Gå til innhold

FIFA 11 Ultimate Team


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du starter med en gjeng spillere som du komponerer til ditt eget lag. Du velger selv formasjon og hvor du vil ha spillerene. Du spiller kamper enten offline eller online og får da Coins ettersom du spiller kamper, mer coins for seier, mindre for tap og det går litt på vanskelighetsgrad, forskjell mellom lagene osv.

 

Du kan bruke coins'ene til å kjøpe andre og bedre spillere på ett marked der andre UT spillere legger ut sine spillere for salg, så byr du på de du vil ha og alt foregår som en auksjon med tid som teller ned. Du kan legge spillere ut for salg, du velger beløp som auksjonen starter med og du kan velge en "Kjøp nå" pris. Du velger også hvor lenge du vil legge spilleren ut for salg, minste er 1 time og lengste er 3 dager av gangen.

 

Spillere har sin egen foretrukkede formasjon som de vil spille i, og får du en spiller som ikke matcher din formasjon kan du kjøpe kort med den formasjonen du spiller med som du kan bruke på den spesifikke spilleren det gjelder.

 

Kjemi er en viktig del av laget og spillet, jo høyere kjemi du har innad i laget jo bedre spiller laget sammen, pasninger blir mer presise osv osv.

Høy kjemi innad i laget oppnås ved at du enten har mange spillere fra samme liga, fra samme land eller fra samme klubb eller alle tre tingene på en gang. Eks Rooney og Berbatov som spisser gir god kjemi DE TO imellom.

 

Spillere må ha kontrakter, disse kontaktskortene kan kjøpes på markedet (samme som med spillere) og de kortene har ulik verdi dvs hvor mange kamper ett kontraktskort gjelder for.

 

Så kan du kjøpe Managere, Head coaches, Physio, GK Trainers osv for å hjelpe på spillerenes prestasjoner og restitusjonstid ved skader og lignende.

 

Det var bare en LITEN innføring, det beste er bare å begynne selv så kommer du fort inn i det, eg må innrømme at eg mente UT var noe tull FØR eg prøvde det men da eg hadde prøvd litt så ble eg hekta og det er faktisk veldig morro.

 

Slenger med en link til mitt nåværende lag bare som en liten motivasjon :p

 

http://www.ea.com/uk/football/fifa-ultimate-team/app#ktjKP2NFbaBqK

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gikk lei av UT når jeg måtte begynne å gi 20-30k for de spillerne jeg ønsket. Føler også at prisen på spillerne har gått ned så får ikke solgt de jeg ønsker for den prisen jeg vil ha. For øyeblikket har jeg 3 Higuainer og 1 Walcott som jeg prøver å selge for 16 000 og 12 000. Men ingen som kjøper, sta som jeg er senker jeg ikke prisen heller.

 

Laget mitt føler jeg er bra nok, men litt kjedelig med tanke på at hele laget er Madrid-spillere utenom Valdes i mål.

Lenke til kommentar

Markedet på UT er rett og slett litt latterlig. Det er for mange som spiller kun for å sope inn mest mulig coins. Mye manipulering av priser, ekstrem overprising av profilerte spillere (greit nok) og veldig marginal prisforskjell i sjiktet under de beste (ettertraktede, raskeste, store navn).

 

Det kan fort være langt artigere å bygge litt mer obskure lag, feks sølvlag.

 

Mitt norske landslag.

 

Mitt sølvlag (tippeliga\norske spillere)

 

Brasilianske spillere, betalt max 1000 coins eller fått i pakker

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Leker meg også med flere lag. Og med det sølvlaget jeg har nå, er det sjelden jeg taper.

 

Tenkte og legge med gull- og sølvlaget, men nettappen klikker som den så ofte gjør.

 

 

 

 

Det verste med UT er å tjene opp nok coins til en pakke, kjøpe pakken, og åpne den, kun for å se at det kun er drittkort. Hater og gå i minus på pakkene når man endelig kan kjøpe en.

Endret av glennandre
Lenke til kommentar

Det verste med UT er å tjene opp nok coins til en pakke, kjøpe pakken, og åpne den, kun for å se at det kun er drittkort. Hater og gå i minus på pakkene når man endelig kan kjøpe en.

 

Har tjent 300,000 de siste 24 timene på 59th-metoden. Funker utmerket hvis man treffer de gode tilbudene :)

 

Har tjent 300,000 de siste 24 timene på 59th-metoden. Funker utmerket hvis man treffer de gode tilbudene :)

 

Noen andre her som benytter seg av denne metoden? Fått noen bra tilbud?

Lenke til kommentar

Eg har jo to formasjonskort, ett manager og ett spillerkort med formasjonen 4-1-2-1-2 med level 99.

 

Men får jo ALDRI solgt de...ser kort med samme formasjon men med level 95 ligger ute til 15.000 coins, men mine på 99 nei de får eg ikke solgt :(

 

Spillerkortet bør du få solgt enkelt da, men ikke legg prisen for høyt. Følg med hva det selges for, ikke hva det ligger ute for.

 

Formasjonskort for managere pleier jeg bare å kaste fordi de ikke selger uansett. Har solgt noen få for 200, men det tar så lang tid at jeg ikke bruker tid på det lenger.

Lenke til kommentar

Har tjent 300,000 de siste 24 timene på 59th-metoden. Funker utmerket hvis man treffer de gode tilbudene :)

 

 

Noen andre her som benytter seg av denne metoden? Fått noen bra tilbud?

Har plukka opp et par feilprisa kort, ja.

Robben til 14k, solgt for 120k(!!!), Xavi for 20k, solgt for 70k, Eto'o til 20k, solgt for 55k,

Er stort sett de som er verd å nevne og som jeg husker.

 

Man kan gjøre gode deals, men det er tidvis ekstremt mange som sitter og lurer, så det ble litt vel kjedelig for meg å sitte og bla frem og tilbake i mer enn et par timer totalt.

Prisene var forresten fra måneden etter at UT ble lansert, så de kan ha forandret seg.

Lenke til kommentar

Har plukka opp et par feilprisa kort, ja.

Robben til 14k, solgt for 120k(!!!), Xavi for 20k, solgt for 70k, Eto'o til 20k, solgt for 55k,

Er stort sett de som er verd å nevne og som jeg husker.

 

Man kan gjøre gode deals, men det er tidvis ekstremt mange som sitter og lurer, så det ble litt vel kjedelig for meg å sitte og bla frem og tilbake i mer enn et par timer totalt.

Prisene var forresten fra måneden etter at UT ble lansert, så de kan ha forandret seg.

 

Dagens deals:

Gerrard 5000 - Solgt for 159950

Maicon 4000 - Solgt for 74950

IF Totti 5000 - Selger vel for rundt 50-60000 :)

Lenke til kommentar

Hva gjør dere egentlig? 59minutter metoden? Skjønner sånn noenlunde hva det går i, men hva setter dere "kjøp nå" makspris til for eksempel? Hvilken liga velger dere?

 

Jeg setter dette:

 

Level: Gold

Buy Now Minimum Price: 150

Buy Now Maximum Price: Antall coins jeg har.

 

Bruker webgrensesnittet og en autoklikker for å komme meg opp dit (tar ca. 15 minutter i peak-hours)

 

Hvis du vil bruke konsollen så kan du jo bruke strikk-metoden - http://ultimateteamblog.wordpress.com/2010/11/05/easy-way-to-59th-minute/

 

Har også skrevet litt om 59th-minute her - http://ultimateteamblog.wordpress.com/2010/11/15/5-tips-on-59th-bargains/

Lenke til kommentar

Enkelte managere gir bonus til kontraktskortene du bruker på spillere. +3% feks.

 

Disse prosentene kan stackes ,så alle managere du har i din club vil bidra. 10 managere i club (selv om bare 1 er i bruk) kan feks gi +30% når du bruker et kontraktskort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...