Gå til innhold

Min tur ut i villmarken. 4. - 7. November.


Aleks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å legge ut på en overlevelsestur uten vidre form for erfaring fra villmarka er meningsløst.

 

Ja, mye bedre å legge ned hele prosjektet og sove i rennesteinen over helga.

 

Ønsker han lykke til og synes det er tøft gjort, som jeg har nevnt tidligere i tråden.

Hadde dog ikke fått med meg at han ville legge et slik overlevelses fokus på det og slik jeg har forstått tråden har han ikke verdens mest med erfaring(For all del, jeg kan ta feil her).

 

Er tråden slik jeg har tolket den, så ville han ha større utbytte av å tilbringe dagene sine ute som tilvenning. Det er mye som må på plass først. Som f.eks evnen til å holde seg tørr, som er særdeles kritisk. Slik jeg ser det, så handler det om rutiner. Det å ha rutinene på plass før man tester og finner ut hvor langt man faktisk kan presse kroppen. Disse erfaringene kan oppnås på smartere måter. Det som jeg tror vil bli problemet nå er at han kommer til å bruke masse tid på rutiner og tilvenning.(Slik som f.eks å lære seg orientering.) Det er bedre å gjøre ting riktig første gang, på mett mage og nok søvn enn å gjøre ting halvveis og få et mindre utbytte av det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...