Gå til innhold

Hitlingen av høyresiden


  

29 stemmer

  1. 1. Hvor hører nazismen hjemme?

    • Venstresiden
      14
    • Sentrum
      5
    • Høyresiden
      7
    • Annen formening / Vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

Den vestlige trenden med høyere skatter er ikke på grunn av venstrepolitikk, det er på grunn av en lang periode med høyrepolitikk, og når systemet ser ut til å kunne gå gå ned og alle private skal ha bail out, da må statsgjelden økes og byrden av smellen føres over på det offentlige slik at de private kommer unna, som senere må betales tilbake med økte skatter.

 

Hahaha! Jeg vet ikke om jeg skal le mer eller gå over til å grine! Dette er pur rødgrønn maktarroganse! Typisk å feie ansvaret for problemene dere har skapt over på motstanderen!

Jeg bare observerer. Det samme kunne du se etter 1929. Etter krakket så kom en bølge med venstrepolitikk. Sånn går det, frem og tilbake og folk får / velger det som ligger i tiden. Grunnlaget for høyrepolitikk legges gjennom perioder med venstrepolitikk og motsatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vestlige trenden med høyere skatter er ikke på grunn av venstrepolitikk, det er på grunn av en lang periode med høyrepolitikk, og når systemet ser ut til å kunne gå gå ned og alle private skal ha bail out, da må statsgjelden økes og byrden av smellen føres over på det offentlige slik at de private kommer unna, som senere må betales tilbake med økte skatter.

 

Hahaha! Jeg vet ikke om jeg skal le mer eller gå over til å grine! Dette er pur rødgrønn maktarroganse! Typisk å feie ansvaret for problemene dere har skapt over på motstanderen!

Jeg bare observerer. Det samme kunne du se etter 1929. Etter krakket så kom en bølge med venstrepolitikk. Sånn går det, frem og tilbake og folk får / velger det som ligger i tiden. Grunnlaget for høyrepolitikk legges gjennom perioder med venstrepolitikk og motsatt.

Politikk går ikke alltid i sykluser, og du kan ikke forvente masse venstrepolitikk i fremtiden. Det er det flere grunner til

1. Staten er allerede stor og det er vanskelig å ekspandere den

2. Jeg tviler sterkt på at skattebetalerene vil bli særlig fornøyde med å øke skattene men vil få lite tilbake.

3. Innvandringen er på vei til å gjøre folk mer høyrevridde. Det er fordi høyrevridde partier er imot innvandringen og fordi de man ikke ønsker å støtte opp for innvandre.

 

Og høyrepolitikk er ikke årsaken til budsjettunderskuddet. Frankrike, Hellas og Italia har masse problemer med budsjettet sitt. Mens Sveits, Australia og New Zealand har ikke problemer. Det har egentlig ingenting med hvor høyrevridd eller venstrevridde man er, men hvor ansvarlige man er. Skandinaviske land er ganske ansvarlige og vil enten kutte velferdtjenester eller øke skattene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

FrP-politikk skaper økonomisk vekst og fremgang. Mener du at dette skaper grunnlag for sosialisme? Vi må liksom ikke ha så mye fremgang og vekst, vi trenger også litt Stalin-, Mugabe- og Castro-politikk? Litt sykehuskøer, veikøer, hungersnød, folkemord og budsjettunderskudd er bare sunt!

Lenke til kommentar

La oss se på BAKGRUNNEN for Høyre-ekstremisme.

 

Den ligger i Nasjonalismen, som er erke-konservativ, autoritær og som oftest kapitalistisk -- eller i det minste FOR klasseskiller.

 

Trådstarter ser ut til å se sort-hvitt (eller høyre venstre) på politikken.

 

Politikken har MINST tre akser:

 

Økonomi: Kommunistisk 1 <-----------> 10 Kapitalistisk

Styring: Individualistisk 1 (anarkistisk) <-----------> 10 Autoritær (facistisk)

Etikk og moral: Liberal 1 <-----------> 10 Konservativ

 

Eksempelvis er jeg circa 3,4,3.

Hitler var 2,9,8

 

Gjennomsnittsliberalisten er nok 7,3,7.

 

Det norske samfunnet ligger omtrent på 4,5,5

Økonomi og styring henger sammen. Styringen gir rammebetingelsene for økonomi. Styring av verdier, utdannelse, straff osv er mer separat.

Lenke til kommentar

FrP-politikk skaper økonomisk vekst og fremgang. Mener du at dette skaper grunnlag for sosialisme? Vi må liksom ikke ha så mye fremgang og vekst, vi trenger også litt Stalin-, Mugabe- og Castro-politikk? Litt sykehuskøer, veikøer, hungersnød, folkemord og budsjettunderskudd er bare sunt!

Kjære vene, Frp står for sosialisme i mange saker, de vil bruke staten til å forfordele velgerklientellet sitt. Frp har skjønt at nordmenn i bunn og grunn er lettest å nå, hvis man sier hva de skal få, istedenfor hva de skal slippe å gi, og hvis man bare peker på mangler ved tilbudet som allerede eksisterer. Fordi Frp-velgere generelt er dumme, så skjønner ikke Frp-velgere at mangler oppstår som følge av sentralistiske prosesser i tilbudsdannelsen, dvs at det er for mye stat allerede, og derfor må Siv & co spille på de strengene hvor de kan fiske flest stemmer, dvs en avart av sosialdemokrati. Det er lenge siden det partiet hadde noe som helst med liberalisme å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...