jeg en diskusjon men en kamerat hvilken mat man burde hamstre. For enkelthet skyld, la oss anta at du bare får muligheten til å fylle en handlevogn med varer som du skal leve på i 5 år.

 

Min ide var å hamstre masse olje (olivenolje eller lignende), sukker og vitamintilskudd. Da antar jeg at man har tilgang til vann utenom. Disse varene har mest energi og holdbarhet. Vitamintilskudd gir forhåpentligvis alle essensielle aminosyrer og minerales osv.

 

Hva ville dere ha valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

masser av "real turmat". Det er jo dette forsvaret bruker i feltrasjonen (bare med et annet bilde utenpå pakka) så det må jo være holdbart og energifyllt. Det er vel rimelig mye kalorier i det.

 

http://www.drytech.no/realturmat/

 

Og siden det er tørket varer det ekstra lenge?

 

Også tar det jo mindre plass enn boksemat pga at allt vannet er fjernet.

 

 

Også er det nokk en fordel å også kjøpe inn div vannrensings filtere, piller, el. hvis vannet blir forrurenset under akopolypsen eller det ikke er tillgang på annet enn møkkete vann.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Sukker og feitt er ei dårleg løysing. Du kan overleve utan inntak av karbohydrat, men protein er essensielt

 

Jeg gjorde antagelsen at kroppen klarte å lage de fleste aminosyrene som ikke er essensielle de novo, men fra denne artikkelen viste det seg å være feil. Men hvis du får i deg alle aminosyrene kroppen ikke klarer å syntetisere de novo (noe som er usannsynlig uten å spise protein) så trenger man i teorien ikke protein, tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...