Gå til innhold

Finnes masterpassord til bios for bærbare?


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen pcer har standard bios passord, men ikke alle.

 

Du kan eventuelt se her..

 

Hvis du skal resette bios passordet tar du ut strømmen og batteriet. Skrur opp pcen og fjerner cmos batteriet. La så pcen ligge en liten stund (10min). Kobl til alt og prøv

Endret av kavk
Lenke til kommentar

Det varierer, i utgangspunktet kommer hver bios med sine sett master passord til produsentene men de fleste setter sine nye igjen.

 

Jeg kan ihvertfal bekrefte at hp,lenovo og packard bell har master passord til sine bioser :innocent:

 

For eldre award/ami finner du lister på nettet, de nyere for de store merkene bruker være verre finne skal du få de fra uofisielle kilder.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg bruker dedikerte kalkulatorer for hver laptop-produsent for å kalkulere meg frem til bios-passordet, via Python for Windows.

Det gamle trikset med å finne batteriet og ta ut/kortslutte det, funker ikke lenger, nå når produsentene har lagt til egne securitychip's, som man faktisk får kjøpt for en penge. Merk at jeg IKKE sa rimelig. ;-)

Grunnen til at du får trådstart på en kommentar, må nok være det kule bildet ditt, samt en overarbeidet moderator eller noe kanskje? Hehe...

Så trenger noen å låse opp bios'en på sin NYERE laptop, så ta gjerne kontakt på PM.

Men bare dersom du har glemt det. Vil ikke være en offentlig "sentral" for opplåsning av stjålne laptops. Er den stjålet, bør du ihverthall ha en ekstra jeg kan få for jobben. ;-) Tjihi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...