Gå til innhold

Trenger forslag til stillegående server/mediacenter


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så trenger jeg forslag til kabinett og hw for en stillegående server/mediacenter. Kabinettet kan ikke være høyere enn 35cm.

Med stillegående så mener jeg helt lydløst på 2-3 meter avstand.

 

HW må kunne kjøre 1080p, men noe mer enn det er ikke nødvendig.

Endret av stekre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liggende eller stående kabinett?

Hvor mange disker trenger du plass til?

 

Stillegående ordner du ved å bruke en CPU som trekker lite watt i forhold til størrelsen på kjøleribben, integrert skjermkort eller passivt kjølt, gode 120mm vifter på lave hastigheter (eks. Noctua på 500 rpm) og stille disker (5400 rpm lagringsdisker og gjerne en SSD til operativsystemet). Er du skikkelig nøye kjøper du passiv eller semi-passiv strømforsyning.

 

HTPCen min var lydløs med øret inntil fronten av kabinettet før jeg satte inn 7200 rpm disk.

 

En hvilkensomhelst i3 eller Athlon/Phenom II skal dra 1080p med integrert grafikk.

Endret av kevral
Lenke til kommentar

Liggende eller stående er det samme, det skal få plass i et media rack så høyden må ikke være mer enn 35 cm.

 

Glemte å si at pris er av betydning. Er ute etter noe som ser bra ut (lignende hifi komponenter eller nøytralt), er lydløst og totalpris under 3000kr. Trenger et kabinett med plass til isåfall 4 disker. Det jeg trenger er kabinett, cpu, ram, hovedkort. Jeg har disker.

 

Har kikket på Lian Li PC-Q08B sammen med ASUS AT5IONT-I, men er usikker på om dette blir "lydløst". Diskene blir jo da problemet, som jeg ofte opplever at forplanter vibrasjonene videre til kabinettet.

 

Er det noen som har erfaring med Lian Li PC-Q08?

 

EDIT: Så nå at ASUS AT5IONT-I kun har 2 s-ata, så da er ikke det aktuelt...

Endret av stekre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...