Gå til innhold

Ta opp studielån, og betale ned billånet mitt med det?


Carisma'03

Anbefalte innlegg

Siden du har fått nesten 100k i studielån regner jeg med du søkte om fullt lån og stipend for to semestre. Såvidt jeg har forstått det kommer du ikke til å ta noen studiepoeng i denne perioden? Hvis det er tilfellet vil du være 60 studiepoeng faglig forsinket etter dette året og slik jeg leser foreskriftene vil du ikke få innvilget studielån neste gang du søker:

 

§ 9-2 Støtte ved forsinkelse

 

Dersom utdanningen varer ett år eller mer og søkeren blir forsinket, gis det støtte i inntil ett år utover normert tid.

Dersom søkeren blir mer enn ett år forsinket, må søkeren ta igjen forsinkelsen uten støtte fra Lånekassen. Ny støtte gis fra semesteret etter at forsinkelse som overstiger ett år er tatt inn.

 

§ 9-3 Støtte ved forsinkelse i mer enn ett år

 

Ved forsinkelse i mer enn ett år kan Lånekassen i særlige tilfeller vurdere å gi støtte. Dette gjelder blant annet søker som er forsinket på grunn av sykdom, på grunn av at han eller hun har fått barn i utdanningsperioden, eller på grunn av nedsatt funksjonsevne.

Med nedsatt funksjonsevne menes at søkerens funksjonsevne i studiesituasjonen er nedsatt fordi læringsmiljøet ved lærestedet ikke er tilpasset søkerens funksjonshemming.

 

http://www.lanekassen.no/Toppmeny/Forskrifter/Tildeling-av-stotte-2010-2011/Forste-del-Hovedregler-for-tildeling-av-utdanningsstotte/#15134

 

Det er mulig det er noen forbehold jeg ikke vet om, men hvis du har tenkt til å søke om studielån senere kan det være greit å undersøke dette nærmere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...